Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 00:04   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Dette oppsummerte veldig mange av mine tanker om pressens håndtering av 22. Juli spesielt, og pressens totale mangel på samfunnsansvar generelt.

http://waagenilsen.wordpress.com/201...pressen-ma-ga/

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:23   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Jeg stemmer Ja.

Synes for øvrig Ørjasæters sin tweet var helt usmakelig. For politimesteren hadde selvsagt planlagt å gråte foran åpent kamera for å få fokus bort fra selve saken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:29   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Einig! Eg lenka til denne i den andre 22. juli-kommisjon-tråden, fordi det var veldig godt skrive og sette ord på mykje av det eg og har tenkt, men ikkje fått formulert.

Eg synest dette jaget etter syndebukker er usmakelig.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 01:06   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Veldig god kommentar, til ettertanke både når det gjelder pressens rolle og hvordan politisk debatt foregår med presse tilstede. Det er alt for mye fokus på billige poenger, tabloide overskrifter og diskusjon om hvem som fant på de smarte tingene først/hvem som har minst skyld i at det ikke er gjort noe. Og mindre dyptpløyende, undersøkende journalistikk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:36   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Signerer helhjertet alle over her Det har vært flaut å følge journalistenes usmakelige sensasjonsjag etter kunngjøringen av rapporten. Det er absolutt på sin plass at de driver selvransakelse.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:56   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Stemmer ja - pressen bør gå.

Og jeg er så hjertens enig med rine - Ørjasæter skal du få gratis med sukker på av meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 16-08-12 kl 10:02.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:57   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Istemmer. Jeg synes Elin Ørjasæther fryktelig usmakelig og er nærmest sjokkert. Har hun mistet hodet totalt??

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:12   #8
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Er så enig. Lei av at media mener folk "skal gå av" i øst og vest.
Som en venninne sa: "Når ble det å ta ansvar å stikke halen mellom beina og gå?"

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:12   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Veldig fin og viktig kommentar!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:35   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Kommentaren er bra og jeg synes definitivt at pressetikk er noe som bør på dagsorden og at pressen bør gå i seg selv. Pressen har makt, definisjonsmakt og stor grad av påvirkning.

På den andre siden tror jeg kun det er bevisstgjøring av oss som forbrukere som kan skape endring. Hva ønsker vi av pressen? Hva slags journalistikk vil vi ha? Jeg er kanskje litt pessimistisk på det norske folks vegne, men jeg det er noe med at brød og sirkus selger mer enn dyptgående reflekterte artikler. Folk vil underholdes. Fete overskrifter tiltrekker og det er for mange slitsomt med nyanser. Det er lettere å forholde seg til enkle budskap og svart/hvitt. At såpass mange her til lands stemmer på Siv Jensen og partiet hennes tenker jeg er en slags bekreftelse på dette.


Ja pressen bør gå i seg selv, men vi som forbrukere må også gå i oss selv. Er vi lettsolgte til billige poenger og store tabloide overskrifter? Hva tiltrekkes vi av og hva forbruker vi av media?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:41   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kommentaren er bra og jeg synes definitivt at pressetikk er noe som bør på dagsorden og at pressen bør gå i seg selv. Pressen har makt, definisjonsmakt og stor grad av påvirkning.

På den andre siden tror jeg kun det er bevisstgjøring av oss som forbrukere som kan skape endring. Hva ønsker vi av pressen? Hva slags journalistikk vil vi ha? Jeg er kanskje litt pessimistisk på det norske folks vegne, men jeg det er noe med at brød og sirkus selger mer enn dyptgående reflekterte artikler. Folk vil underholdes. Fete overskrifter tiltrekker og det er for mange slitsomt med nyanser. Det er lettere å forholde seg til enkle budskap og svart/hvitt. At såpass mange her til lands stemmer på Siv Jensen og partiet hennes tenker jeg er en slags bekreftelse på dette.


Ja pressen bør gå i seg selv, men vi som forbrukere må også gå i oss selv. Er vi lettsolgte til billige poenger og store tabloide overskrifter? Hva tiltrekkes vi av og hva forbruker vi av media?


Jepp. Rett og slett jepp.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 11:29   #12
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jepp. Rett og slett jepp.

Sorry. Jeg bidrar lite til debatt. Er enig med Limpalot of alle under, spesielt Fnatten.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 11:34   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kommentaren er bra og jeg synes definitivt at pressetikk er noe som bør på dagsorden og at pressen bør gå i seg selv. Pressen har makt, definisjonsmakt og stor grad av påvirkning.

På den andre siden tror jeg kun det er bevisstgjøring av oss som forbrukere som kan skape endring. Hva ønsker vi av pressen? Hva slags journalistikk vil vi ha? Jeg er kanskje litt pessimistisk på det norske folks vegne, men jeg det er noe med at brød og sirkus selger mer enn dyptgående reflekterte artikler. Folk vil underholdes. Fete overskrifter tiltrekker og det er for mange slitsomt med nyanser. Det er lettere å forholde seg til enkle budskap og svart/hvitt. At såpass mange her til lands stemmer på Siv Jensen og partiet hennes tenker jeg er en slags bekreftelse på dette.


Ja pressen bør gå i seg selv, men vi som forbrukere må også gå i oss selv. Er vi lettsolgte til billige poenger og store tabloide overskrifter? Hva tiltrekkes vi av og hva forbruker vi av media?

Jepp. Mediaperson i nær familie sa at de ikke lenger brydde seg så mye om noe viste seg å ikke være helt etterrettelig. Det var ikke kapasitet til å undersøke skikkelig nok, og hadde man fått overskriften og salget tok de en eventuell dementering i ettertid med knusende ro. Man kan ikke stole på at det som står i avisene stemmer. (sagt i en opphetet diskusjon, men dog).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 11:53   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Ja pressen bør allefall gå i seg selv. Bra det er blitt fokus på medias rolle i dette og i andre saker. Det er om ¨å gjøre å finne en syndebukk i alle saker ser det ut til.
At div etater og politiet kunne gjort ting annerledes og prioritert på en annen måte er nok sant, men det som skjedde 22 juli var så spesiellt at jeg tror uansett hvor forberedt en kunne være så ville noe likevel gått galt og noen ville tatt de gale beslutningene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 14:13   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kommentaren er bra og jeg synes definitivt at pressetikk er noe som bør på dagsorden og at pressen bør gå i seg selv. Pressen har makt, definisjonsmakt og stor grad av påvirkning.

På den andre siden tror jeg kun det er bevisstgjøring av oss som forbrukere som kan skape endring. Hva ønsker vi av pressen? Hva slags journalistikk vil vi ha? Jeg er kanskje litt pessimistisk på det norske folks vegne, men jeg det er noe med at brød og sirkus selger mer enn dyptgående reflekterte artikler. Folk vil underholdes. Fete overskrifter tiltrekker og det er for mange slitsomt med nyanser. Det er lettere å forholde seg til enkle budskap og svart/hvitt. At såpass mange her til lands stemmer på Siv Jensen og partiet hennes tenker jeg er en slags bekreftelse på dette.


Ja pressen bør gå i seg selv, men vi som forbrukere må også gå i oss selv. Er vi lettsolgte til billige poenger og store tabloide overskrifter? Hva tiltrekkes vi av og hva forbruker vi av media?

Veldig enig, både med dette og med bloggen det lenkes til. Vi har snakket en del hjemme i det siste om hvilke medier vi velger å oppsøke og hvorfor, og blant annet valgt å sperre Dagbladet og VG på serveren hjemme for å bevisst velge bort de sidene. Et filletiltak, men det sparer mye irritasjon i det minste.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 14:29   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Ja, veldig enig i det som skrives i dette blogginnlegget. Om med Fnatten.

Vi leser aldri VG. Verken i papir eller på nett. Jeg har fortsatt å lese Dagbladet på nett, men kjenner at jeg nærmer meg grensen for hvor lenge jeg orker det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 20:04   #17
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Jeg er så enig. Også her er VG bannlyst, og jeg syns forøvrig det er skremmende å tenke på hvor mange lesere de har. I mange tilfeller er det naturlig å ta ansvar ved å fratre sin stilling, men i denne sammenhengen henger det ikke på greip. At en evaluerer, evaluerer og evaluerer etter en slik hendelse og forsøker å lære skulle bare mangle, men bare én person har ansvar for tragedien.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 20:09   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Det er kanskje ei lita avsporing, men eg syntest det Katta sa var veldig interessant. Er det ei endring i kor etterretteleg media er, nå som vi les aviser på nett og ikkje papir? Eg meiner, før hadde dei jo eit døgn på seg til å undersøke og klargjere saker, mellom kvar deadline. Nå er det om å gjere å oppdatere flest gonger i løpet av ein time. Eg synest mellom anna språket i nettaviser er meir slurvete og ber preg av hyppige oppdateringar. Men går det utover kvaliteten på innhaldet også?

Favorittavisa mi er Morgenbladet. Den blir bare oppdatert ein gong i veka, og held høgt nivå, både på språk og innhald.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 00:59   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Ja, mens vi er inne på media. I kveld ble det kjent at politidirektøren har sagt opp. I forkant av oppsigelsen meldte Faremo seg inhabil.

Så erklærer altså journalist i VG, Frithjof Jacobsen følgende:

Sitat:

Det er ikke så overraskende at Mæland må gå. Men måten det skjer på er uryddig og ganske feig. Ved å erklære seg inhabile, gir de praksis ikke Mæland noe valg, sier VGs kommentator Frithjof Jacobsen.

Jeg skulle gjerne likt å se kommentaren til Frithjof Jacobsen dersom en helt åpenbart inhabil Grete Faremo avskjediget politidirektøren? Hva slags alternativer mener Jacobsen at Faremo hadde, annet enn å melde seg inhabil? At det måtte tas en vurdering i forhold til politidirektøren (og sikkert flere andre) sin stilling er jo helt innlysende? Og den vurderingen kunne ikke Faremo selv gjøre. Stoltenberg meldte seg inhabil før 22. juli, så hvorfor han også dras inn i forhold til feighet ved å melde seg inhabil lurer jeg virkelig på.

Videre skriver journalisten:

Sitat:

- Faremos oppsigelse av Mæland på direkten er iskald og ydmykende, sier Jacobsen.

Hun har meldt seg inhabil, og sier at hun ikke har snakket med Mæland om hans stilling. Han har selv bedt om å fratre. Hvordan kan han skrive noe slikt?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-12, 01:05   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør pressen gå?

Det virker som at man mener at hun burde ha avklart dette for lenge siden. Før det var behov for det.

Så tolket jeg det som at det at hun har avklart habilitet var en undersforstått oppsigelse. Eller så kan det være at det var en del som man har glemt å slette fra alternativ
2 artikkelen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no