Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-12, 18:28   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Jeg har pc-problemer og trenger hjelp/tips til hva jeg kan gjøre med det.

Problem nr 1: en stasjonær pc som er vanskelig å slå på. Den slår seg på, men avbryter oppstartprosessen og skrur seg av. Du må gjerne prøve 5-6 ganger før du får liv i den. I tillegg kan den gjerne finne på å skru seg av helt plutselig når du jobber på den. Maskinen er 4-5 år gammel, lite brukt, kun en bitteliten del av harddisken er full. Den har imidlertid vært brukt av mange mennesker og det har nok vært lastet ned diverse med den. Jeg tenker at den bør renses skikkelig, men er det noe mer jeg bør gjøre? Hva slags programmer bør jeg bruke til rensing?

Problem nr 2: Bærbar pc som har blitt fryktelig mye tregere enn hva den var som ny. Den er heller ikke full og jeg har avinstallert alle ubrukte programmer. Videre har jeg kjørt Ad-aware, Spybot og CCleaner uten at det hjalp. Hva mer bør jeg gjøre?

Jeg ønsker også tips til et godt gratis antivirusprogram som er enkelt å bruke.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 23:47   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Jeg bruker Microsoft Security Essentials som antivirusprogram. Det er gratis og lett å bruke. Vi har det på alle pc-ene her i huset.

Når det gjelder den stasjonære pc-en ville jeg ha formattert den å lagt inn alt på nytt. Det lønner seg noen ganger. Det virker som det er et windowsproblem. Men du kan jo prøve Easycleaner, det renser også registry. Det kan ligge noe der.

Når det gjelder bærbar, har jeg formattert min. Den var ikke så gammel, og det hjalp.

Min stasjonære ble plutselig veldig treg. Heldigvis har den et eget diagnoseringsprogram som sa at disken var full. Jeg hadde 18 Gb ledig. Har kjøpt nytt kamera og hadde fyllt opp disken med bilder. Men 18 Gb burde være nok i massevis. Men jeg begynte å slette alt som ikke var nødvending og pc-en gikk som en drøm etterpå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:46   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Ville i utgangspunktet bare prøvd å kjørt en total reinstallering av pc-en. Hvis den slår seg av under oppstart kan det jo imidlertid kanskje være noe maskinvarerelatert også. Men uansett - ville prøvd reinstallasjon først.

Bruker selv også Microsoft Security Essentials som antivirus.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:49   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Microsoft Security Essentials eller Avast går for å være de beste gratis antivirusprogrammene. Selv bruker jeg Avast.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 20:30   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pc-problemer og tips om godt, gratis antivirus?

Formatter og legg inn alt på nytt. Bruker også Avast.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no