Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-21, 12:44   #21
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tenker vi typ Fjordland, gjerne risengrynsgrøt. Synes den er ordentlig god. Men det er ikke nok sukker/ kanel.

Er det med sukker og kanel i pakken?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-21, 13:58   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Er det med sukker og kanel i pakken?

Ikke to kg posene eller kartongen med 8 kg. Men i porsjonspakkene er det med.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-21, 14:19   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Her har jeg sånne middager hele tiden. Ungene spiser ikke mat som jeg spiser mer eller mindre. Er veldig glad i Findus sin "world selection" serien. Og rema sine fryste bokser. Kan ligge i frysen og lage deler av de. Jeg spiser lite.

Da kan jeg lage potetstappe og pølse til ungene og faktisk spise noe som smaker.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-21, 18:56   #24
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Grønne Folk har mye digg, bolognesesausen er kjempegod! Ellers kjøper jeg Fjordland bacalao når det bare er meg til middag.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-21, 19:10   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke to kg posene eller kartongen med 8 kg. Men i porsjonspakkene er det med.

Ja, i porsjonspakkene ligger det med en liten pose med sukker og kanel, blandet i posen. Bare å strø på. Antakelig en mengde jeg har godt av, men ikke så mye jeg har lyst på. Så pleier å dra på litt fra skapet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-21, 19:22   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Risgrøt er best med brunt sukker, så posene som følger med er overflødige.


Min yndlingsferdigmiddag fra dagligvare vet jeg ikke, take away er thai.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 10:15   #27
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Er det med sukker og kanel i pakken?

Det er Toro som har sukker og kanel i pakken. Den er også bedre enn Fjordland

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 10:46   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Når eg er heime aleine og ikkje har fastedag steiker eg en halv pk kjøttdeig, koker makaroni og blander sammen med reven norvegia og en haug med pepper

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 11:25   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Vi ville enten bestilt take away eller kjøpt en boks bacalao på Rema. Husker ikke merket, men den ligger sammen med fersk fisk og skal bare varmes opp. Synes den er veldig god. Det er helt klart min favoritt ferdigmat.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-21, 14:49   #30
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Eneste ferdigmat jeg liker er risgrøten. Tar gjerne det om jeg er alene hjemme (det er sjelden), mannen steiker seg heller noen egg. Bruker det brune sukrinet og masse kanel.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 14:03   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Ferdigmat, eller "så godt som ferdig"-mat:

Fylt, fersk pasta, som tømmes tilbake i kasserollen etter at vannet er helt av, og tilsettes fløte og frisk spinat, salt og pepper. Kok opp og rør til spinaten har kollapset (det er snakk om et minutt eller to), og spis.

Rema 1000 sine ferdige supper, kanskje aller helst fiskesuppa. Tilsetter da som regel noen biter med laks og/eller torsk, og kanskje reker. De andre suppene er også gode, men jeg tilsetter som regel noe da. Som stekte kyllingstrimler i Thai-suppa f.eks.

Rema 1000 sin ferdige fiskegrateng.

Rømmegrøt eller risgrøt. Alltid spekemat ved siden av.

Kjøttdeig, spagetti og Dolmio-glass. Revet ost og rømme. Ja, og kanskje litt grønt da, for syns skyld (men husk, ungene er ikke hjemme ).

Halvfabrikata:

Toro Meksikansk tomatsuppe - men har da alltid masse tilbehør, som revet ost, mais, rømme, tortillachips, noen ganger stekt kylling eller hardkokt egg ...

Toro Tandoori Chicken (den røde kartongen).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-06-21 kl 15:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 14:04   #32
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Nå kom jeg på hvilken ferdigmat jeg synes er virkelig god. Rema1000 sin pølselapskaus.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 15:05   #33
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er din yndlingsferdigmiddag?

Jeg liker kremet fiskesuppe fra Fjordland, og kjøttsuppa (eller hva den nå heter) fra samme produsent.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no