Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Nikon 80D eller Canon 400D? (jada, igjen...)

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 21:55   #1
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nikon 80D eller Canon 400D? (jada, igjen...)

Vårt "gamle" Canon 300D er ødelagt, så vi må kjøpe nytt speilreflekskamera. Vi har drøyd beslutningen lenge nå, for i og med at vi ikke har ekstra linser så kan vi jo prøve Nikon denne gangen... Valget står vel da mellom Canon 400D og Nikon 80D, såvidt jeg kan lese av utallige tester på nettet. Nå vi snart bestemme oss om vi skal få tatt bilder i jula.

Ingen av oss er mer enn hobbyfotografer, men vi liker å ta (mange) bilder. Vi kommer nok til å kjøpe en zoomlinse også, når bare det første valget er gjort.

Er Nikon 80D verdt de 2000 kronene mer enn Canon 400D? Hvorfor?

Bør vi kjøpe kit? Det er flere ulike kit for begge disse kameraene på fotovideo.no, hvilket bør vi i såfall velge?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:11   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nikon 80D eller Canon 400D? (jada, igjen...)

Jeg ville holdt meg til Canon jeg da, men jeg er mindre kyndig enn deg. Men det er noe praktisk med det... samme programvare, kabler, layout... Og så har de GODE produkter.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 20:08   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nikon 80D eller Canon 400D? (jada, igjen...)

Veeel, jeg vil ikke akkurat kalle meg kyndig.
Om jeg kjøper et Nikon-kit så får jeg jo med nye kabler ++ ? Jeg har jo ikke akkurat vært misfornøyd med 300D, men nå holdt jeg på 400D i dag, og det har mye mindre grep. Men det var lett, og det er jo en fordel. De hadde ikke D80 på fotobutikken jeg var på, men jeg skal svippe innom Expert en dag i uka og teste grepet på det også.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 23:33   #4
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nikon 80D eller Canon 400D? (jada, igjen...)

Jeg tror ikke et Canon eos 400d legger begrensninger på en vanlig "hobbyfotograf". (I den grad det er mulig å definere noe sånt da...) Det er et godt kamerahus.

Så lenge ikke kamerahuset, men fotografen selv setter begrensninger på bildets kvalitet, så tror jeg ikke det er den helt store forskjellen for dere.
Dette er hva jeg tror, men så klart Nikon 80 konkurrerer jo mot 40d og ikke 400d fra Canon, så det er så klart et bedre kamera.


Mhp Kit så spørs det jo hvilke tilleggsobjektiv dere planlegger å kjøpe.
Har dere tenkt å kjøpe bedre zoomobjektiv, er det ikke nødvendig å kjøpe et Kit med et objektiv med stor brennvidde.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no