Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 22:59   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Seriøst?!

Ja, seriøst. Vann, kloakk, strøm MÅ alle hus ha og man kobler jo seg gjerne på offentlig fra diverse eiendommer. TV-kabler er virkelig ikke en livsnødvendighet og bør derfor heller ikke legges tvers over tomta til folk sånn uten videre. Den burde i det minste ligge langs tomtegrensen/grøft.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:01   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, seriøst. Vann, kloakk, strøm MÅ alle hus ha og man kobler jo seg gjerne på offentlig fra diverse eiendommer. TV-kabler er virkelig ikke en livsnødvendighet og bør derfor heller ikke legges tvers over tomta til folk sånn uten videre. Den burde i det minste ligge langs tomtegrensen/grøft.

Men kjære deg, vet du at naboen har bestemt at kabelen skal gå over deres tomt? Jeg skjønner at du synes det er kjipt å betale, men det kan da i alle fall ikke være naboen som skal betale så lenge det er dere som har ødelagt kabelen? Jeg skjønner virkerlig ikke tankegangen din.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:02   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Du vil drepe forholdet til naboene for 2400 kroner!? I en sak der det på ingen måte er opplagt at dere har retten på deres side?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:03   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Men er ikke poenget at du mener at naboen har ansvar for kabler som går over andres eiendom? Det må jo gjelde dere også - uavhengig av hva kabelen frakter?

Men mye annet er jo gjerne kloakk og vann som er koblet til offentlig ledningsnett, det er gjerne ikke noe man bestemmer selv hvor legges. Et kabelfirma bør ta større hensyn.
Men det er mulig jeg er helt på tur, jeg skal dobbeltsjekke at denne kabelen ikke står på kart, takk for link forresten, så får vi se. Det er selvfølgelig ikke et mål å få dårlig tone med en nabo (selv om jeg kanskje ikke utgangspunktet var mildt stemt pga sutretone fra dem) og må bare innrømme at jeg ble sur når regningen dumpet ned, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken at vi skulle betale for dette, egentlig trodde jeg kabelselskapet tok det på sin kappe. Jeg ser de har brukt en kabelmontørfyr med enmannsfirma, jeg er jo ikke interessert i at han får trøbbel heller. Så vi får se hva jeg finner ut av merking av kabel og i videre dialog med kabelmannen. Vi har forøvrig ikke pratet med naboen om dette foreløpig, kun pratet i telefon og mailet innsigelse på faktura til firmaet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:06   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er fullstendig urimelig å mene at skaden DU har gjort skal betales av den du har påført skade. Jeg hadde vært dritflau og betalt uten å mukke, og også lagt meg flat overfor naboen og beklaget.

Du er innflytter og det første du gjør er å drite deg ut og nekte å betale for det?

Motsatt: Naboen kjører cowboykabelstrekking på annen manns eiendom, og når man gjør nødvendig gravearbeid på sin egen eiendom så skal cowboy-kablingen erstattes? Hele hagen ødelegges på grunn av naboen, og så skal man betale for det i tillegg?

Det hele beror på om kablingen er lovlig, godkjent, "by the book" eller hva har du. Jeg velger å tro at man ikke bare kan slenge ut en ledning over en eiendom og forvente at den skal ligger 100% urørt og operasjonell for evig tid, og få all eventuell skade erstattet.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:09   #46
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Men kjære vene - Selvsagt er det deres ansvar. Det er helt vanlig at det er kabler i jorda som går til andres hus. Det er deres ansvar å sjekke opp i dette før graving startes.

Dere bør i tillegg gå på besøk til de berørte naboene med en blomsterkvast. Dette er helt og fullt deres ansvar, og de har blitt påført ulemper pga at dere ikke har gjort grunnarbeidet ordentlig.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:10   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men mye annet er jo gjerne kloakk og vann som er koblet til offentlig ledningsnett, det er gjerne ikke noe man bestemmer selv hvor legges. Et kabelfirma bør ta større hensyn.
Men det er mulig jeg er helt på tur, jeg skal dobbeltsjekke at denne kabelen ikke står på kart, takk for link forresten, så får vi se. Det er selvfølgelig ikke et mål å få dårlig tone med en nabo (selv om jeg kanskje ikke utgangspunktet var mildt stemt pga sutretone fra dem) og må bare innrømme at jeg ble sur når regningen dumpet ned, jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken at vi skulle betale for dette, egentlig trodde jeg kabelselskapet tok det på sin kappe. Jeg ser de har brukt en kabelmontørfyr med enmannsfirma, jeg er jo ikke interessert i at han får trøbbel heller. Så vi får se hva jeg finner ut av merking av kabel og i videre dialog med kabelmannen. Vi har forøvrig ikke pratet med naboen om dette foreløpig, kun pratet i telefon og mailet innsigelse på faktura til firmaet.

Men en ting er at du tar det med kabelselskapet og at du da mener DE skal dekke utlegget (som igjen kommer ann på om kabelen er merket osv). Men fra det og til å mene at NABOEN skal betale er jo en milevid forskjell.
Eller har jeg misforstått totalt nå? Har du ment hele tiden at det er kabelselskapet som skal betale?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:14   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men en ting er at du tar det med kabelselskapet og at du da mener DE skal dekke utlegget (som igjen kommer ann på om kabelen er merket osv). Men fra det og til å mene at NABOEN skal betale er jo en milevid forskjell.
Eller har jeg misforstått totalt nå? Har du ment hele tiden at det er kabelselskapet som skal betale?

I første omgang har jeg nå tatt det opp med kabelmontørselskapet (som jeg regner med jobber på vegne av tvkabelselskapet) som regningen kom fra. Jeg ringte og avtalte deretter å sende en mail med innsigelse. Jeg skriver der at vi har sjekket tilgjengelige kart og tegninger over tomten som ikke viser denne kabelen. Han var på ferie i utlandet og skulle ta tak i dette i slutten av uken. Så da får vi se hva videre dialog bringer. Men ja, når det først kommer en regning fra kabelreparatør så regnet jeg med at de sendte den til de som eide kabelen. Jeg skal sjekke opp nøyere angående kabelmerking imorgen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:15   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Motsatt: Naboen kjører cowboykabelstrekking på annen manns eiendom, og når man gjør nødvendig gravearbeid på sin egen eiendom så skal cowboy-kablingen erstattes? Hele hagen ødelegges på grunn av naboen, og så skal man betale for det i tillegg?

Det hele beror på om kablingen er lovlig, godkjent, "by the book" eller hva har du. Jeg velger å tro at man ikke bare kan slenge ut en ledning over en eiendom og forvente at den skal ligger 100% urørt og operasjonell for evig tid, og få all eventuell skade erstattet.

Nettopp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:16   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men kjære vene - Selvsagt er det deres ansvar. Det er helt vanlig at det er kabler i jorda som går til andres hus. Det er deres ansvar å sjekke opp i dette før graving startes.

Dere bør i tillegg gå på besøk til de berørte naboene med en blomsterkvast. Dette er helt og fullt deres ansvar, og de har blitt påført ulemper pga at dere ikke har gjort grunnarbeidet ordentlig.

Du har kanskje ikke lest alt? Vi sjekket tilgjengelige tegninger og kart over eiendommen og fant ikke denne kabelen avmerket. Men jeg skal sjekke videre imorgen og holder det åpent at vi ikke har kontrollert godt nok i forkant.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:17   #51
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Men igjen, VET du at de naboene som bor der nå har bedt om at denne kabelen legges på din eiendom?
For hvis de heller ikke visste om dette så ser jeg ikke at de har noe mer skyld enn du mener dere har?

Jeg kan veldig lite om oppmerkinger og hva en skal sjekke før en graver osv men om dere skulle fått kompensasjon hos noen som helst så syns jeg IKKE det skal være fra naboen altså.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:22   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men igjen, VET du at de naboene som bor der nå har bedt om at denne kabelen legges på din eiendom?
For hvis de heller ikke visste om dette så ser jeg ikke at de har noe mer skyld enn du mener dere har?

Jeg kan veldig lite om oppmerkinger og hva en skal sjekke før en graver osv men om dere skulle fått kompensasjon hos noen som helst så syns jeg IKKE det skal være fra naboen altså.

De har bodd der i alle år siden huset ble bygd, så går ut ifra at de har visst det. Og hele nabolaget har fått med seg at vi gravde. Vi ønsker ingen kompensasjon, vi ønsker bare ikke å betale regninger for skjøtingen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:27   #53
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du har kanskje ikke lest alt? Vi sjekket tilgjengelige tegninger og kart over eiendommen og fant ikke denne kabelen avmerket. Men jeg skal sjekke videre imorgen og holder det åpent at vi ikke har kontrollert godt nok i forkant.

Jo, jeg hadde lest. Men du skriver jo selv at det var strøm og vann etc dere hadde sjekket - Ikke TV-kabler.

Som flere andre har nevnt - Det er svært vanlig at TV-kabler går på tvers over nabogrenser. Det må sjekkes med de kabelselskapene som har nett der dere bor. Hos oss er det f.eks Get og Lyse vi måtte sjekket med.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:29   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jo, jeg hadde lest. Men du skriver jo selv at det var strøm og vann etc dere hadde sjekket - Ikke TV-kabler.

Som flere andre har nevnt - Det er svært vanlig at TV-kabler går på tvers over nabogrenser. Det må sjekkes med de kabelselskapene som har nett der dere bor. Hos oss er det f.eks Get og Lyse vi måtte sjekket med.

Nei, jeg skriver ikke det, vi sjekket alt som var merket på det vi hadde. Jeg vet at det er vanlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:29   #55
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

De har bodd der i alle år siden huset ble bygd, så går ut ifra at de har visst det. Og hele nabolaget har fått med seg at vi gravde. Vi ønsker ingen kompensasjon, vi ønsker bare ikke å betale regninger for skjøtingen.

Det er ikke sikkert de visste det. Sånne kabel-tv-kabler kan være lunefulle. Vi ha ved hjelp av kabelselskap og tidligere eier prøvd å finne vår. Vi vet hvor den går under veien, og hvor den går inn i huset, men alt annet forblir et mysterium.

Jeg ville tatt det med kabelselskapet (som ikke nødvendigvis er samme selskap som la kablene i utgangspunktet), og hvis ikke det førte frem ville jeg betalt selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:31   #56
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

De har bodd der i alle år siden huset ble bygd, så går ut ifra at de har visst det. Og hele nabolaget har fått med seg at vi gravde. Vi ønsker ingen kompensasjon, vi ønsker bare ikke å betale regninger for skjøtingen.

Dårlig formulering fra min side. Sorry.

Da håper jeg for din skyld at dere kommer noen vei med kabelselskapet, for jeg tviler sterkt på at dere kan pålegge naboen å betale. (De har ikke tvunget dere til å grave, for å sette det på spissen. )
Nå får du først finne ut om dere har undersøkt godt nok før graving. Som sagt så har ikke jeg peiling så der kan jeg ikke si noe mer.

Jeg forstår jo at det er sure penger, men jeg hadde alikevel aldri kommet på at det er naboens feil. Kabler ligger på kryss og tvers.

Jeg kom plutselig på at for noen år siden så ble min tante kontaktet av kabel + etteellerannet selskap jeg har glemt hva var, om at de måtte legge kabler gjennom hennes hage. Hele hagen ble gravd opp og kabler ble lagt ned. Ingen av kablene ble noen gang knyttet til HENNES hus.
Så jeg tror ikke en kan nekte på å ha andres kabler på egen eiendom egentlig? Men de hadde anleggsgartner som fikset hagen hennes etterpå da.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:32   #57
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er ikke sikkert de visste det. Sånne kabel-tv-kabler kan være lunefulle. Vi ha ved hjelp av kabelselskap og tidligere eier prøvd å finne vår. Vi vet hvor den går under veien, og hvor den går inn i huset, men alt annet forblir et mysterium.

Jeg ville tatt det med kabelselskapet (som ikke nødvendigvis er samme selskap som la kablene i utgangspunktet), og hvis ikke det førte frem ville jeg betalt selv.

Virker som det er det samme her, de slet med å finne resten av kabelen når de skulle skjøte, hadde ingen anelse om hvor den lå. De måtte delvis grave opp det vi hadde lagt på av grus, fliser etc for å lete. Jeg får bare se hva videre dialog med han/firmaet som sendte regningen fører til (mulig han eller vi tar det videre med kabeltvselskapet) og videre kontroll av hva som er merket på offentlig tilgjengelig info. Vi får ihvertfall ta det på vår kappe hvis det viser seg at vi kunne ha funnet ut at den lå der, men tviler på det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:34   #58
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nei, jeg skriver ikke det, vi sjekket alt som var merket på det vi hadde. Jeg vet at det er vanlig.

Men hva hadde dere? Hvis du har sjekket med kabelselskapene og de har gitt dere OK på å grave, så er det jo soleklart at det er de som skal betale. Jeg vet ikke om kommunen nødvendigvis har full oversikt over private kabelnettutbygginger, med nøyaktig lokasjon av kabler.

Noe tilsvarende skjedde hos oss. De rev nabohuset og bygde nytt, og i den forbindelse rev byggeselskapet over vår TV-kabel, som gikk over denne tomta. Det var null spørsmål om hvem som skulle betale, byggeselskapet ordnet opp umiddelbart.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 07-08-12 kl 23:34. Årsak: Skrivefeil
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:40   #59
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men hva hadde dere? Hvis du har sjekket med kabelselskapene og de har gitt dere OK på å grave, så er det jo soleklart at det er de som skal betale. Jeg vet ikke om kommunen nødvendigvis har full oversikt over private kabelnettutbygginger, med nøyaktiv lokasjon av kabler.

Noe tilsvarende skjedde hos oss. De rev nabohuset og bygde nytt, og i den forbindelse rev byggeselskapet over vår TV-kabel, som gikk over denne tomta. Det var null spørsmål om hvem som skulle betale, byggeselskapet ordnet opp umiddelbart.

Nei, det falt oss virkelig ikke inn å sjekke med alle mulige kabelselskap og alle naboer i hele gaten når vi ikke visste at det lå der. Det var ganske naturlig at naboen rett i vegg hadde en kabel nederst i hagen, de bor innerst, men at eneboligen bak oss hadde det var ikke åpenbart så lenge kart og tegninger ikke viste at det lå der.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:44   #60
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes faktisk det er annerledes med strøm, telefon, kloakk, vann som er ganske så nødvendig, det er ikke livsnødvendig å ha tv, ei heller farlig å ikke ha det noen dager.

For svært mange i dag går også telefon - og internett - via den samme kabelen som gir TV....

Hvilke tegninger er det du har sett på? Det fra huset ble bygget? Ble det sjekket noe som helst rundt hvilke kabler som kunne gå? Ble det levert inn melding?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no