Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-21, 21:50   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Ikke Google!!

Hvilke tidspunkt definerer du de ulike benevnelsene?
Vi har en viktig diskusjon i heimen.

For meg er

Morgen: 06-10
Formiddag : 10-14
Ettermiddag : 14 - 18
Kveld: 18 - 24
Natt: 24-06

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 21:52   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Ca likt som deg, bare at jeg i har en "midt på dagen" og, fra 12 til 15, så formiddag og ettermiddag er litt kortere.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 21:56   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

I meg er det fortsatt innebygget som det er i Sverige, det er formiddag før lunch og ettermiddag etter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:06   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Morgen: 05.30-10
Formiddag : 10-12
Ettermiddag : 15-17
Kveld: 18 - 24
Natt: 24-05.30

Jeg har også en midt på dagen-kategori.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:10   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Mannen sa han skulle reise på ettermiddagen, så da så jeg for meg 15, 16, 17 ish. Han mente at jeg burde forstå at han skulle dra rundt 12-13.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:22   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Morgen 6-9, formiddag 9-12, midt på dagen 12-14, ettermiddag 14-18, kveld 18-23, natt 23-06.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:23   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mannen sa han skulle reise på ettermiddagen, så da så jeg for meg 15, 16, 17 ish. Han mente at jeg burde forstå at han skulle dra rundt 12-13.

12-13 er IKKE ettermiddagen!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:24   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Morgen er frem til kl 10 ca. Formiddag etter 10 til ca 15. Ettermiddag 15 -19, og etter 19 er kveld.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:25   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

12-13 er IKKE ettermiddagen!

Helt klart ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:26   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mannen sa han skulle reise på ettermiddagen, så da så jeg for meg 15, 16, 17 ish. Han mente at jeg burde forstå at han skulle dra rundt 12-13.

Haha, det går jo ikke an!

Jeg tenker cirka slik
Morgen 05.30 - 9
Formiddag: 9 - 12
Midt på dagen: 12 - 14
Ettermiddag: 14 - 17.30
Kveld: 17.30 - 23.30
Natt 23.30 - 05.30

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:27   #11
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Ettermiddagen begynner kl. 12. Resten har jeg ikke sterke følelser om.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:29   #12
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mannen sa han skulle reise på ettermiddagen, så da så jeg for meg 15, 16, 17 ish. Han mente at jeg burde forstå at han skulle dra rundt 12-13.

Da må han jo si tidlig på ettermiddagen. 15-16 er et stykke utpå ettermiddagen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:34   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

12-13 er IKKE ettermiddagen!

Sant! Han mente jeg ikke kunne tidsbegrepene, jeg mener han er gammeldags. Han begynte å bable om at besteforeldrene hans spiste middag kl 13-14. Han lever i en annen tid en meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:35   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ikke Google!!

Hvilke tidspunkt definerer du de ulike benevnelsene?
Vi har en viktig diskusjon i heimen.

For meg er

Morgen: 06-10
Formiddag : 10-14
Ettermiddag : 14 - 18
Kveld: 18 - 24
Natt: 24-06

Jeg svarer på denne før jeg leser resten og blir farget av det.

Morgen: 07-10
Formiddag: 10-12
Ettermiddag:15-18
(Mellom 12og 15 er det midt på dagen
Kveld 18-23.30
Natt: 23.30-07.00

Men kan variere med ulike døgnrytmer

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:49   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Dersom afternoon = ettermiddag så begynner ettermiddag kl 12.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 23:03   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Jeg er vokst opp med at «i ettermiddag» faktisk er etter middag. Altså klokka 17. Da ei venninne ville treffes «i ettermiddag» og mente klokka 15, ble jeg himmelfallen, vi snakket totalt forbi hverandre.

Morgen: Tja. Starter klokka 7, kanskje 6 kan kalles grytidlig morgen. Men 7 er iallfall morgen. Det er morgen fram til 9-10.

Formiddagen starter kl 10.30, kanskje 11. Den varer til ...tja. Kanskje 12-13? Man kan nok kalle kl 13 utpå formiddagen, men definitivt ikke 14.

Klokka 14-16 er «midt på dagen». 16-17 er «rundt middagstider». Etter klokka 17 er det ettermiddag.

Det er ikke kveld klokka 18, som flere at dere skriver. Det er midt på ettermiddagen. Men fra 19 av er det kveld.

Natt er iallfall fra midnatt til 6, kanskje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 23:12   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Jeg vil si at det er morgen før kl 9, formiddag frem til 12. Så er det midt på dagen sånn 12-14. Ettermiddag 14-18 og så kveld etter det og natt fra kl 24.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 23:55   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Sant! Han mente jeg ikke kunne tidsbegrepene, jeg mener han er gammeldags. Han begynte å bable om at besteforeldrene hans spiste middag kl 13-14. Han lever i en annen tid en meg.

Minner meg om naboen til mormor som ropte etter mannen kl. 12 om at det var middag.
Husker jeg humret like mye hver gang.

Ellers tenker jeg liker som Marla Singer ser jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 00:13   #19
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Morgen: 6-9
Formiddag: 9-12
Midt på dagen: 12-15
Ettermiddag: 15-19
Kveld: 19-23
Natt: 23-6

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 06:21   #20
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morgen | Formiddag | Ettermiddag | Kveld

Morgen: 4-9
Formiddag: 9-12
Ettermiddag: 12-18
Kveld: 18-24
Natt: 24-4

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no