Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leie hus av privatpersoner i ferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 21:46   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Leie hus av privatpersoner i ferien

Har noen her prøvd det?

Vi skal prøve det første gang nå i sommer, sammen med et vennepar, og jeg er så spent.
Blir sikkert litt rart å bo i noen andre sitt hus, men så spennende også!

Kjempe fint om noen av dere har noen erfaringer å dele.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 00:32   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Vi har bare positive erfaringer med å leie hus av privatpersoner i utlandet
Mye heller det enn på ett hotell - God ferie

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 08:07   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Vi har leid privat i USA og i Spania. Vi har landet på at vi tror vi liker det bedre en hotell.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 08:15   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Så bra! Håper vi får gode erfaringer også. Virker som ok folk vi skal leie av.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 08:28   #5
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Vi har og bare positive opplevelser i forhold til det å leie både i utlandet og i Norge. Syns det er mye bedre enn å bo på hotell, gir mye mere frihet. Mere plass, og enkan lage mat når en vil osv.
Lykke til

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:21   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Er det forresten noen "feller" vi bør passe oss for?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:49   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Er det forresten noen "feller" vi bør passe oss for?

Pass på og avtale pris på evt utvasking og strømforbruk. Det pleier og være de største fallgrubene.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:28   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Jerg er skikkelig sur for det som hendte meg nå i mai:
Jeg bestilte et hus/hytte helt ved strandkanten i den svenske skjærgården av en norsk person på FINN, bestillte før jul og fikk bekreftelse på pris og at det var ledig. Ba om flere bilder men PC var ødelagt så hun skulle komme tilbake med flere bilder når hun fikk ordnet den.
Ringte 2 ganger og snakket med damen. Til påske etterlyste jeg bilder på nytt og hun sa hun skulle sende det.
Så kokte det litt bort for vi dro på påsketur og glemte det litt....
Sendte en mail mai og lurte på om vi skulle treffes for kontraktskriving og forskudd og avtale om nøkkelhenting - men damen hadde da leid ut hytta i den perioden for hun trodde ikke vi var interessert!!!

Ringte og lurte på hva hun mente med den mailen men hun sa at det var andre uker som var ledige så det var nok bare akkurat de to ukene hun også hadde leid ut til noen andre...
Så jeg gidder ikke å leie privat på FINN mer.
Tenkte å rapportere henne inn på FINN men fant ikke noe info om det.... Nå har jeg roet meg ned igjen for jeg fant et annet fint hus.

Be iallefall om et møte og skriv kontrakt og evt. betal inn et forskudd i forkant.....

Jeg ringte NOVASOL og vi har leid et hus litt lengre inn i landet så det har ordnet seg men det er jo ingen garanti for at det kan skje noe når det er privat.... Jeg holder meg nok til utleiebyråer i fremtiden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:49   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus av privatpersoner i ferien

Vi skal betale forskudd (depositum) og har bedt om kontrakt. Så da håper jeg det er ok.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no