Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-21, 01:12   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, overhodet ikke. Jeg må ha et rent kjøkken for å lage mat, og jeg ser for meg full nedvask hver gang vi skulle brukt det. Mer jobb enn glede.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 01:18   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei såpass dreven er jeg at alt slik i så fall blir med ut

Jeg er også dreven på kjøkkenet, men vet at jeg trenger alskens glass og krukker tilgjengelig til enhver tid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 01:44   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Tja, jeg har ikke sett på sommerhytta men liker tanken på å ha et slags utekjøkken. Vi har en diger grill og bruker den mye. Vi kjøpte en sånn 3-hyller-på-hjul på ikea i fjor og har den stående nede på plattingen med servise, salt&pepper, bestikk, noen glass, tørkerull osv. Veldig praktisk! Mannen har snakket om å lage en arbeidsbenk i forlengelsen av der grillen pleier å stå, så kanskje det blir en mer egnet plass til å lage salat osv. Vi har forresten litt planer om å lage en sånn bakerovn etterhvert også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 02:16   #24
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, jeg ønsker meg ikke utekjøkken. Enda en ting å tørke pollen av. Vi har stor grill som står på platting utenfor stuedøra. Åpen kjøkken/stue løsning, så de få metrene jeg trenger å gå for å lage mat i et pollenfritt miljø går jeg med glede. Her er alt gult om dagen og det daler fjoner overtalt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 08:28   #25
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Har ikke og vil ikke ha utekjøkken ute, men vil ha hagastuekjøkken når vi får bygget den. Ser for meg kjøleskap med fryser (må jo ha is), vask, arbeidsbenk og oppbevaring.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 09:36   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Har ikke og vil ikke ha det nå, men har likevel lyst på. Hadde vi flyttet ville utekjøkken vært noe som var på ønskelisten der. Vi har stor gassgrill og en trillebenk ved siden av, det funker fint, elsker å lage mat ute, og det er alt vi har plass til langs den veggen på plattingen. Uteområdet vårt i dag fungerer alt i alt så bra at jeg vil ikke bygge det om for å få plass til utekjøkken. Men det er altså fordi jeg innser at jeg ikke kan få alt jeg ønsker meg uten å ødelegge en rimelig perfekt flyt ute nå, ikke fordi jeg ikke har lyst på utekjøkken.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 09:44   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, jeg tror det hadde blitt mye arbeid å vedlikeholde, og ganske liten gevinst (vestlandsklima).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:11   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei. Med utgang til utespiseplassen direkte fra kjøkkenet/stua (åpen løsning), ser jeg ingen grunn til det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:14   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei. Med utgang til utespiseplassen direkte fra kjøkkenet/stua (åpen løsning), ser jeg ingen grunn til det.

Samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:23   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Hehe, godt spørsmål. Jeg har merket meg det samme når jeg har sett på Tid for hage og Sommerhytta, og tenkt at det er et behov skapt ut av «shit, vi har alt, hvordan skal vi klare å toppe dette?»

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:25   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hehe, godt spørsmål. Jeg har merket meg det samme når jeg har sett på Tid for hage og Sommerhytta, og tenkt at det er et behov skapt ut av «shit, vi har alt, hvordan skal vi klare å toppe dette?»

Nettopp. Men det ser kult ut med utekjøkken, da, og gjør seg i interiørprogrammer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:42   #32
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, det har jeg ikke på ønskelisten. De få finværsdagene vi har, ønsker seg å bruke til helt andre ting enn matlaging, være seg inne eller ute.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:46   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Veldig fornøyd med at vi har plass til grill på vår lille balkong. Say no more. �� Men fra spøk til alvor ser jeg ikke behovet for å stå ute og lage til mat så neitakk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:56   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hehe, godt spørsmål. Jeg har merket meg det samme når jeg har sett på Tid for hage og Sommerhytta, og tenkt at det er et behov skapt ut av «shit, vi har alt, hvordan skal vi klare å toppe dette?»

Det tenker jeg også. Synes mer det virker som noe som er trendy enn noe folk flest faktisk bruker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 10:56   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Vi har ikke og ønsker oss ikke heller. Som deg kan jeg ikke forstå at man skulle ønske å lage mat på et lite utekjøkken når man er få skritt fra et større og mer funksjonelt kjøkken. Stort sett er det også svalere og mer behagelig å stå inne enn ute i solsteken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 11:06   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg har tenkt at det kunne være koselig på hytten ved sjøen, men kommet frem til at vi nok kommer å sitte mest på terrassen rett utenfor huset og ikke den ved vannet.

Det er noen bittesmå hytter i kolonihsgestørrelse her og der tror jeg detkunne være verdifullt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 13:14   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, det har vi ikke tenkt på. Men det blir jo litt flyging inn og ut men tar det som trim.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-21, 14:09   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Vi har ikke, og skal nok ikke ha heller. Jeg har sett en haug hageprogrammer siste året, så blir jo litt inspirert, men siden kjøkkenet er kun få steg fra terrassen har det i grunnen lite hensikt. Vi forbereder like greit inne. Jeg ser for meg at en uansett må oppbevare det meste inne og bære det ut for å lage mat?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-21, 19:05   #39
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, komplett utekjøkken med vask o.l trenger jeg ikke, men på hytta ønsker jeg meg en benk som har plass til pizzaovnen og til å forberede pizza

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-21, 20:14   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg ønsker meg litt benkeplass ved siden av grillen, ja. Og gjerne en koketopp. Her hjemme er det et stykke fra verandadør til kjøkken, og enda lenger fra verandadør til grill, så det blir mye flying frem og tilbake for å sjekke ting som står på kok, og man får liksom ikke kuttet opp til salat og passet kjøttet samtidig. Det hadde vært kjekt å gjøre ute.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no