Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-12, 14:27   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Ser ut for at behovet for en ny kjøkkenmaskin begynner å melde seg.... Men hvilken type? Kenwood Major eller Kitchen Aid? Eller noe helt annet?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:29   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Hadde jeg kjøpt i dag hadde det blirr KM. KA er jo mye kulere, og min grønne i særdeleshet, men den står ikke fremme likevel og KA har litt lite kapasitet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:32   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Jeg elsker min rosa KA, men jeg er ingen storbaker, så den holder for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 14:32   #4
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Kenwood major.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 15:37   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Dette mener jeg vi har diskutert minst én gang før?

Jeg sverger til min Kenwood Major, da den er større og dessuten har lokk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 15:45   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

KM. Fordi den er best og tøffest og knallgod og alt du trenger. KA ser helt klart mye finere ut på kjøkkenbenken, men det er den eneste grunnen jeg kan se til å velge den fremfor KM. Hvis du, som meg, lager mat ofte og trenger god kapasitet, ville jeg absolutt gått for KM.
Når f.eks datteren min flytter på hybel og trenger en kjøkkenmaskin innimellom, hun liker å lage mat og å bake, men ikke så ofte og aldri til særlig mange, da vil hun sikkert aller helst ha en rosa KA.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 15:48   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Jeg har kitchen aid og har hatt kenwood major før. Det er definitivt et kompromiss fordi den må stå på benken hos meg. Den fungerer, jeg greier meg med den, men det er ingen tvil om at KM har bedre bruksverdi for en stor familie. Problemet er bare at den er så diger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 16:52   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Kenwood Major uten tvil. Jeg har ønsket meg en i maaange år, og endelig har jeg fått den jeg ønsket meg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 16:54   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Kenwood Major ja. Jeg kjøpte min i påsken i år, en Kenwood Major Titan (stålfarget). Like dyr som den rosa KAen, men etter min mening mye bedre. Og min står fremme hele tiden, jeg synes faktisk den er kjempefin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 17:39   #10
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Min Km Titan står pent fremme på benken . Elsker kenwooden .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 17:40   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Jeg er veldig glad i min Major. Kjenner ikke til KA, rent bortsett fra at den har kulere design. Kapasiteten til Major er veldig god.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:13   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Kenwood. Jeg har også Titan, den bor i skapet - men jeg vurderer fortløpende om dn skal få nytt hjem på benken. Jeg er superfornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:17   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Kenwood. Jeg har også Titan, den bor i skapet - men jeg vurderer fortløpende om dn skal få nytt hjem på benken. Jeg er superfornøyd.

Samme type her. Den stå nå fremme på benken da jeg ikke orker å løfte den ut og inn av skapet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 18:19   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har kitchen aid og har hatt kenwood major før. Det er definitivt et kompromiss fordi den må stå på benken hos meg. Den fungerer, jeg greier meg med den, men det er ingen tvil om at KM har bedre bruksverdi for en stor familie. Problemet er bare at den er så diger.


Min står fremme hele tiden. Og den matcher kaffemaskina.
Eneste jeg ikke liker er at det ikke er helt tett lokk. Ellers så er den i grunn stor nok for mitt/vårt bruk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:33   #15
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Min Kenwood Major Titan står også fremme på benken. Brukes mye og jeg har ingenting på kjøkkenet som står der bare fordi det er pent.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:37   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Jeg ville nok valgt en KA. Er det så stor forskjell på dem?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:44   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg ville nok valgt en KA. Er det så stor forskjell på dem?

Ja. Kenwooden tar omtrent dobbelt så mye masse og den spruter ikke røre oppetter veggene. Men KA duger den også når man bare blir kjent med den. Men mer enn to brød eller 1 L pannekakerøre blir liksom for mye for den. Fin er den da. Så jeg bytter ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 20:45   #18
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja. Kenwooden tar omtrent dobbelt så mye masse og den spruter ikke røre oppetter veggene. Men KA duger den også når man bare blir kjent med den. Men mer enn to brød eller 1 L pannekakerøre blir liksom for mye for den. Fin er den da. Så jeg bytter ikke.

Ok, såpass. Takk for oppklaring

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:20   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kitchen Aid eller Kenwood Major?

OBH Nordica har jo også en ny, stor og stilig en nå?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no