Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-21, 12:22   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såpekassetråden #3

Hvor SABLA vanskelig kan det være å starte en ny tråd da? VI TRENGER Å RANTE!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 14:03   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Det er faktisk TREDJE tråd, men nevermind.

Jeg har ventet på at noen skulle starte denne, for jeg ville følge opp ranten om munnbind med å toppe den med munnbind pluss HØREAPPARATER! Særlig når man har lue eller pannebånd i tillegg, noe man gjerne har i 10 minus. Å få de munnbindene på og rundt ørene uten å 1) miste apparatene og måtte av med hansker og mikke dem på plass under lua og 2) sette i gang den touch-aktiverte Siri som er i høreapparatene, som tror jeg snakker til henne, og begynne å gnåle til meg inne i ørene mine, slik at jeg helt bokstavelig faktisk har STEMMER I HODET, det er føkkings UMULIG!

"Skal jeg ringe Ole?" NEI!!! "Jeg forstår ikke hva du prøver å si!" AAARGH!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 14:08   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

TREDJE tråden? Hæh? Tiden flyr når man har det gøy.

OG JA! Munnbind med hva nå enn man må ha i ørene av dingsebomser (ekstra stress for høreapparat, I'll give you that), og luer av og luer på og propper faller ut og håret vikler seg og AAAARHG

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 14:20   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Hvor forbanna vanskelig kan det være Å UTSETTE ET MØTE????
Får jo fanken opp varsel i kalenderen før det starter. Sa kan vel de som sitter i et møte allerede BARE UTSETTE MØTET SOM SKULLE STARTET FOR 20 MIN SIDEN.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 16-02-21, 15:19   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Altså.
Når noen fra BUP skal på hjemmebesøk, der det bor SKOLEBARN, og de vil at ALLE skal være hjemme, er det da så INNMARI praktisk å ta det fra 1030 til 1130?
Det spolerer en hel skoledag det!

Hva om de hadde tatt det var 13 til 14? 09-10? Det er SÅ MANGE andre praktiske muligheter!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 19:55   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Hvorfor i SVARTE HE#%$@£ reagerer ikke treneren på at barn blir direkte kasta dritt til av lag"kamerater" hele treningen?! Og hvorfor i SVARTE F@€£ kan ikke noen foreldre forstå at deres søte små ikke alltid er like søte og små utfor husets fire vegger?!

Nå er det n'te gang at M kommer hjem fra trening med tårer i øynene etter å ha fått høre hvor dårlig han er, hvor idiot han er, at han bare bør slutte, at det han gjør ikke teller..osv. Jeg er så drittlei!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 20:28   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hvorfor i SVARTE HE#%$@£ reagerer ikke treneren på at barn blir direkte kasta dritt til av lag"kamerater" hele treningen?! Og hvorfor i SVARTE F@€£ kan ikke noen foreldre forstå at deres søte små ikke alltid er like søte og små utfor husets fire vegger?!

Nå er det n'te gang at M kommer hjem fra trening med tårer i øynene etter å ha fått høre hvor dårlig han er, hvor idiot han er, at han bare bør slutte, at det han gjør ikke teller..osv. Jeg er så drittlei!!

Ta det opp, denne var bare trist.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 20:51   #8
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hvorfor i SVARTE HE#%$@£ reagerer ikke treneren på at barn blir direkte kasta dritt til av lag"kamerater" hele treningen?! Og hvorfor i SVARTE F@€£ kan ikke noen foreldre forstå at deres søte små ikke alltid er like søte og små utfor husets fire vegger?!

Nå er det n'te gang at M kommer hjem fra trening med tårer i øynene etter å ha fått høre hvor dårlig han er, hvor idiot han er, at han bare bør slutte, at det han gjør ikke teller..osv. Jeg er så drittlei!!

Har dere foreldrekontakt, så kan det tas gjennom den også.
Virkelig ikke grei oppførsel.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 21:00   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Taien: Om lagleder eller trenere ikke vil ta tak i dette før det blir en ukultur i laget (sannsynligvis er det det allerede) så ta det opp med lederen for barnefotballen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 21:54   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Det er ikke fotball, det er innebandy. Jeg har vært i konflikt med trener før i forbindelse med fotballen da M gikk der... og da ble det store bruduljer før det jeg la som krav ble godkjent av styret. Men vi har et meget anstrengt forhold etter dette, så jeg skal ikke ta det opp med han. Da blir jeg ufin og usaklig, og det vinner jeg null på.
Men et av de andre foreldreparene vil ta det opp, da sønnen deres dro hjem etter kun halv trening, for han reagerte så sterkt på hvordan M ble behandlet. (Han er et veldig forsiktig barn, så han klarte ikke gå mellom..selv om han hadde prøvd.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 21:55   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Har dere foreldrekontakt, så kan det tas gjennom den også.
Virkelig ikke grei oppførsel.

Foreldrekontakten er treneren... Ikke lett!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 17-02-21, 23:51   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Foreldrekontakten er treneren... Ikke lett!

Har klubben et styre du kan henvende deg til?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 00:23   #13
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Så fortvilende, Taien.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 00:40   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Hva menes med Såpekassetråd #2?? HÆ? HÆH? Kan man ikke telle eller. Og mer viktig, hvorfor I ALL VERDEN BLIR DET PLUSSGRADER NÅ? Jeg skal jo gå på skøyter på vintersportdagen til jobben. Men jeg lurer værguden og skal få det gøy med Stiga rattkjelke sammen med svigersønnen så BLÆH.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 01:01   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

MEN INN I HELVETE DA!!!! Nå har det vært kaldt og fint og sol og alt i ukesvis. Men den helgen vi skal til fjellet med 26 ungdommer så er det meldt 6 varme og pissregn helle helgen!!!!! Den planen om å være masse ute og gå på langrenn og renne slalåm høres plutselig utrolig realistisk ut.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 18-02-21, 20:37   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Nå driver trener med hersketeknikk og legger ut innlegg om at jeg er generaliserende og negativ!
Jeg la ut et generelt hjertesukk på fb-siden der jeg skrev om hva M hadde kommet hjem og fortalt, og oppfordret alle foreldrene til å snakke med ungene om hvordan de snakker med hverandre og at ord kan gjøre uslettelig inntrykk.
Jeg har IKKE hengt ut enkeltbarn i det hele tatt.

Det var tydeligvis en stor feil. Så nå er jeg atter igjen det sorte fåret som er problemet. Akkurat som sist. Denne kampen orker jeg ikke nå.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 21-02-21, 22:36   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Hva i heite er det med alle - absolutt ALLE amerikanske TV-serier hvor folk bare "Ooops, der var jeg gravid, gitt". Voksne folk med store barn som har en affære - og ENDA ikke har skjønt det med prevensjon? Hvis man bor i et land hvor det er helt vanlig at abort blir sett på som mord? Herregud, er det mulig?



(Jeg ser på A million little things)

Man blir ofte gravid av å ha sex. Det er ikke rakettforskning.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-02-21, 22:39   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Det blir barn ved bruk av prevensjon noen ganger også.

Når det er sagt, er den serien en blanding av litt hyggelig og veldig irriterende. Det er FRYKTELIG amerikansk såpeserie at alle problemer bare ordner seg fordi man snakker med vennene sine.
(Jeg har blitt for gammel og bitter til å følge med på sånt, trur eg).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 22-02-21, 09:03   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Det er ikke bare meg! https://www.washingtonpost.com/opini...not-like-that/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 22-02-21, 09:47   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er ikke bare meg! https://www.washingtonpost.com/opini...not-like-that/

Men altså at 1 av 4 amerikanske kvinner tar abort? Det er jo ellevilt mye! Er det så mange prevensjons-analfabeter der?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no