Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 20:26   #41
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Gangen vår ble bemerkelsesverdig mye ryddigere da jeg flyttet alle skoene mine opp i en gammel bokhylle/skap på soverommet. Nå har jeg bare sko jeg bruker veldig ofte i skapet i gangen.

Kjøkkenet rydder jeg mens mannen lager kveldsmat til Jonas og tea til oss, stuen er ryddig fordi vi ikke har leker her lenger, biblioteket er en annen historie. Der flyter det litt med asjetter og tomme glass. Rommet til Jonas er ganske så ryddig da han må rydde der hver dag før han legger seg. Soverommet vårt er også ganske ryddig ettersom jeg (igjen) har ryddet vekk endel av mitt tøy.

Nå er vi bare 3 stk her hjemme iom at Storebror har flyttet på hybel, men jeg merker godt de helgene han er hjemme. Da er det utrolig mer rotete her, og han er snart 20.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 20:36   #42
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Her flyter det også til enhver tid (unntaket er rett etter vaskehjelpen har vært her).
Jeg vurderer å flytte alene innimellom, men får ikke lov av mann eller barn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 20:40   #43
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Det er relativt ryddig her så lenge eg er heime og ryddar konstant. Dersom eg har stålkontroll på oppvaskmaskin og vaskemaskin, samtidig som alle leikene kjem tilbake på plass etter bruk, så går det greitt.

Dette går jo sjølvsagt ikkje i lengda, så no har me avtale om å involvera dei andre i hushaldet og. Då gjeld det vel eigentleg for meg å la vera å gjera ting sjølv fordi det då går fortare...

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 20:47   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

God plass hjelper veldig.

Her ser barnegarderoben ofte ganske bombet ut, men jeg bruker den andre inngangen, der det er masse plass til sko og jakker - inne i skap som kan lukkes uten problemer. Luksus!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:06   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi har akkurat flyttet fra kjempeliten plass til i våre øyne kjempestort, så det blir spennende å se hvordan vi løser ting når alt er på plass her. Jeg plukker opp tips! Det vi har prøvd å gjøre der vi bodde før var å minimum rydde opp veslas leker samt ymse kjøkkenredskaper fra stuegulvet etter leggetid (nå er hun snart stor nok til å hjelpe med å rydde, tenker jeg), rydde kjøkkenet og sette på oppvaskmaskinen seinest ved vår leggetid, men helst rett etter middag (åpen kjøkkenløsning, temmelig deprimerende hvis det er rotete) og fjerne alle plagg som lå strødd etter skift o.l. Likevel skal jeg ikke påstå at det var ryddig hele tiden, men til å være tre personer på 58 kvadrat synes jeg vi klarte oss greit. Nå har vi 155, så hvis plass hjelper burde vi i teorien bli enda flinkere. Foreløpig er minimum rydding av kjøkken og kjøring av oppvaskmaskin etter middag/tidlig kveld et must, rotete kjøkken om morgenen er pes. Vi kjører også 1-2 maskiner med klær hver dag, i hvert fall nå som vi nettopp har flyttet og hadde litt skittentøy på slep. Vesla har fått rom, så det er betydelig færre leker i stuen, og hennes rom er satt opp med Ikea-hylle med lekebokser i, så det er fort ryddet. Jeg tror det er håp, men har nok mye å lære.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:13   #46
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi har det sjelden synlig rotete. Litt er det jo, men det går kjapt å rydde. Vi har noen rote- områder, de vi kan stappe inn. Det er en innvendig bod og noen skuffer i gangen. Ellers har vi to store lekekasser strategisk plasser på stua og loftstua. Da ryddes alt oppi der i løpet av ett minutt.

Ellers tar jeg ting underveis. Skal jeg på kjøkkenet, tar jeg med meg glassene. Går jeg forbi gangen, setter jeg på plass skoene osv.

Nå har du dobbelt så mange unger som meg, så mulig jeg måtte lempet litt på kravene om jeg hadde hatt fire.
Litt rot er lov her også da.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:13   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi rydder og rydder og rydder. Om 2 år skal vi ha mer plass, men inntil da rydder og rydder og rydder vi. Rydder leker hver kveld. Ungene (dvs. eldstemann) må holde loftsstua ryddig om de skal få lov til å leke der. Jeg hjelper til der av og til.

Ellers rydder jeg rommene deres og bretter klær samtidig med at de bader. :multitasking is the key:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:18   #48
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi har gått fra et salig rot til et ryddig hus. Her er mine tips.

- Grunnleggende orden. Det vil si at vi har faktisk plass til tingene våre. En periode hadde vi feks ikke plass til alle klærne i skapet (vi løste det ved å holde en stor andel av klærne skitne ... Det er bedre å være haulaus enn rådlaus. Så det så. ).
- Kast, kast, kast og kast (eventuelt Fretex. Kan tipse om både Sandmoen asylmottak og åpen soning på ... ehe ... i nærheten av Risvollan tar imot leker etc)

Dette er det som trengs for å komme i orden. Nå som vi har orden rydder vi hver dag. Vi har vaskehjelp.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:24   #49
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Mannen min har samlemani. Det virker som at hvis noen skal kaste noe så tar han det med seg for han har jo bruk for det. I garasjen står en kjempesvær printer. Ca 5 120 høye barn svær printer. I gangen nede, som nå er hovedinngang sto det inntil for to timer siden en ergometersykkel ingen av oss har sittet på som han har fått. En ekstra svær gammel tv sto ved siden av. Nå står det ved sengen hans. Muhhahaha.
Utenfor kjellerinngangen som nå er hovedinngang er et badekar. Som han har fått.

SÅNN ER HELE HUSET OG GARASJEN OG HAGEN!! Hadde han vært hjemme i dag hadde det klikket for meg akkurat nå kjenner jeg, men jeg har brukt frustrajsonen til noe effektivt og ryddet!!!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:27   #50
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Du har min fulle sympati, Katta. Vi har for mange ting, og ikke alt har sin plass. Da blir det hauger som flyttes rundt. Det er slitsomt, og det er som du sier - rot avler rot.

Broren min, som også har fire unger, har ryddetid før kveldsmat. Alle tar 10 minutter, og det er utrolig hvor mye som blir shina.

Jeg har prøvd det med ulike mellomrom, men det sklir alltid ut. Plutselig er det for seint.

Men man får bare prøve igjen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:36   #51
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Eg er ikkje åleina.

Jentene rydder romma og loftstova kvar laurdag, ellers får dei ikkje spela på pc. Utrulig effektiv "premie". Resten av huset lever fullstendig sitt eget liv. Eg rydder, flytter, rydder, kaster, vasker, rydder og det tar aldri slutt. Mannen ser det overhodet ikkje, og eg temmelig lei av å alltid vera "masekjerring".
For meg fungerer det best med små mål. No har eg som mål å alltid ha det ryddig på kjøkkenet, og når resten av huset går meg på nervene, set eg meg på kjøkkenet med ein kopp kaffi og nyter den ryddige benken.

P.s. Daisy: Trenger du ein lang stålvask med tre blandebatteri til badekaret ditt?

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:36   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

For oss funker det å invitere til middag. DA blir det ryddig, da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:37   #53
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.



P.s. Daisy: Trenger du ein lang stålvask med tre blandebatteri til badekaret ditt?


Du kan få brødbakemaskinen og blenderen som står oppi hvis du vil!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:42   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Mannen min har samlemani. Det virker som at hvis noen skal kaste noe så tar han det med seg for han har jo bruk for det. I garasjen står en kjempesvær printer. Ca 5 120 høye barn svær printer. I gangen nede, som nå er hovedinngang sto det inntil for to timer siden en ergometersykkel ingen av oss har sittet på som han har fått. En ekstra svær gammel tv sto ved siden av. Nå står det ved sengen hans. Muhhahaha.
Utenfor kjellerinngangen som nå er hovedinngang er et badekar. Som han har fått.

SÅNN ER HELE HUSET OG GARASJEN OG HAGEN!! Hadde han vært hjemme i dag hadde det klikket for meg akkurat nå kjenner jeg, men jeg har brukt frustrajsonen til noe effektivt og ryddet!!!!

Det kler Onslow.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:44   #55
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

For oss funker det å invitere til middag. DA blir det ryddig, da.

Det funker bra det der. Da vi bodde i leilighet med huseiger i andre etasje, hadde jeg og hun en stående avtale om at vi sendte hverandre mld om at vi stakk innom på en kaffe om en halvtime....da fikk vi nemlig finger'n ut og ryddet. Vi var like håpløse begge to.

Ellers har jeg så noenlunde fått skikk på stue, kjøkken og yttergang. Men soverommet vårt flyter (pga defekt kleskap) og badet er en slagmark. Innergangen er full av dukkevogner, søppelsekker med duker (som skal sorteres), støvsuger osv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:47   #56
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi har begynt prosjekt organisering her i huset. Vi har 110 kvadrat og vi blir straks fire som skal bo her. Det er forholdsvis lite lagringsplass og det har ført til kaos. Vi har egentlig ikke lyst til å bruke penger på større bolig,men vi må få det til å fungere her. Jeg har sagt at om ikke ting kan ha sin plass så har vi enten for mye ting eller for lite plass. Så løsningen er å kvitte seg med ting man ikke trenger og så organisere det man har. Vi har begynt og det har blitt bedre altså. Det er lettere å rydde når det faktisk er en plass å legge det man plukker opp. Mannen er den som har samlemani her i huset så jeg har vært streng på at han også må bli flinkere til å kvitte seg med ting om det er slik at han ikke vil bruke penger på større plass. Klær synes jeg er den største utfordringen. Vi har flyttet om litt og fått inn bokser på vaskerommet til babyklærne og kjøpt et par nye kommoder. Jeg har kvittet meg med gamle klær som uansett aldri blir brukt o.l. Skal sende videre klær etter barna etterhvert siden vi ikke skal ha flere etter denne og prøve å være streng med hva vi samler på. Har kjøpt en del fine bokser som kan stå fremme i stua som jeg har småting i. En til tegnerserier, en til kontorting som penner osv, en til påskepynt osv osv. Har også laget minnekasser til barna som står på skapet på soverommet. Der legges tegninger, klær og andre ting som vi faktisk vil samle på og så kastes eller gir vi bort resten.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:48   #57
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Ikke en dritt. :snørr: Beklager konstruktiviteten (_for_ et ord!).

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:52   #58
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Stor plass hjelper ikke forresten, det gir bare mere plass å ha rotet på.
Huset mitt er på 240 kvadrat, og det er nesten 240 kvadrat med rot.

Til mitt "forsvar" har husmorgenet mitt mutert og blitt til et ekstremt-rote-gen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 21:52   #59
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi er 3 stk på 62 kvm og jeg har funnet ut av bare kan ha det vi faktisk bruker. Alt som ikke er i bruk må ut. Og så må ting ha faste plasser.

Guttene har som oppgave å henge på plass jakke og sko når de kommer inn. Om kvelden skal klærne puttes i skittentøykurven eller henges på badet. Det samme med pysjen om morran.
Gjør som andre å tar med meg noe fra stuebordet hvis jeg skal til kjøkkenet eller til gutterommet. Ikke at det er store områdene å bevege seg på her.
Jeg prøver å oppmuntre til fornuftige gaver fra de jeg kan påvirke (mine foreldre) slik at det ikke bare blir leker som fyller opp gutterommet. Og noe må ut av og til av leker.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 22:20   #60
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Her har ting blitt bedre jo større ungene har blitt. Ikke fordi de roter mindre, men fordi de nå kan å rydde. Også etter meg

Vi tar ei ryddeøkt sammen så og si hver dag. De har faste oppgaver. Guttungen tar grovryddingen av kjøkken, stue og gang til jeg kommer hjem fra jobb. Vesla rydder gangen. Alt har faste plasser, og jeg tror faktisk alle vet hvor de ulike tingene hører hjemme nå, selv om ikke alt er like logisk. Og vi har rotekasser altså.

Nå er ikke ting så veldig på stell, for etter at jeg har hanglet halvannen uke har ikke støvsuger og vaskefilla vært veldig flittig brukt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no