Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 22:27   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har også vaskerom i kjelleren, med bad og soverom i andre etasje.
Jeg syns det er tungvint. Men som noen andre her skriver: Bedre med et vaskerom i kjelleren enn ikke vaskerom i det hele tatt. Det eneste jeg IKKE liker i det hele tatt er at det er bratte, smale kjellertrapper ned. Jeg liker ikke å gå i dem med en kurv full av klær.

Ei bekjent av meg bygde hus med vaskerom i kjeller, der bygde de inn en sjakt fra badet i andre etasje og ned i kjelleren. Under sjakten stod en stor kurv, så de slapp bare ned klærne og sorterte de i kjelleren. Hun slapp iallefall å bære NED klærne.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:28   #22
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Har hatt det, likte det absolutt ikke. Alt for mye bæring og trappegåing. Ikke at det er så utrolig slitsomt, men det tar tid, hvis det eneste du likevel skal i kjelleren, er å sjekke vasken.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:30   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har det sånn og jeg synes det er helt ok. Vi tørker nede. Klærne brettes og legges i bunker nede. En bunke pr person, vi har en egen benk til dette. Så bæres det opp når det passer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:31   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Eg har det og eg tenker det er en av dei tinga eg ikkje kan klage over her i verda altså.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:34   #25
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Det kommer vel også an på hvordan man bruker kjelleren ellers. Vi har et oppholdsrom (lekerom), bod med fryser og ekstra bad i kjelleren også, og er der nede en del. Trappa er også fin og bred, og det er åpent ned. I verste fall kan jeg faktisk kaste klær fra annen etasje ned i kjelleren.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:36   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har det og eg tenker det er en av dei tinga eg ikkje kan klage over her i verda altså.

Hehe, ja, det er litt første-verdens-problem.

Tipper det er få afrikanske kvinner som hadde nikket gjenkjennende til min uttalelse om at det er strevsomt å ha eget vaskerom nede i kjelleren med tilgang til maskin og rent vann ja

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:39   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg skulle gjerne hatt vaskerom bak kjøkkenet, men eneste alternativ er kjelleren, innerst. Fordelen er at det er stort med vask og tørk under lang benk. Vegghengte tørkehyller på en annen vegg og lagerskap på siste hele veggen. Til nå har jeg sortert i kommode oppe og bært ned en og en vask. Dette blir kun utført av meg. Så nå skal alt i skittentøyspose på badet, type stor myk liggende i en skuff, til oppbevaringsbokser til sortering type IKEA, som skal på lagersiden i vaskerommet. Og vi har luftavfukter i vaskerommet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:44   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det kommer vel også an på hvordan man bruker kjelleren ellers. Vi har et oppholdsrom (lekerom), bod med fryser og ekstra bad i kjelleren også, og er der nede en del. Trappa er også fin og bred, og det er åpent ned. I verste fall kan jeg faktisk kaste klær fra annen etasje ned i kjelleren.

Vi har kjeller-kjeller. Med det mener jeg gammeldags kjeller med litt lavt under taket og mur, en bod ellers fryseboks og vask/tørk.
Jeg ser alltid ekstra godt etter eddiser når jeg er der nede. :grøss:

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, ja, det er litt første-verdens-problem.

Tipper det er få afrikanske kvinner som hadde nikket gjenkjennende til min uttalelse om at det er strevsomt å ha eget vaskerom nede i kjelleren med tilgang til maskin og rent vann ja

Det setter unektelig ting i litt perspektiv ja.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:47   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, ja, det er litt første-verdens-problem.

Tipper det er få afrikanske kvinner som hadde nikket gjenkjennende til min uttalelse om at det er strevsomt å ha eget vaskerom nede i kjelleren med tilgang til maskin og rent vann ja

Nemlig. På samme måte som eg stoppe meg sjøl i å tenke det hadde vore kjekt med to bad. Med en voksen og to barn i hus annakvar veke.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:05   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg syns det høres veldig tungvint ut.

Vi sorterer skittentøy i kurvhyller for hver type vask, vasker og tørker klær på badet. Klesskapene er i samme etasje som badet, selv om soverommene ikke er det. Da går klesvask av seg selv uten at vi føler at vi bruker tid på det.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:12   #31
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har vaskerom i kjelleren og har hatt det de siste 15 år. Det går helt greit, men gleder meg til vaskemaskinen kommer i 1. etasje.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:34   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har akkruat samme løsning, altså soverom og bad oppe, kjøkken og stue i første etasje og så har vi kjeller med kjellerstue, bod, gang, kjellerinngang og da altså vaskerom. Jeg er veldig glad vi har stort vaskerom nede, men ja - det er ganske upraktisk å ha det nede. Alt av klær bor jo i øverste etasje, og når skittentøykurven er nede og jeg har glemt å ta den opp, hoper det seg opp med skittentøy på gulvet på badet oppe, helt til jeg gidder å bære det ned eller ta opp kurven. Og så må alt bæres opp, og det er jo tung. Får da ekstra trim, om ikke annet. Men om vi en gang kjøper enebolig, ser jeg helst at vaskerommet er i samme etasje som soverom og bad, om mulig. Eller ikke mer enn én etasje ned. Men jeg hadde mye heller valgt å ha vaskerom i kjelleren enn ikke vaskerom i det hele tatt, da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:34   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Og så leste jeg det Esme skrev og ble litt pinlig berørt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:35   #34
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vi har stort vaskerom i kjelleren, og jeg tenker egentlig ikke på at det er tungvindt. Det er der vaskerommet er. Bakdelen er at tøyet ikke er i veien for noen, og det har lett for å hope seg opp der nede. Men det er vel egentlig ikke vaskerommet sin skyld.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:42   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Jeg har i kjelleren og det går fint. Det er bare bod og vaskerom i kjelleren, alle rommene/klærne hører hjemme i første og andre etasje.

Jeg har tre barn, inkl. baby. Han spiser klesklyper når jeg diller i kjelleren. Og jeg legger sammen tøyet mens jeg ser på skrammel på TV i loftstua.
Logistikken ligner litt på det gamle journalsystemet på sykehusene, når jeg tenker meg om.
Mye frakting og bæring rundt alle steder og man skjønner bare logikken om man er helt inne i det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:47   #36
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Det eneste vaskerommet vi har hatt er i kjelleren. Skulle jeg bygget hus og fått velge ville jeg hatt vaskerommet i samme etasje som der jeg har klesskapene. Men hvis alternativet var vaskemaskin på badet ville jeg valgt vaskerom i kjelleren.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:57   #37
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Me har vaskemaskina i kjellaren, men ikkje noko vaskerom. Dvs at det ikkje er noko mulighet for å tørke klede der nede. I tillegg så er det heller ikkje trapp ned til kjellaren, så me må ut, gå rundt huset og inn i kjellaren. Når det stormar som verst ute, så blir ikkje klesvasken prioritert

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 00:06   #38
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

Vaskerom med dør til å lukke, godt med benkebretteplass og trådkurver til både skittent og rent tøy - og med flatskjerm på veggen er en fiiiiin plass å gjemme seg når det er mye styr i huset. Får sett mye bra TV da, og så føler man seg så nyttig etterpå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 00:13   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

:signerer: Miss Norway. Jeg har ikke TV der, men en Ipod og noen gode podcaster hjelper langt på vei det også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 00:21   #40
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskerom i kjelleren - er det håpløst upraktisk?

(Jeg har heller ikke TV der ennå, men bruker laptopen med ekstern høyttaler.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no