Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-20, 19:31   #761
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jwg har lært meg å strikke hel på sokker denne helgen. Det er skikkelig gøy, så det kan jeg gjøre igjen. Jeg øver på tykke pinner og resultatet skal tovers, jeg har litt slingring når det ikke er supernøye hvordan det blir.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 23:18   #762
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Alt! Bare ALT i dag!

Først en koselig tur hele familien på juletrehogst. Vi fant et fint juletre uvanlig fort, og helt uten krangling! Så fikk jeg omsider laget pepperkakehuset, og fikk satt det sammen uten at noe ble ødelagt, og uten å brenne fingrene. Det ble så fint! Og så satt jentene kjempelenge sammen og pyntet det, og det var bare veldig god stemning.

Og på toppen av det hele, etter samtaler med svigerforeldre, mannen og ungene, ble vi enige om at vrien vi tenkte å gjøre i jula i år, med å feire julaften hos svigers og romjul og nyttår hjemme (motsatt av det vi bruker), det dropper vi, og gjør det som vanlig likevel. Den ene grunnen etter den andre til at vi skulle snu på det i år falt bort, og ingenting kunne gjennomføres slik vi hadde tenkt uansett. Og plutselig var bare hele poenget borte. Så nå ble det til at svigerforeldrene mine tar med seg kakene de har bakt, og maten de har kjøpt inn, og kommer hit i stedet, og vi får ha julaften hjemme som vi alltid har. Så reiser vi dit tredje-fjerde juledag, og blir der over nyttårsaften i stedet. Jeg ble så glad! Jeg ELSKER å ha jul her hjemme, og var litt trist ved tanken på at ting ikke skulle bli som vanlig i år, med våre faste tradisjoner. Det samme var den ene av ungene. Nå blir det litt mer å gjøre i stand, men pytt, vi har da noen dager igjen, og det kommer til å bli supert.

Og nå er det vin og Love Actually.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-12-20 kl 23:45.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 23:21   #763
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Eldstemann er hjemme og flokken er samlet.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 23:27   #764
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jwg har lært meg å strikke hel på sokker denne helgen. Det er skikkelig gøy, så det kan jeg gjøre igjen. Jeg øver på tykke pinner og resultatet skal tovers, jeg har litt slingring når det ikke er supernøye hvordan det blir.

Haha, det har jeg også! Det vil si 15-åringen har et strikkeprosjekt på gang, som innebar hælfelling, noe verken hun eller jeg kunne, så nå har vi funnet det ut. Hun strikker noen små søte babysokker, og i stedet for å strikke de enkle, som hun har strikket før, og som jeg foreslo, så gikk hun for disse. Hun har aldri strikket å fem pinner før, så det tester hun ut på et bitteilte, knotete strikketøy, og kjører på med en flettepinne i tillegg, strikketøyet så mest ut som en runde mikado (ja, hun kan flette uten flettepinne, men foretrekker med). Anyway, hun halte i land flettinga og holdt styr på alle de andre pinnene (litt banning innimellom hører med), og fint ble det, og så var det hæl ... Så nå har vi lært oss det også. Snart er det tåfelling.

Når bestemor kommer til helga vil hun be henne om å lære henne å hekle en kant øverst på sokken i tillegg, så får hun presset inn enda en håndtverksteknikk på samme bittelille klesplagg (noen er ute etter sekser i kunst og håndtverk her ).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 01:27   #765
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Så flotte sokker. Både smått og mange teknikker på en gang, jeg er imponert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 07:15   #766
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Så fint, My! Alt sammen!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 11:08   #767
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jeg ble skikkelig glad av den førjulsdagen vi hadde med ungene i går . Først og fremst å bake pepperkaker sammen mens ungene tuller og tøyser med hverandre. Ikke noe jeg tar for gitt når de er så gamle. På kvelden så vi julefilm sammen, og det var også koselig.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 15:48   #768
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Å hente juletre i egen skog. Bestevennen på 8 var med, og hun fikk velge både tre til sitt hus og til mormor og morfar. Stor stas, og hun valgte fine trær.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 18:27   #769
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jeg fant igjen gifteringen til mormor. Den forsvant for et par år siden og både det jeg synes det var trasig for mamma ble så lei seg. Men så hadde jeg bare lagt den på en lur plass sammen med andre gullsmykker (jeg bruker ikke gullsmykker) og fant den i dag.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 19:36   #770
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Lunch med brødrene mine Vi har aldri gjort det før, bare oss tre alene. Det må vi gjøre til en tradisjon. Det var også veldig hyggelig å møte pappa litt, han har jeg ikke sett siden slutten av august, selv om vi bor 20 min fra hverandre. (Men vi snakker sammen hver uke.)

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 19:37   #771
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Håndball!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 19:38   #772
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Håndball!

Helt enig

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 20:30   #773
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Håndball, bobler med god venninne, juleferie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 21:12   #774
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Håndball hjå meg og i dag.

Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 21:45   #775
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jwg har lært meg å strikke hel på sokker denne helgen. Det er skikkelig gøy, så det kan jeg gjøre igjen. Jeg øver på tykke pinner og resultatet skal tovers, jeg har litt slingring når det ikke er supernøye hvordan det blir.

Flink! Det er så gøy. Jeg begynte også å strikke tovede sokker (og votter) på tjukke pinner for å skjønne hæl og tåfelling og nå sitter jeg og strikker Kari Traa-mønstrede sokker på pinne 2,5! Det går sakte men det blir så fiiiint.

Vi har pyntet skikkelig med julepynt i dag og jeg har kjøpt ribbe på nesten 5kg så det er bare å gå i hi og spise seg god og fet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 21:46   #776
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Flink! Det er så gøy. Jeg begynte også å strikke tovede sokker (og votter) på tjukke pinner for å skjønne hæl og tåfelling og nå sitter jeg og strikker Kari Traa-mønstrede sokker på pinne 2,5! Det går sakte men det blir så fiiiint.

Vi har pyntet skikkelig med julepynt i dag og jeg har kjøpt ribbe på nesten 5kg så det er bare å gå i hi og spise seg god og fet.

2,5 på sokkene til snuppa her også. Babyull.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 00:40   #777
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Sett julekalendre med kidsa. Alle vil se Stjernestøv (veldig forutsigelig, alt skjer som vi har sagt for lenge siden), og med yngste også The julekalender og Blodfjell.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 09:27   #778
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Hjem til jul sesong gjorde meg skikkelig glad

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 13:35   #779
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Jeg har sett sola!!! Den dukket under skyene og er synlig noen minutter før den forsvinne bak en blokk.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 13:36   #780
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #9

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har sett sola!!! Den dukket under skyene og er synlig noen minutter før den forsvinne bak en blokk.

Den er jammen meg her og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no