Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kirkevalget 2019

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Skal du stemme i kirkevalget?
Ja. 25 23,15%
Nei. 27 25,00%
Vet ikke 6 5,56%
Ikke medlem av den norske kirken 50 46,30%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-19, 09:54   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg tror ikke på noen gud, så jeg har meldt meg ut og skal derfor heller ikke stemme.

Samme her. Mannen er medlem men skal ikke stemme. Han bryr seg ikke.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 10:03   #22
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg står på listen til soknerådet, så bør strengt tatt stemme ja. Jeg er ingen aktiv kirkegjenger, men ettersom jeg er medlem tenker jeg at det er like greit å bidra til den kirken jeg ønsker i lokalmiljøet.

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 10:08   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg burde meldt meg ut for lenge siden. Nå som jeg fortsatt er medlem vil jeg i det minste stemme. Sist hadde de en kampanje der de fremhevet noen liberale kandidater, da fant jeg enkelt informasjon. Jeg har ikke sett noe i år, får oppsøke det jeg kan finne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 10:20   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Ja, jeg stemmer i kirkevalget, og undersøker først hvordan de ulike kandidatene stiller seg til likekjønnet ekteskap. I år så det litt magert ut i Bjørgvin.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 10:33   #25
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

De andre i huset har fått valgkort, men ikke jeg.... Det skjedde sist også, og jeg glemte å sjekke det ut. Vil det si at jeg ikke er registrert? Jeg er både døpt og konfirmert i kirken (riktignok også gift en gang i tida).
Er det lett å sjekke ut om man er medlem eller ikke?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 10:46   #26
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Det var lett å sjekke ut. Jeg sto visst ikke som medlem. Ikke vet jeg hvorfor, men nå er jeg visst ikke hedning lenger.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 11:16   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg pleier stemme i kirkevalget ja. Jeg stemmer liberalt.
Også stemmer jeg gjerne litt sånn jeg også kan finne på i politikken, at jeg kan finne på å heie på unge kandidater, og kvinner. For de er underrepresenterte. "alt annet likt" il jeg derfor priortiere disse

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 11:46   #28
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Enda en ateist her, så nei.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 15:57   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er ikke medlem, mannen er definitivt ikke så interessert, men jeg oppdaget at eldstemann jommen kan stemme, men aner ikke om han vil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 16:04   #30
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Mannen fikk valgkort og ikke jeg, og nå når jeg sjekker er jeg meldt ut. Dette er ikke noe jeg har gjort selv, men jeg mistenker at noen(den islandske kirken) som vil ha meg og ungene inn sin menighet har bare flyttet oss.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 18:15   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er ikke religiøs, har aldri vært, og har følgelig aldri stemt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 18:24   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg stemmer på listen til Åpen folkekirke. Selv om jeg ikke er noen kirkegjenger, er jeg blitt ganske godt kjent med menigheten her jeg bor - og her er det både liberalt, høyt under taket og inkluderende. Til menighetsrådet kommer jeg til å prioritere de som er opptatt av kirken vår som kulturarena.

Pøbelprinsessen skal stemme, og stemmer på åpen folkekirke og de som vil ha kirken vår som en viktig lokal kulturaktør hun også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 19:10   #33
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er ikke medlem, så nei.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 20:51   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er medlem men stemmer ikke. Hadde jeg bodd i kommunen jeg jobber så hadde jeg stemt. Kjenner flere på lista.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 21:58   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er (endelig) ikke medlem, så skal ikke stemme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 22:21   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er (obviously) ikke medlem og har ikke stemmerett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 22:36   #37
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

På hvilken måte er den gammeldags, tenkjer du?

Jeg ønsker en åpen folkekirke, en kirke som utvikler seg i takt med resten av samfunnet. Jeg opplever enkelte som fortsatt konservative rundt dette med abort, vielser uavhengig av samlivspartner, hvem som er "velkommen" i kirken og ikke. Jeg mener at enkelte setter seg selv høyere i rang enn andre når det kommer til spørsmål om evner som b.la ovennevnte. Hvilken rett har de til å dømme? I gamledager var prester og embetsmenn "opphøyd i andre", den tiden er forbi.

Vi har et fyrverkeri av en prest i vår kirke, men jeg vet vedkommende blir "lagt bånd på" av den eldre garde, jeg ønsker å fremme personer som hen, jeg ser hva hen gjør med folk i alle aldre som trengs å inkluderes, og jeg heier frem personer som den presten. Jeg går i kirken på julaften når jeg vet det er hen som holder gudstjenesten og nyter hvert minutt, hen snakker til folk så de forstår på en moderne måte. Vedkommende er synlig på en positiv måte der det er behov for en voksenperson som evner å sette ord på saker, se ting i perspektiv, uten å dømme og bruke bibelen som oppslagsverk.

Jeg ser enkelte kirker har fått til å bruke kirken som en åpen arena, de bør det bli flere av.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-19, 22:40   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Jeg er heller ikke medlem, men hvis jeg var hadde jeg nok stemt. Liberalt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 09:50   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ønsker en åpen folkekirke, en kirke som utvikler seg i takt med resten av samfunnet. Jeg opplever enkelte som fortsatt konservative rundt dette med abort, vielser uavhengig av samlivspartner, hvem som er "velkommen" i kirken og ikke. Jeg mener at enkelte setter seg selv høyere i rang enn andre når det kommer til spørsmål om evner som b.la ovennevnte. Hvilken rett har de til å dømme? I gamledager var prester og embetsmenn "opphøyd i andre", den tiden er forbi.

Vi har et fyrverkeri av en prest i vår kirke, men jeg vet vedkommende blir "lagt bånd på" av den eldre garde, jeg ønsker å fremme personer som hen, jeg ser hva hen gjør med folk i alle aldre som trengs å inkluderes, og jeg heier frem personer som den presten. Jeg går i kirken på julaften når jeg vet det er hen som holder gudstjenesten og nyter hvert minutt, hen snakker til folk så de forstår på en moderne måte. Vedkommende er synlig på en positiv måte der det er behov for en voksenperson som evner å sette ord på saker, se ting i perspektiv, uten å dømme og bruke bibelen som oppslagsverk.

Jeg ser enkelte kirker har fått til å bruke kirken som en åpen arena, de bør det bli flere av.

Mm. Enig med deg. Eg trur at det er flest prester av den typen du ønsker at prester skal vere, men at det framleis finst ein gammaldags garde også.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-19, 10:13   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkevalget 2019

Soknepresten vår er en sånn type som jeg liker. God prest. Desverre den eneste av dem som er der som er av den typen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no