Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-21, 09:18   #141
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har akkurat fått e-post om avlysning av de første samlingene for årets konfirmanter. Jeg håper det blir mulig å samles i september.

Det er rare tider. Konfirmanten selv tar det med stoisk ro, alt annet blir jo avlyst hele tiden.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-21, 09:35   #142
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har konfirmasjon 24. mai. I den katolske kirken har vi nesten hele høsten hatt messer på nett, etterfulgt av Zoom-samlinger. Det ser ut til å fungere greit. Det er uansett sikkert annerledes, all den tid konfirmanten kjenner gruppen sin godt, siden de har hatt undervisning sammen siden 1. klasse.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-21, 09:50   #143
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Vi har akkurat fått e-post om avlysning av de første samlingene for årets konfirmanter. Jeg håper det blir mulig å samles i september.

Det er rare tider. Konfirmanten selv tar det med stoisk ro, alt annet blir jo avlyst hele tiden.

Det eneste som er blitt gjennomført her for årets konfirmanter er et foreldremøte og en samling for konfirmantene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-21, 21:49   #144
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Oppstart er p.t. utsatt til februar, men de har sagt at kurset blir noe av, eventuelt på nett. Vi har leid lokale, så det skal ikke stå på plassen, ihvertfall, og det er restauratøren der som har smittevernansvar.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 01:18   #145
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Konfirmasjonskurs er utsatt, og jeg kjenner på at jeg ikke helt tror det blir konfirmasjonsfest i det hele tatt. De andre ungene har jeg vært tidlig ute med, men nå har jeg latt alt ligge. (Også fordi det blir første konfirmasjon som skilte foreldre, og det krever unektelig en smule smidighet og samarbeidsevne-og vilje.) Legger en miniplan om å få oversikt i løpet av februar.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 04:22   #146
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her rakk de ett par ganger med undervisning , han er ferdig med de to obligatoriske ministrantgudstjenestene ,vært på noen obligatoriske og på 3 frivillige gudstjenester .

Vi har bestilt koldtbord , har kjøpt duker og litt annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 14:56   #147
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her er det konfirmasjon 5. juni i Rådhuset.
Så får vi se da om det blir kurs i februar og om det blir seremoni.
Vi skal ha det hjemme, så vi trenger ikke gjøre noe før vi vet.

Det eneste som står på planen er å få sydd om mammas bunad, og ut min. Viser seg at er litt lengere ned nå enn da jeg var konfirmant ... Det gjør vi uansett.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 00:24   #148
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Her er det konfirmasjon 5. juni i Rådhuset.
Så får vi se da om det blir kurs i februar og om det blir seremoni.
Vi skal ha det hjemme, så vi trenger ikke gjøre noe før vi vet.

Det eneste som står på planen er å få sydd om mammas bunad, og ut min. Viser seg at er litt lengere ned nå enn da jeg var konfirmant ... Det gjør vi uansett.

Vi har også konfirmasjon 5. juni i Rådhuset. Konfirmantens bunad sys inn (min konfirmasjonsbunad) og min bunad sys nå av husfliden. Vi skal ha selskap på en restaurant så nå gjenstår det bare å se om den overlever.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-21, 08:40   #149
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Konfirmant 2020, ble til konfirmant 2021, takk corona og HEF.

Ny seremoni (igjen) den 22 mai. Denne gangen satser vi på å ha det hjemme, nå er jeg lei av ombookinger og avbestillinger. Så får tiden vise om det lar seg gjennomføre denne gangen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 10:19   #150
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har konfirmasjon 13.juni. Fikk akkurat e-post fra HEF om oppstart av kurs i februar så får vi se om det blir digitalt eller live. Min har valgt kveldskurs over 10 uker.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 10:28   #151
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Poden skal på leir Kr. Himmelfartshelga og har seremoni 29. mai.
Blir spennende å se om det lar seg gjennomføre og evt med hvilke restriksjoner.
Jeg kjenner at jeg forbereder meg på det meste. Vi ligger an til å bli ca 35-40 gjester, men jeg har allerede lagd meg ei lita liste over hvordan vi prioriterer hvis det blir restriksjoner på feks max 20. Lokalet er i boks og i tillegg til en større sal har det flere små rom så vi evt kan fordele oss litt utover hvis det blir nødvendig.

Hvor lenge før sender dere ut invitasjoner?
Folk vet jo om datoen, så ingen stor hast, men godt med alt som er gjort. 2 mnd før?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 11:01   #152
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har ordnet med lokaler og sånt, og jeg satser på at vi klarer å få gjennomført ett eller annet i september.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 11:10   #153
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har dato 8. mai, så tror jeg tar sjansen på å sende ut invitasjoner nå, men med forbehold om nasjonale retningslinjer. I kirken er vi vel heldige om faddere og foreldre får være med, så inviterer rett til lokalen og legger ved litt informasjon ang. de som evnt. får komme i kirken etc. må vi komme tilbake til senere. Vi har leid lokale som har plass til 60 og vi blir ca. 30, så får håpe retningslinjene blir sånn at vi kan gjennomføre det. Men må få bestilt catering et sted innen nær fremtid, men avbestillingsmulighet 1-2 uker før eller noe sånt tilfelle det ikke går og gjennomføre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 13:59   #154
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har også 8. mai. Vi har pre-bestilt på restaurant, et type chambre separée, oppe på en mezzanin, mellom hjemme og der seremonien holdes. Det føles mest sannsynlig å få gjennomført. Har hatt de to andre hjemme, det ville blitt vanskelig nesten uansett. Og andre typer lokaler er bortbestilt siden i fjor. Bunad er bestilt hos lokal tilvirker, noen deler er bestilt og ferdig fra andre. Håper veldig det blir seremoni, men kan vel fort bli kurs på teams og seremoni med kun foreldre.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:34   #155
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi nevnte datoen i julekort til de aktuelle, så har ikke noen hast med invitasjoner. Tenker vi kan drøye til påske, ihvertfall.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 14:39   #156
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi sendte SMS i sommer, med beskjed om å holde av datoen. Skulle det faktisk bli konfirmasjon med gjester, skulle jeg tro at det blir på såpass kort varsel at det blir SMS igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-21, 19:33   #157
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Da har jeg og xen til kjæresten (jeg må finne en bedre betegnelse på henne gitt) hatt en hektisk time på telefon i formiddag, og boooket sted, planlagt bestilling og venter nå på tilbakemelding fra de.
Men vi vet iallefall hvor vi skal være nå.

Sånn en time uti så var vi litt "oisann, kanskje vi skal informere kjæresten om hva vi har bestemt også. " Men så ble vi enige om at han nok var fornøyd, så lenge det ikke ble servert sodd.
(og det hadde vi rett i)

Så konfirmasjon blir det. Hvor mange og sånn, det gjenstår å se.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 14:53   #158
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Kaster meg med her. Har konfirmant i Oslo i slutten av april. Konfirmantundervisningen blir digital, og jeg tror vel egentlig ikke at det lar seg gjennomføre noe stort selskap i april. Så vi vurderer å utsette selve festen til september.

Noen flere som vurderer å gjennomføre sermonien, men utsette festen?

Med unntak av konfirmanten selv og oss to sett med foreldre, bor all familie andre steder i landet. Både konfirmanten og vi foreldre har lyst å samle storfamilien til en ordentlig feiring for henne. Besteforeldre er helt klart i risikogruppen, og vet flere av dem ikke er så lystne på å dra til Oslo for tida. Så selv med de nærmeste, er det p.t. sannsynlig at april blir vanskelig. Og jeg ser hvertfall ikke for meg at det er mulig med noe stort selskap da.

Har lokale i boks både i april og september, og bestemmer oss for hva vi gjør om en måneds tid, tenker jeg.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 18-01-21 kl 14:59.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:01   #159
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021



Jeg har egentlig human-etisk konfirmant 9. mai, men er fortsatt i full fortrengning.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 15:07   #160
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.



Jeg har egentlig human-etisk konfirmant 9. mai, men er fortsatt i full fortrengning.



Jeg er litt mer der at all går jo på et eller annet vis. Fest blir det jo på et eller annet vis en eller annen gang med de som til slutt kommer. Mat lar seg bestille og kaker kan bakes. Kleine taler klarer vi nok også. En slags fortrengning det også.

Jenta ombestemte seg fra kirkelig til humanistisk konfirmasjon i høst, så lokalet vi har for evt utsatt fest i september er det vi hadde booket til kirkelig konfirmasjon. Og siden alt har vært kaos, så lot jeg bare være å avbestille, noe som ser ut som det kan komme godt med nå.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 18-01-21 kl 15:20.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no