Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobiltelefon, smarttelefon osv

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-12, 08:35   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Mobiltelefon, smarttelefon osv

Jeg har bestemt meg. Jeg må ha meg ny telefon. Pr i dag har jeg en Sony Ericsson W995.
Denne tenkte jeg poden kunne arve, med kontantkort til. Helt greit til hans bruk.

Så har vi jenta i huset, 10 år. Hun må ha egen mobil nå. Barna er sjeldent på samme sted for tiden.

Hva kjøper jeg til henne?
Vi er Telenor-brukere.

Så er det meg. Hva velger jeg?
Mannen har en HTC incredible s, eller noe. Han er fornøyd, men ønsker seg en Samsung Galaxy ettellerannet.

Og går man for et Komplett M eller Komplett L abonnement?

Nytt område for gammel, satt dame.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 12:20   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Jeg gikk fra W995 til Samsung Galaxy S2, og anbefaler det.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 12:49   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Galaxy S2 eller Galaxy Nexus, den siste er dyrere å kjøpe, men totalprisen blir ubetydelig lavere (Med Surfprat M). Begge er skikkelig, skikkelig fine. Jeg anbefaler å begynne med det billigste mnd.ab. Telenor vil aldri nekte deg å oppgradere ab. ditt tross i bindingstid, men om du vil "nedgradere" det må du betale ut.

Tenker dere touch-telefon til 10-åringen også?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 13:04   #4
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Tiåringen tenker i alle fall det. Jeg aner i grunn ikke.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 14:03   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Hmm... HTC One-serien har jo begynt å dukke opp i listene til andre, f.eks. Chess. Er modeller i litt forskjellige klasser der, men virker veldig aktuelle nå. Hvis man ikke har det veldig travelt, ville jeg kanskje ventet litt.

Kameraet på de nye HTC-ene virker per spesifikasjon ganske bra. De har vel et samarbeid slik at man også får 25 GB dropbox-konto og en del andre ting.

SII og Nexus er også meget gode telefoner. Hvilken som er det beste valget kan være litt avhengig av brukeren. Nexus er mer "ren Android" uten diverse tillegg fra Samsung - jeg liker det, men andre mener kanskje det er litt mindre brukervennlig. En del vil kanskje også synes at 4,65" er vel mye telefon. Er i hvert fall veldig fornøyd med min Galaxy Nexus, men skulle jeg kjøpt nå spørs det ikke om det har blitt en av de nye HTC-ene...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:11   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Hva ble det? snuser på ny etter at den gammle ble en smule knust... (se experia mini pro, som jeg var godt fornøyd med)

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:24   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Jeg endte opp med Samsung Galaxy SII. Kjempefornøyd! Ser nå at SIII har kommet, men det tenker jeg ikke på.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:48   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg endte opp med Samsung Galaxy SII. Kjempefornøyd! Ser nå at SIII har kommet, men det tenker jeg ikke på.

Den har jeg også, er superfornøyd, skiter i om det kommer en ny og bedre.
Den er mer enn bra nok for meg, og den nye blir sikkert dyrere.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:54   #9
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Sikkert mye dyrere. Det tok veldig lang tid før man fikk SII til en tålig grei penge.

: overbeviser meg selv om at jeg ikke trenger SIII :

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:04   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Mulig den daler enda litt til i pris nå da...
*håper*

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:05   #11
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Jeg betalte 899 kr for SII med komplett M (telenor) rett før påske. Jeg bare måtte ha den, kjapt.
Rett etter påske kostet den brått 199 kr med komplett M. : litt bitter :

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:33   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Jeg er dødelig forelsket i min Samsung Galaxy S2. Jeg har prøvd iPhonen til ei venninne, Samsungen slår iPhone langt ned i bøtta.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:55   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er dødelig forelsket i min Samsung Galaxy S2. Jeg har prøvd iPhonen til ei venninne, Samsungen slår iPhone langt ned i bøtta.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:57   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er dødelig forelsket i min Samsung Galaxy S2. Jeg har prøvd iPhonen til ei venninne, Samsungen slår iPhone langt ned i bøtta.

Enig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:28   #15
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Kan være enig i at Samsungen er penere, men app-utvalget er (inntil videre) ganske mye dårligere. Dessuten er android market mere åpent - både på godt og ondt. Det er ganske mange android apps som kommer med malware/trojans. Barn er vel generelt mindre oppmerksom på dette enn oss voksne, så sånn sett er appstore muligens tryggere. (...men siden utvalget er større risikerer en selvfølgelig å bruke mer penger der.)

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:32   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Er app-utvalget dårligere? Det er det da slett ikke?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 19:55   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Er app-utvalget dårligere? Det er det da slett ikke?

Har hørt omvendt, jeg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:11   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Ja Androidmarkedet er vel størst? Uansett får man jo nesten akkurat de samme appene til både iPhone og Android i dag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 20:43   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Har SE Neo. Er strålende fornøyd og gutta er strålende fornøyd med appene, ja.
Tar superbra bilder og kan zoome gangske skarpt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 23:29   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobiltelefon, smarttelefon osv

Da vurderer jeg virkelig den! samsung II altså. Må bare se litt etter priser da...
Og hvilken beskyttelse har dere til den?

Hvorfor valgte dere denne og ikke iphone? Pris eller?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no