Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 19:32   #241
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg tror at mennesker egentlig er altfor tilgivende og ser absolutt ikke bort i fra at han klorer seg opp på toppen igjen.

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Jeg tror faktisk ikke det her.

Terje Søviknes er fortsatt ordfører. http://www.ba.no/nyheter/politikk/article308902.ece

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 19:36   #242
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.



Det er helt riktig, og jeg mener begge to burde være straffbare etter samme paragraf, nettopp for å unngå situasjoner som dette. Jeg er helt enig i at det er verre å ha seksuell omgang med en 7-åring og å ha det med en 15-åring, men jeg er ikke enig i at det er verre å ha seksuell omgang med ei som er 13 år og 360 dager enn ei som er 14 år og 2 dager.

...men da tar du utgangspunkt i en ideell verden der legdommere er inneforstått med at yngre barn bør gi strengere straff enn eldre barn (hvis saken ellers er lik). Og slik er det jo ikke. Undersøkelser viser at legdommere i snitt gir mildere straff enn fagdommere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 19:38   #243
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Ja, Pelle, og derfor burde vi kanskje avskaffe hele lekdommer-opplegget.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 19:39   #244
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, Pelle, og derfor burde vi kanskje avskaffe hele lekdommer-opplegget.

Det er jeg selvsagt helt enig i, og det har vært debattert i fagkretser ihvertfall de siste ti årene.

Man enn så lenge så har vi jo juryordning, og da synes jeg det er ekstra greit at loven skiller på svært unge og mindre unge barn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 20:39   #245
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Terje Søviknes er fortsatt ordfører. http://www.ba.no/nyheter/politikk/article308902.ece

Ja dette er ille, men Øygard,s misbruk varte jo over lang tid og år. Hennes foreldre trodde de jo kunne stole på han og overlot jenta til han i god tro.
Dette med Søviknes var vel en enganghendelse? Selv om det er ille nok.

Jeg tror fortsatt ikke at Øygard kommer tilbake i politikken.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 20:45   #246
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Selv om jeg har blitt skuffet og overrasket før, kan det ikke sammenlignes med hvor desillusjonert jeg blir om Øygard får tillit og om noen år kan klatre seg oppover igjen.

Jeg kjenner en pitteliten frykt for at det kan skje. Men den er veldig liten, og sikkert farget av hvor inderlig skuffet jeg er over fryktelig mye rundt denne saken.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 20:54   #247
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Samtidig er jeg veldig glad for at fokuset og mediekjøret ikke er rettet mot jenta. Hun kan få ha sine reaksjoner og følelser i fred.

Det er jeg enig i - jeg trenger bare ikke det sipperiet til Øygard heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 21:00   #248
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det ville ikke forundre meg om han kom tilbake til lokalpolitikken. Jeg tror det egentlig ikke, men blir ikke så veldig overrasket om overdkriftene om to- tre år lyder:
" Har lagt den vonde tiden bak seg"
" Rune har nå gjort opp for seg og nå ser vi framover"
" Selv om han er straffet for dette er han fortsatt en dyktig politiker. Vi må skille på dette"
" Alle fortjener en ny sjanse"

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:07   #249
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Øygards forsvarerteam bekrefter også overfor Dagbladet at det kan bli aktuelt å rette et erstatningskrav for urettmessig straffeforfølgelse.

- Det er veldig stor forskjell på å bli beskyldt for seksuell omgang med barn under 14 år og det han nå dømmes for, sier Larsen.



Jeg er tom for ord.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:08   #250
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Øygards forsvarerteam bekrefter også overfor Dagbladet at det kan bli aktuelt å rette et erstatningskrav for urettmessig straffeforfølgelse.

- Det er veldig stor forskjell på å bli beskyldt for seksuell omgang med barn under 14 år og det han nå dømmes for, sier Larsen.



Jeg er tom for ord.

Noen må stoppe henne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:09   #251
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg trodde ikke jeg kunne bli mer målløs etter prosedyren og uttalelsene i går, men jaggu.

Meiose er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:14   #252
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det skulle ikke vært lov.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:17   #253
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Og de skal snu hver en stein for å finne saksbehandlingsfeil.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:21   #254
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Han er jo i sin fulle rett. Men makan til "jeg-gir-meg-faen-ikke-på tørre-møkka-uanfaenmegsett-hvor-lite-troverdig-jeg-er", skal man lete lenge etter. Og har ikke forsvarerne en rådgivningsrolle her? Eller får klienten det som h*n vil uansett? Hva ER dette?

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:21   #255
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og de skal snu hver en stein for å finne saksbehandlingsfeil.

Det er jo relativt vanlig, da - hvis man påstår seg uskyldig dømt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:30   #256
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Skulle tro Rune var oppvokst i en sekt i dypeste maniac-beltet i USA, der Larsen vokste opp i den største fucka advokatfamilien i nabolaget. De er begge så hinsides normal oppførsel at det skulle faktisk ikke være mulig.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:40   #257
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Skulle tro Rune var oppvokst i en sekt i dypeste maniac-beltet i USA, der Larsen vokste opp i den største fucka advokatfamilien i nabolaget. De er begge så hinsides normal oppførsel at det skulle faktisk ikke være mulig.

Signerer.

rine er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 22:45   #258
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Skulle tro Rune var oppvokst i en sekt i dypeste maniac-beltet i USA, der Larsen vokste opp i den største fucka advokatfamilien i nabolaget. De er begge så hinsides normal oppførsel at det skulle faktisk ikke være mulig.

Dette er beskrivende, syns jeg, og svarer igrunnen på det med forsvarerens rådgivningsrolle i denne saken.
Men den andre forsvareren da (eller er de flere? Husker ikke.) Er han like borti ola fjorten? Eller fungerer han (ikke Eiebakke (?) spesielt, men medforsvarer generelt) bare som løpegutt?

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 23:02   #259
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er jo relativt vanlig, da - hvis man påstår seg uskyldig dømt.

Hvorfor sier da MYL: - Jeg vil gjøre det gjeldende at kjærlighetsforholdet må ha en viss betydning. Jeg mener skadevirkningene på henne må ses i lys av det hun har sagt om forholdet. - Hun var sjalu på kona og de andre han hadde kontakt med og hun ville være der mest mulig. Sier hun ikke her at det var et kjærlighetsforhold? Ellers ville hun vel sagt at de mener at han er uskyldig dømt også i prosedyren før straffeutmålingen? Eller er ikke det noen vits i når de vet at juryen ikke har trodd på han?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 23-05-13, 23:53   #260
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nå er det bare å vente på boka.
Dumt at Knausgård alt har stukket av med "Min kamp 1-6".

Regner med at det følger med egen ordliste.

Stakkars, stakkars mann som har det så vanskelig, heeeeeelt uforskyldt. Klart han skal ha erstatning. Frekkhetens nådegave.

P.K. er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no