Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 23:23   #41
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg tar kaffekoppen ned i kjelleren og overhører all "mammaaaaa". Herlig.

Før bodde vi i blokk med vaskekjeller, tørkestativ i stua og oppbevaring av skittentøy på badet og soverommet. Sammenliknet med det er vaskerom i kjelleren en drøm.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:25   #42
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Nå står vaskemaskin og tørketrommel i gangen ved barnerommene og badet. Når vi får pusset opp kjelleren skal vi ha vaskerom med utgang ut og i tilknytning til kjøkkenet. Det blir styrete med skittentøy ned og rent tøy opp, men så lenge hver person tar ansvar for sitt tøy kommer ned nok til å gå greit.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:25   #43
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Hos oss er det det eller ingen klesvask, så det MÅ bare fungere. Men klart det er upraktisk.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 07:38   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har det sånn, og før flytting var jeg MEGET skeptisk, og lette etter løsninger for å få vaskemaskinen inn på badet i 2.etg. Men det går faktisk veldig bra, må bare slutte å tenke at veien ned i kjelleren er lang, for det er jo bare en liten trapp, ikkeno problem i det hele tatt.

(Det er mulig det har hendt at en vask har ligget i maskina over natta, da...)

Jeg syns ikke det er et problem at vaskemaskinen står i en annen etasje, jeg syns heller det er et problem at klærne tørkes der også. Veien opp til klesskapene er fryyyktelig lang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 07:52   #45
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Du må tenke trimpoeng. Vi har jo ikke kjeller, men vaskerom i en annen etasje enn klærne og det plager ikke meg nevneverdig. Klærne må jo transporteres tilbake til skapene uansett om de er i samme etasje som skapene eller ikke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 07:55   #46
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg gleder meg intenst til å flytte vaskeriet opp i samme etasje som klesskapene, så ja, jeg syns det er upraktisk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 07:56   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, ja, det er litt første-verdens-problem.

Tipper det er få afrikanske kvinner som hadde nikket gjenkjennende til min uttalelse om at det er strevsomt å ha eget vaskerom nede i kjelleren med tilgang til maskin og rent vann ja



Jeg har vaskerom i kjelleren og soverom i første etasje. Jeg tenker ikke så veldig mye over at det er så mye arbeid å gå opp og ned den trappen noen ganger. Selvfølgelig hadde det vært pjaktisk å ha vaskerommet på samme rom som der man tar av seg de skitne klærene og sikkert også veldig nært der man skal legge dem på plass også. Men siden jeg foretrekker å folde klær sittende i sengen MMS jeg glør på tv, så spiller det egentlig ingen trille. Og trim i hverdagen er jo bra det.

Dessuten trumfer vaskerom i kjelleren ingen vaskerom any day.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:20   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vaskerom i kjelleren gikk helt fint der vi bodde før. Felles vaskerom på andre siden av gårdsplassen i blokka vi bodde, det var tungvindt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:25   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tar kaffekoppen ned i kjelleren og overhører all "mammaaaaa". Herlig.

Dette er et særdeles vektig argument. Jeg riktig koser meg i ensomheten nede på vaskerommet mitt, selv om vårt rom ligger mer i underetasjen enn i kjelleren, og vi har de fleste soverommene og mesteparten av klærne i samme etasje.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:29   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg har vaskerom i sokkeletasjen og tenker egentlig ikke at det er spesielt slitsom å bære tøyet en trapp ned. Det hadde sikkert vært greiere å ha vaskerommet ved siden av badet og soverommene rent praktisk, men siden jeg ikke en gang har tenkt over det før nå så kan det umulig være noe jeg savner. Brettingen gjøres i sofaen foran TV stort sett. Om jeg ikke outsourcer til tiåringen.

Det jeg savner er gode tørkeplasser om vinteren. Vi tørker i stua og det er skikkelig kjipt. Heldigvis at vi har tørketrommel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:34   #51
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har vaskerom i kjelleren og det fungerer greit. Eneste jeg syns er litt problematisk er at det blir litt sånn ute av syne, ute av sinn. Så noen ganger blir det litt skippertak for å få vasket alt det skitne. Mens når vi bodde i leilighet og hadde vaskemaskin på badet, så fyllte vi jo opp maskinen når vi så at kurven begynnte å bli full.

I huset vårt er det ikke noe alternativ å ha vaskerom oppe. Nå skal vi snart begynne å innrede kjelleren med et par ungdomsrom og en kjellerstue for å ha plass til ungene våre og vennene deres etter hvert som de blir større. Så da skal vaskerommet vårt bli et ekstra bad/vaskerom etter hvert. Så kanskje det kan bety at ungene iallefall da klarer å hive skittenklærne sine i kurven?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:35   #52
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Hadde slik løsning i 2 år, funket helt greit det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:39   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Og så har jeg erfart at det skal lite til for å skape bedre stemning på vaskerommet. Ved hjelp av enkle midler - for meg hjalp det med litt maling, bedre lys, tørkesnorer og mer benke- og hylleplass, kan man gjøre vaskeforholdene litt triveligere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:44   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Har vaskerom i underetasjen og er så såre fornøyd med å ha eget vaskerom at jeg ikke har tenkt på at det er mye bæring opp og ned.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:54   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Tusen takk for masse super input!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg trøster meg med at det er sunt å leve litt strevsomt.

Jeg skal legge meg den på minnet. Jeg har ikke vondt av litt strev, og som Gaia også sier - trimpoeng.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Eneste jeg syns er litt problematisk er at det blir litt sånn ute av syne, ute av sinn.

Det er den jeg frykter mest. Klær som blir liggende fire dager vått i vaskemaskinen. Jeg er ganske dårlig på husarbeid.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og så har jeg erfart at det skal lite til for å skape bedre stemning på vaskerommet.

Dette er vesentlig. Jeg ser for meg å bygge et nytt, stort bad. Her skal det være innebygget badekar, pene fliser og alle fasiliteter. Og så skal jeg ha vaskemaskin og tørketrommel "innbokset", med en arbeidsbenk i tykk eik over, til å brette klær. Da ser jeg for meg at jeg har lettere for å gå ned dit, og så kan jeg holde på med klær mens barna bader i badekaret. Men det er mulig jeg ikke helt klarer å ta innover nøyaktig hvor lat jeg er, og at det bare ender i kaos.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:59   #56
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Hvor stor plass har dere i kjelleren?
Kan dere lage både vaskerom og garderobe der nede? Det ville jo vært kjempe kjekt å hatt alt av klær et sted.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:00   #57
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Sånn skal jeg også gjøre i kjelleren min, Pepper. Planen er at det skal bli ungenes bad, og at de skal ha alle klærene sine der i hvert sit skap. Da blir det enkelt for dem (de er jo store etter hvert...) å vaske klær og legge dem på plass. Så blir det bare mitt som må bæres opp og ned. Og den hverdagstrimmen lever jeg fint med.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:02   #58
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Det er jo trim!

Jeg var skeptisk til det da vi hadde små barn, men nå når de er større - og jeg fint kan gå ifra de (), da går det brillefint.

Vi har vaskerom i kjelleren, bad i første etasje og soverom i andre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:09   #59
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

En sånn løsning som du skisserer høres jo kjempefin ut, Pepper. Det blir noe annet enn et litt fuktig vaskerom i kjelleren, liksom. Og veldig greit med ekstra, stort bad nede!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:23   #60
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg synes det høres ut som en drøm med eget vaskerom, selv om jeg også ville lagt det i hovedetasjen om jeg kunne.

Tror det meste blir en vane, og om du er i ferd med å planlegge vaskerom så kan du jo passe på å få de løsningene som fungerer best for deg.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no