Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-21, 10:58   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Speideren har sommeravslutning med foreldre og søsken og det hele uti skogen. Normalt grille pølser på bål, men ettersom det er skogbrannfare og derved ikke lov med bål så er det ikke grilling i år. "Men ta med mat til egen familie så koser vi oss sammen".

Jeg minnes vagt at dette har ejg vært med på en gang før, om det var speider eller skoleklasse eller hvem i alle fall, vi hadde med middag som kunne spises der, og alle andre hadde spist middagen hjemme og hadde bare med snacks.

Vel, det er klokka seks, så vi rekker finfint å spise en enkel middag hjemme først. (de pølsene jeg har i kjøleskapet tiltenkt avslutninger, kanskje?) Men jeg skulle gjerne hatt NOE mer enn potetskruer og marshmallows (som ikke er like stas når man ikke kan grille dem og lage smores, men visstnok et must ifølge tiårigen)

Gode forslag som er ENKELT, både å lage til, ha med ut i skogen og spise ute i det fri?

Vi skal ha med oss flytevester til hele gjengen og være forberedt på å padle kano, noe jeg vel ble tvangsopplært til på tilsvarende arr for et par år siden.... Sikkert en kjekk kveld, jeg bare har en tendens til å overtenke dette med maten, så enkle forsalg mottas med takk. Som jeg kan skaffe det jeg trenger til på en handletur på kiwi når jeg henter i bhg eller noe sånn

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:09   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Kjeks, brus, boller, iskaffe/iste kake?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:12   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Kaker og frukt holder når man har spist middag hjemme først tenker jeg.

Ellers: wraps, pølse på termos, salat (enkelt å spise av store beger), brød/ost/skinke, baguette med godt pålegg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:20   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

På avslutninger hvor det ofte er tenkt at man kan grille, type alle deler på 1-2 griller, har vi gått for mat som kan spises nettopp uten grilling. Rett og slett for å slippe å grille i kø. Det vi har gått for er gode doble smørbrød. En til hver pakket i plast merket med navn. Beste på er kylling, bacon, salat osv. Her vil en ha sennep, en ha smør, en vil absolutt ikke har tomat og en vil gjerne ha rå løk osv, derav sirlig merking . Så mitt forslag er ferskt godt brød, gjerne loff, mrd godt pålegg i. Og så snacks som feks fruktsalat, druer, melon, kjeks, potetgull osv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:25   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Kyllingvinger

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:32   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Jeg har nesten alltid med kremet pastasalat. Har også hatt med wraps i forskjellige varianter. I tillegg til noe drikke, en pakke kjeks eller annet ungene vil ha.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:38   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

"reisebaguetter" kom opp som forwslag her hjemme nå. Det vi gjør når vi reiser på ferie. Sånne små baguetter i porsjonsstørrelse, med litt valgfritt pålegg, ost og slinke, salat og grønnsaker i ulike kombinasjoner.

Med eller uten ei pølse i farta hjemme først, og ellers litt kjeks og snacs.

Evt bare kjeks, boller og snack og spise pølser hjemme. Ungene er gasnke sULTEN i 1630-17 tiden, så å vente til 18+ er lenge uansett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:44   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Pizzasnurrer/minipizza, muffins, frukt, popcorn, piroger, minipaier.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:46   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Jeg løser ofte det med wraps eller baguetter.
Som regel kjøpt ferdig på butikken

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 11:55   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Jeg har lært at alt annet enn grillpølser når de sier "ta med grillmat" er noe som skaper hoderisting fra andre, og unger som tigger pølser av vennene, så jeg har liksom lært meg å kjøpe inn en sånn trepakning med grillpølser før avslutnings-sesongen.

Så kjørte håndballen likegodt pizza, altså at håndballen kjøpte inn pizza, klasseavslutninger har vi ikke hatt noe av enda, kaaasnkje det blir noe for 7. klasse men "vi hiver sos rundt en dag det er fint vær" sa man. Ingen har nevet seg rundt og nå kommer regnet Forhåpentligvis etter denne speidersaken da, så muig de hiver seg rundt idag, da blir det kræsj for flere da...

Og speideren som er knall, garantert, alltid pølser på bål, kan ikke grille.

Jahh, da måtte jeg tenker nytt, men jeg har nå takket være ders mange ideer funnet en plan som fungerer.

Pizzaboller hadde jeg gjerne tatt, tanken var jeg innom, men da må jeg lage dem først, så påsmurte baguetter er hakket enklere akkurat i dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:07   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Når vi går og bader på sparket (og dropper middag hjemme) går vi innom Meny eller Mega og kjøper med oss baguetter samt varme kyllinglår/vinger/fiskekaker/karbonader. Lettvint og godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:11   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når vi går og bader på sparket (og dropper middag hjemme) går vi innom Meny eller Mega og kjøper med oss baguetter samt varme kyllinglår/vinger/fiskekaker/karbonader. Lettvint og godt.

Lettvindt, men kiwi har ikke sånne varme greier, og bare halvstekte baguetter. Og meny eller Mega er en lenger omvei enn det tar meg å steke de baguettene hjemme

Det blir kiwi på vei til bhg, ei pølse eller to hjemme så de ikke sulter i hel halv fem, en baguett og div snacs på tur som sikkert ikke spises før et par timer etter den pølsa så da er de sultne igjen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:41   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Jeg har sluttet helt å ta med noe som ligner på middag på sånt, bare pes når det uansett starter så sent. Vi spiser hjemme først og så tar jeg med noe annet. I ditt tilfelle ville jeg kanskje tatt med kalde pannekaker, kjeks, frukt, drikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:45   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Middag på et arr 18-21 er igrunnen bare pes ja.

Å droppe baguettene vurderes, alt ettersom hvor mye pøser de spiser. Så tar vi med litt annet uansett.

Mangr gode tanker her til både i dag og andre ganger. Andre år evt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 18:19   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Når jeg skal lage noe enkelt kjøper jeg grillpølser og pizzadeig. Deler pølsene i to eller tre. Snurrer rundt en remse med pizzadeig. Stek, server.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 20:50   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Sandwicher, baguetter og wraps, ja. Synes det er en god ide å ha spist hjemme, og så bare ha med litt snacks/ håndmat el.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 21:58   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Endte med at alle spiste seg mett på pølser før vi dro. Så tok vi med snacks og godteri og det var ikke mange som hadde mat, men vi hadde det kjekt. Kano er jo en slager, i så måte. Skravle litt med andre foreldre og ungene koste seg.

Jeg overtebker alltid det der med maten.

Men note to self til neste år. Det er kansje en ide å ha noe poser med pizzaboller i fryseren i juni, for det hsr vel vært et par år med bålforbud nå, mens hodet mitt henger igjen i det året jeg tok noe annet enn pølser til å grille på bålet.... Og hvor inderlig jeg lærte at det er pølser som teller.

(og 12 åringen klaget på pølser til middag. Han er lei av å enkel mat som pølser og burgere! (men hva han egenelig vil ha vet han ikke. Potetball kanskje. Vel, han får sosakjltt (kjøtt i mørke? Oksekjøtt i biter som er stekt og kokt i brun saus til de nesten går i oppløsning) på søndag servert av mamma. Det må vel bli bra.) og altså. Det var nakkekoteletter i går og kylling dagen før. Lenge siden pølser eller burger. Så det så.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-21, 09:21   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Vi lager ofte laks eller fiskekaker før avslutninger, omtrent like lett som pølser og minker pølsefaktoren i juni litt (ikke i år da, ingen problemer av den art i dag) .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-21, 10:09   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning

Vi hadde i det misnte litt ANDRE pølser i går da, veganske chilipølser og brattwirst. sånn i tillegg til noen grillpølser som vel ungene spiste mest av. Men ja litt andre tign enn pølser skal jeg abslutt legge meg på minne til neste år. Da blir det vel mer avslutninger igjen , det har vært litt begrenset de siste årene

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no