Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-21, 00:43   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Garasje til robotstøvsugar i sokkellist på kjøkken og varmefolie i alle oppholdsrom.

Garasje til robotstøvsuger, finnes det?
Det vil jeg ha!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 00:48   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Garasje til robotstøvsuger, finnes det?
Det vil jeg ha!


Monter/Aubo her i området har laga design på kjøkken med ladestasjon/garasje til robotstøvsuger i sokkel på kjøkkenet, ja. Kult!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 01:03   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Monter/Aubo her i området har laga design på kjøkken med ladestasjon/garasje til robotstøvsuger i sokkel på kjøkkenet, ja. Kult!

Det er jo helt genialt! Kanskje jeg klarer å mekke noe selv under øya.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 01:35   #24
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kodelås på døra, det smarteste vi har gjort.

Ja, og selvrensende vindu også der som vi ikke rekker med armene. Og skittentøysjakt som vi har laget.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 12:43   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Jeg har hatt kodelås i mange år og det er helt nydelig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 09:47   #26
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Selvrensende vindu skal vi ha. Nok stikkontakter også, pluss skjulte ledninger. Robotstøvsuger med garasje, definitivt. Kjempestor vask. Vannbåren varme skal vi også ha. Solskjerming uten snorer, check. Plassbygde hyller, jepp. Og walk-in closet. Ang. kodelås på døra så er vi delt i meningene, noen mener det ødelegger inntrykket av huset, andre mener det er kjempelurt. Vi får se.
Vinkjeller har vi alle muligheter til å få til, inni hvelvet vårt. Og kjølerom kommer.

Det vi ikke kan ha er vinterhage, større rom, flere rom, eget vaskerom, og sikkert mye mer. Gleder meg til vi får plantegning av leiligheten og kan planlegge litt nøyere.

Flere ting?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:09   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Sitat:

Ang. kodelås på døra så er vi delt i meningene, noen mener det ødelegger inntrykket av huset, andre mener det er kjempelurt. Vi får se.

Jeg så akkurat en reklame for smartlås. Noe av det de trakk fram var at den ikke vises fra utsiden; man lar opprinnelig lås være og kan til og med bruke nøkkelen hvis noe er galt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:40   #28
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg så akkurat en reklame for smartlås. Noe av det de trakk fram var at den ikke vises fra utsiden; man lar opprinnelig lås være og kan til og med bruke nøkkelen hvis noe er galt.

Ah, det er jo glimrende! Må google!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 10:56   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

At blokka hadde kodelås og ikke nøkkel. Er så lei av at ikke 17åringen klarer å holde styr på en nøkkel. Vi kommer fra et hus med kodelås, men det burde jo ikke være så vanskelig.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 18:03   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Sonefri induksjonsovn.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 18:28   #31
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Ja sonefri induksjons ovn og quocker eller hva det heter, kokende vann fra krana.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-21, 19:10   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Quocker - kokende vann fra krana er helt genialt, vi har det på 10.året og jeg elsker det, brukes daglig flere ganger for dagen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 00:33   #33
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Vi ettermonterte quooker før jul og elsker den . Har skittetøyssjakt fra andreetasjen og ned til vaskerommet . Elsker kodelåsen vår .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 02:07   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Nå har vi akkurat totalrenovert et hus, så det meste er på plass. Det jeg setter aller mest pris på er walk-in closet i alle soverom, stor gang med eget rom til yttertøy (selvom skoene havner rett innafor døra), alt lys og varme styres av app, gulvvarme i hele huset, bortsett fra soverom (og det er jeg glad for at vi ikke tok), 2 stekeovner i hvert sitt høyskap, mye benkeplass. Så det jeg savner er solskjerming til 4 store vinduer i stua, vi har sol og varmedempende vinduer, men det duger ikke på de 4, men de 4 vinduene er mye av årsaken til at vi kjøpte huset.

Selvrensende vinduer og aircondition kunne jeg ha tenkt meg.

Vi har forresten innebygd kjøleskap og fryser, de er tullete små, men det ser bra ut, men ikke spesielt praktisk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 11-05-21 kl 02:13.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 07:47   #35
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Den nye leiligheten min skal ha kodelås på døren. Det er jeg blitt avhengig av. Må bli den nye til Yale siden det er blokk.
Og så ønsker jeg meg kokende vann i springen, helst den nye som kommer til høsten som også har iskaldt vann. (Flytter inn til jul).
Og så lys i enkelte rom med bevegelsessensor.
Har allerede kjøpt robot som vasker og støvsuger, med kamera så sokkene til ungene ikke går med.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 18:06   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Kjøkkenarmatur der man kan dra ut slange så at man enkelt kan spyle på ting fra forskjellige sider.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 20:56   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Selvrensende vinduer, ja. Var også glad for varmereflekterende glass i sydvendte rom, ble et helt annet inneklima. Foldedører til verandaen så man kan åpne opp hele veggen. Vaskerom med ordentlig benkeplass og dyp/ bred kum, gjerne med uttrekkbar slange/ dusj. Genialt hvis det vaskerommet kunne hatt egen inngang utenfra.

Elsket mitt innebygde strykebrett (50-talls) på kjøkkenet, med ditto ermebrett og plass til strykejern. Strøk mye mer når det var så lett tilgjengelig, og lett å «rydde bort».

Skittentøysjakt hadde vært fint. Quooker har jeg vurdert og forkastet. Induksjon er topp, ja.

Opphengslister/ galleriskinner med spot’er har vi nylig montert. List oppe langs veggen, og alt vegghengt henger i sener fra listene. Noen av skinnene er 12v strømførende med spot’er som kan knipses på. Ingen hull i veggene, lett å endre, ser super-sleek ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-21, 22:31   #38
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Tørkeskap (i tillegg til tørketrommel), automatisk solskjerming, Quooker, kjøleskap med isbitmaskin/kaldt vann, hylle med "heis" for kjøkkenmaskin, mer smartbelysning, bedre plassering av stikkontakter for å få færre synlige ledninger

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-21, 11:13   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge av utstyr/forbedringer/smarte ting til leiligheten

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kjøkkenarmatur der man kan dra ut slange så at man enkelt kan spyle på ting fra forskjellige sider.

Vår kjøkkenkran er leddet eller hva man skal si. Kan svinge den.
https://oslovvssenter.no/produkt/vol...enbatteri-kv1/
Jøss, så dyr! Mannen jobbet for Drømmekjøkkenet på den tiden når vi byttet kjøkken så han fikk mye gratis og svært rimelig.
Vi har sokkelskuffer og det er så smart. Har skjærebrett, kjøkkenkluter, håndklær og vaskestæsj, og kakeformer i våre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no