Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 18:30   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg blir gal. Jeg kom hjem fra jobb idag og huset er en svinesti. Igjen. Jeg føler vi rydder og rydder, men det hjelper liksom ikke. Vi har på et vis passert et punkt, hvis man rydder i ett hjørne flyter det utover i det andre. Rommet til ungene var et legoinferno, men med søppel, dvder på gulvet og gamle matbokser innimellom. Så galt er det vanligvis ikke, men dette får jeg ikke til. Hva skal jeg gjøre for å få hodet over vannet?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:33   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Kjøpe større hus.



Men det er litt alvorlig ment også, for jeg tenkte senest over det i dag, at det er veldig mye enklere å holde orden etter at vi flyttet til hus med bedre plass.
Om jeg skal svare konkret så rydder jeg hele tida for å holde det ryddig. Jeg går fra rom til rom halve dagen og da tar jeg med meg ting fra ett sted til et annet, og da blir det liksom ryddig.
Men jeg må jo gjøre det hver eneste dag.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:35   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.103
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Tror større hus er lurt ja. Her er det rotete... Tror trikset er å ha lite ting.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:36   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Er det slemt å innføre jeg-kaster-alt-som-flyter-politikk?



Jeg har foreslått det før, men får ikke lov av mannen. Han mener det ikke er så ille her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:36   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Rydder?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:37   #6
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi bor i en liten leilighet og vi har det ryddig. Alt har sin plass, og vi er alle veldig flinke å huske på det. Tar vi saksen ut av skuffen så skal den tilbake dit.
Både liten og stor er veldig flinke. Har aldri drevet med sånn massiv rydding. Det trengs ikke når vi legger ting på plass der de skal være, med en gang. Har man en kopp på stuebordet som skal i oppvaskmaskinen, så tar vi den når vi reiser oss.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:38   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg blir smågal av rot. Veldig bra kombo å da bo med en rotete mann.
Må rydde hele tiden ja. Av og til gidder jeg, av og til ikke, og da må det skippertak til.

02 og 03 ville jeg satt til å rydde, og gitt ansvar.
Litt med nest minste også. De klarer å rydde litt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:39   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vet ikke om jeg er rette til å svare i denne tråden, rotehus har vi, men det har vært verre. Vi har kuttet ned på småleker til et minimum. Vi har kun et par legobyggesett fremme i stua, alt skal ryddes bort etter bruk, ellers går det i søpla. Vi har en sjenk i stua hvor alle spill, puslespill og tegnesaker ligger. Det skal også ryddes bort etter bruk. Noen ganger får uferdige perleprosjekter ligge fremme, men i det store og hele så skal alt ryddes inn i sjenken igjen. Rommene til ungene ser ofte bomba ut, men det blir ingen ukepenger før det ryddes, så det ser i hvert fall greit ut en dag i uka. Mitt neste prosjekt er å kutte ned på klær til ungene. Det er utrolig hvor mye rot det blir av ørten bukser og gensere som ligger "strødd over alt". Ellers har vi blitt flinke til å kvitte oss med papirsøppel, fyller opp en IKEA pose og tar med til konteiner når posen er full.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:40   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.787
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg har det som deg, Katta - og jeg kjenner at jeg ikke orker. Vi ryddet alt på lørdag og vasket hele huset, og i dag ser det ut som om det ikke har vært ryddet siste måneden. Vi har funnet ut at i hverdagene blir det oppvask og klesvask og bad som prioriteres, så får soverom, stue og gang vente til helga - da tar vi generalopprydning alle fem.

Her har vi også et plassproblem.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:40   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Plass har nok noe å si ja. Vi sliter litt der for å si det mildt.
Jeg må bare slå meg til ro med at sånn er det noen år til, og så får jeg noen utbrudd nå og da.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:42   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?


Er du meg?

Og vi har hus med plass nok, men det flyter fanken meg likevel.
Akkurat nå kunne det fristet med et bilde av stuen, men jeg skal spare dere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:43   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Ikke enig i det med større hus. Vi har mer enn nok plass, men det hjelper ikke. Det ligger ikke matrester og sånt utover da, men jeg er jo ikke Frk Logistikk 2012, så er en del rot. Men begrenser det til faste plasser om ikke annet og rydder de dagene jeg har overskudd...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:44   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Er du meg?

Og vi har hus med plass nok, men det flyter fanken meg likevel.
Akkurat nå kunne det fristet med et bilde av stuen, men jeg skal spare dere.

Joa.. kanskje jeg får et skikkelig selvtillitsboost. Tror ikke det skjer men.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:44   #14
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Her er det ei slagmark til tider, så føler med deg. Rydde hver kveld etter ungene er lagt seg er lite festlig gitt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:45   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Involvere barna? Faste ryddetider? Sørge for at alle har ryddet rommene sine før legging/kveldsmat. Det er mulig det er vanskelig å få til i praksis, jeg har små barn ennå, men har sørget for å være såpass streng på dette at de vet det må til før det blir noe kveldsmat og Barne-TV.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:45   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Ett problem er at rot avler rot. Hvis det er rotete legger jeg merke til at de ikke kaster ting i søpla eller bærer ting ned på rommet sitt lenger heller. Og plutten begynner da ofte å dra utover ting. Hvis det er ryddig holder de det mer ryddig, men det er så skjør balanse, det er nesten avhengig av at jeg er hjemme hele tiden for at den ikke skal forrykkes. Og når det skjer kjemper jeg mot vindmøller føler jeg.

Og når jeg kommer hjem og ingen har ryddet kjøkkenbenken slik at jeg må bane meg vei gjennom gårsdagens kokkeleringer og en full, skitten oppvaskmaskin og benken full av skitne kopper, da blir jeg litt matt. Men det siste handler ikke om plass, det er sånn som kan skje av og til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:51   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Det hjelper veldig å innføre et kvarter hver kveld der alle i huset hjelper til med å rydde i full fart. Det er gøy å se hvor mye man får gjort om man arbeider raskt! Eks rydde, støvsuge, vaske do og vask, bretteklær osv.
I tillegg er det lurt å la barna rydde rommene før de får kjøpe seg lørdagsgodt eller få eventuelle ukepenger. Man kan også innføre faste små plikter med hell på ganske små barn. Her i huset må sønnen rydde rommet en gang i uken og sette sengklærne på vask. Han bidrar ellers innimellom med hundelufting, borddekking, støvsuging og tømming av oppvaskmaskinen. Han får ukepenger etter hvor flink han er til å hjelpe til hjemme.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:54   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Her flyter også, Big Time. Og sukket kommer fra en som langt fra har støv på hjernen og med rimelig høy terskel for hva som er for rotete. Jeg tar ikke bilde, men omtrent slik er det idag: Jeg snubler over ti par sko i gangen når jeg kommer fra jobb. Utenfor boddøra ligger regnklær og støvler som enda ikke er pakket på plass etter høstferien. Inne i stua står fremdeles støvsugeren, sist vi støvsugde var på lørdag...Sekker, gymbager og leksebøker ligger overalt, reine klær ligger i bunker på armlenene på sofaen, skitne klær fyller hele badekaret og halve soveromsgulvet. Plast som burde vært hevet i plastsekken i boden står utover halve kjøkkenbenken. En pose med glass og metall klart til kasting henger på gelenderet.Tre skitne kopper står i vinduskarmen i stua. I tillegg er ganggulvet og badegulvet dekket av små, svarte plastperler fra diverse kunstgressbaner. Og nå har jeg ikke engang begynt på rommene til ungene, der er det ikke en kvadratmeter av gulvet som er synlig.
Je, je, om ikke annet så hjalp kanskje denne lille skildringen til at noen andre føler seg litt bedre? Felles skjebne, osv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:56   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Takk, Rine. Det hørtes faktisk nesten verre ut enn her. Nesten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 18:58   #20
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.787
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Her flyter også, Big Time. Og sukket kommer fra en som langt fra har støv på hjernen og med rimelig høy terskel for hva som er for rotete. Jeg tar ikke bilde, men omtrent slik er det idag: Jeg snubler over ti par sko i gangen når jeg kommer fra jobb. Utenfor boddøra ligger regnklær og støvler som enda ikke er pakket på plass etter høstferien. Inne i stua står fremdeles støvsugeren, sist vi støvsugde var på lørdag...Sekker, gymbager og leksebøker ligger overalt, reine klær ligger i bunker på armlenene på sofaen, skitne klær fyller hele badekaret og halve soveromsgulvet. Plast som burde vært hevet i plastsekken i boden står utover halve kjøkkenbenken. En pose med glass og metall klart til kasting henger på gelenderet.Tre skitne kopper står i vinduskarmen i stua. I tillegg er ganggulvet og badegulvet dekket av små, svarte plastperler fra diverse kunstgressbaner. Og nå har jeg ikke engang begynt på rommene til ungene, der er det ikke en kvadratmeter av gulvet som er synlig.
Je, je, om ikke annet så hjalp kanskje denne lille skildringen til at noen andre føler seg litt bedre? Felles skjebne, osv.

Det var veldig likt som hos oss - hakket verre siden vi har avsluttet fotballsesongen. Men til lørdag - da er det som blåst i en halv times tid.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no