Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gir du DIN bestemor til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 12:32   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Hva gir du DIN bestemor til jul?

Gjerne noe som kan sendes....


Jeg er helt rådvill


Pleier vanligvis å ta et førjulsbesøk til henne, men i år blir det nok romjuls istede ....

Hun bruker å få masse garn av meg, for hun er en strikker uten like og forsyner en gjeng oldebarn og barnebarn med sokker og luer og gensre.. Og siden hun har så mange (virkelig mange, har IKKE tellingen jeg nei) så må hun bruke en formue på dette tenker jeg. Men det er jo så upraktisk å sende.. har brukt over 600 kr bare i porto på julepost hittil i år, så jeg kjenner at jeg har lyst å finne på noe som lett kan sendes


Tips tas i mot med takk <--- hey, kansje jeg skal sende blomst?

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:33   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Kanskje du kan lage et lite fotoalbum med bilder av deg og dine?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:40   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Bestemoren min får kalender med bilder av barna.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:40   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Jeg har to bestemødre og mannen har en. To av dem får bøker, den tredje får noen fine skåler fra kremmerhuset, også får alle tre bilde av ettåringen.

Ellers pleier jeg nesten alltid å sette sammen kosepakker til dem med god kaffe, te, noen gode kopper, vin, sjokolade, pene lys og servietter, bøker, kryssordblad+penner etc. Alt ettersom hva jeg syns passer og om de har noen ønsker. I fjor fikk alle tre "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu"-bok med masse vakre bilder fra tv-serien. Jeg har også gitt dem fotobøker med bilder fra hele Norge fra 1900 - vår tid.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:42   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

I år får dei alle tre fotokalendrar. Mine to bestemødre får sannsynligvis ei flaske med noko godt i, i tillegg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:43   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Jeg har dessverre ingen bestemor, ei heller min kjære, men tør komme med noen tips likevel:
Abonnement på ett blad?
Gavekort på middag, teater, kino eller noe annet hun kan synes er hyggelig?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:45   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Ei god bok og en eske med konfekt får min eneste gjenlevende bestemor.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:46   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Begge mine bestemødre er i livet og de får fotobok av jenta til jul. I tillegg bruker jeg å legge med noe ekstra. En pose god kaffe, sjokolade, hansker eller invitasjon til middag hos oss på nyåret.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:50   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Gavekort på Husfliden?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:53   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Er ikke garn lett å sende da?
(Og så tenker jeg på om hun kanskje er blitt vant til å få garn hos deg, og regner med det i år også?)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:55   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Nå ser jeg at du skal dit i romjula. Hva med å sende et kort, "gavekort", der du sier at selve gaven kommer i romjula. Og da dukker du opp med din sedvanlige garnmengde.

Evt. kan du sende med et nøste og skrive noe om at du håper hun holder ut med bare dette inntil du kommer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:00   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er ikke garn lett å sende da?

Det var min tanke også.

Vi gir ofte bilder av oldebarna og/eller en liten fotokalender til Blåmanns farmor. Ellers har jeg kjøpt smykker en gang iblant - en fin nål, for eksempel. Det er jo lett å sende også. Dusjsåpe og bodylotion har vi også kjøpt. Oldemora leser en del, så hun får ofte bøker også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:02   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Hun får gavekort på en bokhandel. Hun leser mye, og har nok stor glede av noe sånt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:02   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Enten har jeg trøkka en smarteske full av garn (eller konvolutt - man kan trøkke mye i en konvolutt, tross alt) ellers så har jeg kanskje kjøpt et abonnement på Familien eller noe sånn. De har fine oppskrifter.

Min bestemor ønsket seg ofte gode truser.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:04   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Bestemor får konfekt og barnehagebilde av minstejenta. Og julekort.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:06   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

I år får hun ganske dyr konfekt. Skulle også sende bilde av barna, men venter fremdeles på at lillesøster skal flytte ut av magen, så det får bli romjulsgave eller noe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:08   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: hva gir du DIN bestemor til jul?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kanskje du kan lage et lite fotoalbum med bilder av deg og dine?

Det var den siste gaven jeg ga til min bestemor. Vi bodde langt unna hverandre, og etterhvert som oldebarna kom så ble det vanskelig for henne å kjenne dem igjen. Så vi kjøpte et sånn lite flipalbum i veskestørrelse, sånn med plass til et bilde på hver side. Fylte opp med koselige hverdagsbilder av alle oldebarna og klistret små merkelapper på med navna til barna.

Det var ikke så veldig fancy. Men lett for henne å se hvem som var hvem, samt at den også var fin å putte i veska, for oldeforeldre vil jo gjerne vise fram sine til venninnene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:09   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir du DIN bestemor til jul?

Fotokalender.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:25   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gir du DIN bestemor til jul?

Hun får en kopp som ungene har malt på, et søskenbilde av jentene (tatt i barnehagen) og en pappnisse.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:33   #20
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gir du DIN bestemor til jul?

Jeg har ingen bestemor, - jeg er bestemor - men hadde jeg hatt et eksemplar hadde hun fått gave ut fra ønsker/interesser/behov. I ditt tilfelle ville jeg gitt bort assortert garn, gode strikkepinner og ev. en garnvinde og/eller nøstemaskin hvis hun bruker hesper. Kanskje også strikkerøymappe med pinneetui.

Om jeg skulle gitt bort fotokalender/innrammet bilde av ungene måtte jeg visst 100% at hun hadde veldig lyst på det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no