Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-21, 20:57   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Jeg trenger et telt til fire fem personer. Må være lett å bære med seg, greit nok å sette opp, og ha en plass å sette sekker.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 21:35   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

4-5 personer som er i familie og noen barn, eller 4-5 voksne som ikke er komfortabel med å ligge oppå hverandre? Telt til 4 er egentlig telt til maks 3 i sistnevnte kategori.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 21:36   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

4-5 personer som er i familie og noen barn, eller 4-5 voksne som ikke er komfortabel med å ligge oppå hverandre? Telt til 4 er egentlig telt til maks 3 i sistnevnte kategori.

Voksne og 2 barn. Ser egentlig for meg at tenåringen heller velger hengekøye.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 21:38   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Bergans wiglo
Evt to små lette helt

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 23:38   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Wiglo er mitt forslag også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 23:38   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

2 x 2 personer.

Gipfa Fira 2+ UL, evt et litt dyrere MSR telt, f.eks. Hubba Hubba. Jeg ville tenkt til den konstellasjonen at det ville vært fint med 2 2-personers telt. Mer fleksibelt ifht bæring og soving, og kidsa kan ha med et litt mindre telt på sine turer, evt. få med et når de flytter hjemmefra.

Men kommer litt an på hva slags bruk man snakker om. Skal teltet opp og ned ofte, bæres med på tur - eller skal man sette opp teltet, og bo der i ferien, gjerne med bil, så er det fort to veldig forskjellige telt, for meg. Forslagene over er lette, enkle å sette opp og egner seg til det første.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:20   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Tror de små er såpass mørkeredde at de ikke sover i eget telt, men da kan man jo eventuelt sove en voksen og et barn sammen da.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:21   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Hvis det reelt sett bare er 3 stk som skal ligge i teltet, er jo ett telt det beste. Hvis man er 4 stk ville jeg også overveid 2 telt, men vil likevel påpeke at jeg synes både å slå opp og ta ned telt er noe styr, så det er ganske digg å slippe to .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:25   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Vi hat en wiglo og vil helt klart anbefale den. Om man ikke skal bære langt i sekk da.
God plass, ståhøyde og mange luftemuligheter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:48   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis det reelt sett bare er 3 stk som skal ligge i teltet, er jo ett telt det beste. Hvis man er 4 stk ville jeg også overveid 2 telt, men vil likevel påpeke at jeg synes både å slå opp og ta ned telt er noe styr, så det er ganske digg å slippe to .

Reelt sett fire. Femtemann er stor nok til hengekøye.

Skal vi ha to telt nå vi voksne dele oss. Ser for meg et telt jeg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:52   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Reelt sett fire. Femtemann er stor nok til hengekøye.

Skal vi ha to telt nå vi voksne dele oss. Ser for meg et telt jeg.

Ja, man må dele seg med to telt og små barn. Vi gjør det. Jeg ville gått for ett telt om jeg fant et stort nok, men da er det type 6-mannstelt om man skal ha greit med plass.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 08:55   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Her er det noen som har laget en fin oversikt.
https://www.fjellforum.no/topic/5460...ed-to-fortelt/

Har bare tremanns- og tomannstelt selv så har ikke noe å anbefale.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 09:43   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Vi har fem-mannstelt til oss fire. Ett ellet annet fra helsport.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 14:44   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi hat en wiglo og vil helt klart anbefale den. Om man ikke skal bære langt i sekk da.
God plass, ståhøyde og mange luftemuligheter.

Ja, det er litt tungt, men det funker fint å bære også, synes jeg. Med to telt får man ofte den samme totalvekten om man ikke bruker veldig mye penger på lette telt. For oss hjelper det at eldste bærer egen sekk med sovepose, liggeunderlag og klær. Det var mer stress da jeg måtte bære alt for ham, da bar jeg Wiglo i hånda og orket ikke gå langt. Jeg synes det var digg å ha såpass stort telt selv om vi var bare to. Ståhøyde er veldig praktisk når man skal hjelpe en treåring med alt mulig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 14:49   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

https://www.xxl.no/bergans-wiglo-lt4...oaAmPFEALw_wcB

Dette altså?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 15:03   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Jepp.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 20:46   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Dette fra Helsport er lettere og ser ut til å ha større fortelt. Ikke ståhøyde da, men det hadde det ikke vært for meg i Wiglo heller.

https://www.xxl.no/helsport-fjellhei...150851_1_style

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 21:11   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Vi har 6 manns telt til oss fem og det ville vært traaaaangt med 6 idet. Ble rådet til å kjøpe til en mer enn vi er. Og det angrer jeg ikke på.

Men vårt telt er ikke til å bære med seg, det er 20 kilo og har en grunnflate på 17 kvadrat eller noe sånn (så for all del, der kan sove mer enn 5, om de sover i oppholdsrommet. Men vi camper på campingplass, kjører helt frem og har bord og stoler og kjølebag på strøm i den delen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-21, 21:27   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Dette fra Helsport er lettere og ser ut til å ha større fortelt. Ikke ståhøyde da, men det hadde det ikke vært for meg i Wiglo heller.

https://www.xxl.no/helsport-fjellhei...150851_1_style

Men så må den som er innerst krabbe over alle hvis hen skal ut for å tisse tidlig om morgenen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 06:35   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et telt til 4-5 stk

Det er da vel ikke meningen at man ligger den veien? Alle med beina mot "døra" bør vel funke bedre?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no