Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Eierskifte på katt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-21, 14:09   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eierskifte på katt

Min eksmann solgte katten sin, rasekatt, dagen før han ble innlagt på sykehus (takk og pris for det). Vel, i vinter ble jeg oppringt av en dame som fortalte at de hadde kjøpt katten av de han solgte den til. Katten bor nå på Sandnes. Ny eier ønsker å omregistrere den. Tror den er chip'et, men den er altså fremdeles registrert på min eksmann som nå er død. Han tenkte nok aldri på det i høst; ikke så rart så syk som han da var. Hvordan går jeg frem? Fant dette

Eierskifte når eier er død
I tilfeller hvor registrert eier er død, og det skal gjennomføres et eierskifte, må dette gjøres manuelt ved innsendelse av et skjema til DyreID. Kopi av skifteattesten må følge med.

Skjemaet laster du ned her: «Melding om eierskifte» (.doc)

Skjemaet må skrives under av den eller de som iht skifteattesten er oppført som arvinger. Det sendes, sammen med kopi av skifteattest, enten digitalt til post@dyreid.no eller per post til DyreID AS, Keysersgate 5, 0165 Oslo.

Dyreeier vil så få en sms og/eller e-post fra DyreID, med link til betaling, som må være gjennomført før eierskiftet er fullført over til ny eier. Pris på eierskifte er pr januar 2021 kr 313,-.


Er dette "eneste" sted eller finnes det andre steder man kan gjøre det? Jeg sender ikke fra meg skifteattesten til henne, får gjøre det skikkelig.

Jeg har ikke noe mikrochip info/nr. Om jeg sender henne melding, kan hun ha det? Hvor får vi tak i den infoen? Antar katten er forsikret, men hvor aner jeg ikke. Har ikke funnet noen papirer på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-21, 14:20   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eierskifte på katt

En dyrlege bør vel kunne lese av chipen, i hvert fall. Tror en del dyrebutikker også har slikt utstyr?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-21, 16:04   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eierskifte på katt

Skriv en mail til dyre id og forklar saken. Vil tro de ordner dette rimelig kjapt. I verste fall må katten først skrives over på deg, og så videre til ny eier. Chip får du lest av gratis hos veterinær, om du vil ha det klart før du kontakter dyre id.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-21, 16:17   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eierskifte på katt

Takk!

Har sendt mail (klarte ikke google meg frem til tlf nr til eier), men fant en mail adresse på nettet. Så nå har jeg bedt henne finne chip nr samt adresse og telefon så jeg får det sendt inn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 10:19   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eierskifte på katt

Fikk info fra ny eier, så skjema sendt inn. Håper det ordner seg raskt da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no