Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-21, 09:52   #181
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi hadde foreldremøte om konfirmasjon i forrige uke. De har tenkt grundig gjennom alle mulige scenarier. Hovedkravet for konfirmasjon i mai er at de klarer å ha konfirmasjonssamling med ungdommene i påsken. Hvis ikke, blir det flyttet til høsten. Dette med påsken var en stor overraskelse - men noe konfirmanten visste om uten å ha fortalt oss. Da var det sannelig bra at vi hadde allerede begynt å planlegge for hjemmepåske.

Til helgen har hun kunnskapstest. Vi har sett utdrag av spørsmålene, og de virker overkommelige. Er det noe man gjør også i Den norske kirke?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:57   #182
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her har vi fått presentasjon på mail ift. oppstartsinformasjon for kurset (HEF), samt beskjed om at de fire første kurskveldene blir på teams. De håper på å få til fysisk oppmøte fra etter påske. Er veldig spent på dette her, hvordan det blir med seremonien, antall gjester, om restauranten får ha oss der etc. Terskelen for å utsette hele festen til høsten er nokså høy kjenner jeg, håper veldig på at begynnelsen av mai gir oss sjansen til å ha en bra fest.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:01   #183
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Litt spesielt å legge obligatorisk undervisning til påsken?

Jeg er litt irritert på at de ikke kan få bestemt seg. Synes det er for sent uti april og utsette til høsten, da kan de bestemme seg nå. Når en ser utviklingen i vår kommune og nabokommune nå, så bør de bare utsette med en gang uten å måtte tenke noe på det er min mening. Litt av greia med konfirmasjon er jo at en kan samle familien, og det her jeg lite tro på at går i mai nå annet enn de aller nærmeste.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:03   #184
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Litt spesielt å legge obligatorisk undervisning til påsken?

Jada, men det er den katolske kirken. De tror sikkert at alle medlemmene går i kirken hele påsken uansett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:12   #185
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jada, men det er den katolske kirken. De tror sikkert at alle medlemmene går i kirken hele påsken uansett.

Gjør dere ikke det?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:17   #186
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Gjør dere ikke det?

Jeg hadde en veldig uortodoks oppdragelse i katolisismen (altså nesten ingen), så hver gang andre i kirken nevner ord som "kirkeplikt" pleier jeg å smile pent og tenke mitt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 10:18   #187
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.


Til helgen har hun kunnskapstest. Vi har sett utdrag av spørsmålene, og de virker overkommelige. Er det noe man gjør også i Den norske kirke?

Nei, ikke i det hele tatt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 18:22   #188
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg hadde en veldig uortodoks oppdragelse i katolisismen (altså nesten ingen), så hver gang andre i kirken nevner ord som "kirkeplikt" pleier jeg å smile pent og tenke mitt.

Vi har kommet litt i kontakt med katolisismen nå gjennom mellomstes nye kjæreste, og innser hvor utrolig lite vi kjenner til hvordan det er å være "hverdagskatolikk" i Norge, han er tysk, og spør av og til hvordan ting er her. Nå er vi ikke medlemmer av statskirken, så vet ikke helt hvordan andre har det i protestantisk hverdagskirkelighet heller, skal sies. Varierer vel mye i begge leire regner jeg med.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 16:14   #189
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Så vart vår konfirmasjon også flytta til hausten. På ein måte like greit, det er jo mykje større sjanse for å få ha den festen vi vil da.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 16:16   #190
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Minsten synes nesten ikke det er noe vits med konfirmasjon når storebror mest sannsynlig ikke kan komme

Han mener det nok ikke helt, men det er jo tydelig at det går inn på han. Og det kan jeg skjønne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 18:16   #191
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Minsten synes nesten ikke det er noe vits med konfirmasjon når storebror mest sannsynlig ikke kan komme

Han mener det nok ikke helt, men det er jo tydelig at det går inn på han. Og det kan jeg skjønne.

Hva med å flytte selve feiringen? Det gjorde vi med storebror pga viktige gjester, og vi gjør trolig det samme nå pga korona.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 18:28   #192
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hva med å flytte selve feiringen? Det gjorde vi med storebror pga viktige gjester, og vi gjør trolig det samme nå pga korona.

Det kan jo være en mulighet. Men antakelig kommer han ikke hjem før til jul (folkehøgskole), vi må tenke litt på det. Men godt forslag, jeg hadde liksom ikke tenkt så langt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 19:08   #193
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det kan jo være en mulighet. Men antakelig kommer han ikke hjem før til jul (folkehøgskole), vi må tenke litt på det. Men godt forslag, jeg hadde liksom ikke tenkt så langt.


Kanskje dere må ha feiringen før seremonien?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 19:33   #194
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Kanskje dere må ha feiringen før seremonien?

Ja det er jo en mulighet. Litt usikker på når han drar enn så lenge, men tror det er helga før konfirmasjonen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 21:15   #195
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det kan jo være en mulighet. Men antakelig kommer han ikke hjem før til jul (folkehøgskole), vi må tenke litt på det. Men godt forslag, jeg hadde liksom ikke tenkt så langt.

Er det noen grunn til at han ikke skal komme hjem før? Vi hadde permisjon hver mnd da jeg gikk på folkehøyskole.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 21:21   #196
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er det noen grunn til at han ikke skal komme hjem før? Vi hadde permisjon hver mnd da jeg gikk på folkehøyskole.

Det er ekstra greier med korona, de må være i karantene i 6 dager etter at de har vært borte fra skolen. De er også i en 10 dagers karantene på skolen når de starter. Det kan jo ha skjedd ting med korona og alt sånt til september, men for eldste så tror jeg det er litt krise å ikke være der i oppstarten når alle blir kjent. En annen ting er at skolen er 5 timer unna med bil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-21, 21:22   #197
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er ekstra greier med korona, de må være i karantene i 6 dager etter at de har vært borte fra skolen. De er også i en 10 dagers karantene på skolen når de starter. Det kan jo ha skjedd ting med korona og alt sånt til september, men for eldste så tror jeg det er litt krise å ikke være der i oppstarten når alle blir kjent. En annen ting er at skolen er 5 timer unna med bil.

Er lov å håpe det er bedre til september hvertfall .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 13:41   #198
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Nå ble konformasjon utsatt her også fra starten av mai til slutten av august. Litt lettet egentlig, så går det kanskje ann å planlegge litt større selskap. Håper det. Når de sendte ut mail om forandringen, så var det jo å få endret på lokalet og vi slet jo med å finne lokale siden konfirmanten var så treg med å bestemme seg. Men nå har jeg fått ledig på tre av de lokalene jeg vil ha akkurat den helga det er flyttet til, så nå kan jeg velge fritt. Men nå har jeg sagt fra meg to igjen, og det ble da et annet lokale enn vi først hadde nå i mai. Var kjapp til å sende mailer ut når de meldte om endret dato, for da skal jo alle endre.

Men nå er lokale og matbestilling i boks til ny dato, så får vi ta andre ting etterhvert. Er jo tredje konfirmasjon for meg, så er ikke så stressa for det egentlig. Men han kan jo ikke kjøpe dress før rett før, for snart 15-åringen gror jo som et uvær nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 14:37   #199
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Nå har vi fått vite at storebror skal dra på folkehøgskolen to helger før konfirmasjonen til minsten. Vi kan jo bare håper på et mer koronafritt samfunn sånn at han kan komme hjem til konfirmasjonen uten for mye styr. Hvis han ender opp med å måtte sitte alene på et rom i 6 dagers karantene etterpå så tror jeg ikke vi tar sjansen på det. Han må få med seg oppstarten av skoleåret på en god måte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 15:23   #200
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Noen med humanistisk konfirmasjon som har fått beskjed om utsettelse til høsten?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no