Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ildtopp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-12, 10:06   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ildtopp

Er det i det hele tatt mulig å få de til å blomstre igjen?
Har byttet jord, og den har vokst seg dobbelt så stor, men spørsmålet er om den noen gang kommer til å blomstre igjen?

  Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 10:25   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ildtopp

Mine blomstrer igjen, men man må ofte pine dem litt for at det skal bli blomster, og ikke bare blader. Den som jeg har tatt godt vare på er stor og grønn, den som jeg klipte nesten helt ned, som ikke har fått noe ny jord, og som ofte tørker ut; den har fått blomsterknopper.

Det er det samme med orkideer. De må stå kaldt, mørkt og tørt for å lage nye blomsterstengler.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:36   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ildtopp

Orkideer behøver ikke stå mørkt osv nei. Både mamma og mormor får nye blomster på alle sine orkideer igjen og igjen, og de står i vinduskarmen i vanlig stuetemp.

  Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:40   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ildtopp

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Orkideer behøver ikke stå mørkt osv nei. Både mamma og mormor får nye blomster på alle sine orkideer igjen og igjen, og de står i vinduskarmen i vanlig stuetemp.

Mine står i kjøkkenvinduet og blomstrer stort sett i ett (4stk.).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no