Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-21, 08:05   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Vi har akkurat bestilt oss en sånn kaffemaskin fra phillips https://www.skousen.no/kjokkenutstyr...utm_medium=cpc

Men har noen råd om kaffebønner. Mannen drikker mest svart kaffe, mens jeg og eldste er glad i kaffedrikker med melk. Så tenker vi må ha noe som funker bra til begge.

Hva bruker dere andre som har denne type maskiner?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:07   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Vi pleier å bestille bønner fra kaffekapselen.no. Vi drikker bare svart kaffe/espresso da, og alt vi har prøvd derfra har fungert.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:07   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Vi kjøpte maken kaffemaskin i høst, faktisk. Stort sett bruker vi vanlige kaffebønner, og justerer heller styrken hvis vi vil ha cappuccino o.l.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:08   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Jeg liker best blue Java fra coop. Eller så bruker jeg svarte fra Friele. Generelt mørke bønner. Ikea sine, coop sine billige osv er helt ok også.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:10   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Det er jo smak og behag. Jeg liker veldig godt bønnene som heter Papa ny Guinea fra Jacobs utvalgte. Jeg kjøper de på Meny, der har de alltid tre for to på disse.
Jeg synes de passer godt både til svart kaffe og til latte.
Mannen min liker best coop sine blå poser halvblandet med coop sine espresso (svarte poser)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:15   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Ikke noe spesielt, det de måtte ha i butikken. Ofte Friele e.l., men noen ganger andre typer, som fra ulike land etc, avhengig av hvilken butikk vi handler i. Men har ingen soleklar favoritt, alt funker for min del. Både mannen og jeg drikker bare svart.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:28   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Vi foretrekker mørkbrente bønner, svart pose fra Coop, Frieles espressobønner og lignende. Aller best synes jeg er Starbucks og Espresso House sine espressobønner, men de koster jo flesk, blir helgesnop.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:44   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Jeg har samme maskin, og vi bruker espressobønner fra Coop (svart pose). Nå hører det til historien at vi hovedsaklig drikker melkedrikker, men jeg har ikke fått noen klager fra de som drikker svart kaffe heller.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:46   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Da tolker jeg det til at jeg egentlig kan bruke det meste.

Kjenner jeg gleder meg masse. Vi har tenkt lenge på å kjøpe en sånn og denne var lavt nok i pris til at vi kunne forsvare det. Spesielt nå når mannen blir mye bortreist er det veldig greit for meg som ikke drikker mye traktekaffe å bare kunne brygge en kopp dersom jeg får besøk som vil ha kaffe. Og så er det jo litt luksus med en latte til frokost innimellom.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:48   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Kaffeelskeren i huset kjøper kun bønner fra det italienske merket lavazzo. Enten i immigrant butikker eller online. De har mange ulike blends så man må smake seg frem til sin favoritt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:54   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Da tolker jeg det til at jeg egentlig kan bruke det meste.

Kjenner jeg gleder meg masse. Vi har tenkt lenge på å kjøpe en sånn og denne var lavt nok i pris til at vi kunne forsvare det. Spesielt nå når mannen blir mye bortreist er det veldig greit for meg som ikke drikker mye traktekaffe å bare kunne brygge en kopp dersom jeg får besøk som vil ha kaffe. Og så er det jo litt luksus med en latte til frokost innimellom.

Du kan glede deg! Jeg koser meg masse med min daglige frokostlatte.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 08:55   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Vi kjøpte vår første maskin i 2010, har ikke sett oss tilbake!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 09:00   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Starbucks dark roast fordi vi liker mørkbrent kaffe, og REMA fører den. Får jeg bestilt kaffe fra svoger i USA velger jeg dark roast fra Kirkland eller Trader Joe.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-21, 17:33   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kaffebønner i automatisk kaffemaskin

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Du kan glede deg! Jeg koser meg masse med min daglige frokostlatte.

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Vi kjøpte vår første maskin i 2010, har ikke sett oss tilbake!

Jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig. Kaffekverna vår slutta å virke for en stund siden og jeg vurderte å kjøpe ny. Men kom frem til at dette kanskje var en god erstatning. Vi har hatt moccamaster, kaffekvern og melkeskummer stående på benken og det blir jo ryddigere med bare en kaffemaskin i stedet. Så kan moccamasteren få stå i boden og bli tatt frem til selskaper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no