Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 13:12   #21
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Bellas mittens! så klart!!!!!!! var de vanskelig?? jeg MÅ jo bare lage det til min co-twilightlover-bestfriend

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:13   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

De vottene har jeg og sett på, men det ser komplisert ut. Jeg har aldri strikket votter før, og bare en ting med flettemønster.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:22   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Vottene er ikke vanskelige, nei. Veldig enkel og grei forklaring av flettene i oppskriften. Men den er på engelsk, da. Og man må være nøyaktig så man hele tida vet hvilken omgang man er på.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:27   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Engelsk greier jeg fint. Da tror jeg at jeg skal prøve. De hadde vært midt i blinken til en venninne. Hvilket garn bruker dere? Kan jeg bruke Nepal for eksempel (har hamstret på salg)?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 15:27   #25
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

De er ikke vanskelige å strikke. Jeg har hatt strikkepause i 20 år etter å ha overdoset på en kofte i ungdommen. Det gikk allikevel veldig raskt å strikke disse, til tross for at jeg heller ikke hadde erfaring med flettestrikk.
Jeg strikket etter den norske oversettelsen her. Jeg brukte Alfa garn, som foreslått i oppskriften. Det er vel ikke så ulikt Nepal. Alfa har 16/24 på 10 cm glattstrikk med pinne 5, mot 17/25 for Nepal.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:05   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Jeg kjenner ikke Nepal, men det er bare å ha samme strikkefasthet. Jeg har brukt Vamsegarn fra Rauma.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:21   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Engelsk greier jeg fint. Da tror jeg at jeg skal prøve. De hadde vært midt i blinken til en venninne. Hvilket garn bruker dere? Kan jeg bruke Nepal for eksempel (har hamstret på salg)?

Nepal er for tynt. Jeg har strikket Bellavotter i Nepal til elleveåringen min, de passer henne men er altfor små for en voksen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:24   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Takk for svar! Kan Andes funke? Det har jeg nemlig også hamstret

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:25   #29
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Jeg strikket bellavotter i fritidsgarn, de ble en helt perfekt voksenstørrelse.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:27   #30
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Andes tror jeg funker helt fint.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:31   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Så bra! Takk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:45   #32
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva lager/strikker/syr du i julegaver i år?

Da er garn innkjøpt og norsk oppskrift printet Håper jeg får til!!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no