Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer du til sommergjester?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-21, 16:49   #21
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Fasiten ble sammenhengende 16 døgn med overnattingsgjester, første besøk i 11 dager, andre pulje i 5 dager. Begge familiene med tre barn, og begge er slekt, noe som fører til at vårt hjem blir "basen" som gjør at andre slektninger kommer på hit på besøk for å treffe feriegjestene. Blir mange til bords (14-16 pers flere ganger), og diverse annen oppvartning, klær, sko, shampo og solkrem må lånes, sår må renses og plastres, krangler som må mekles, unger og voksne spør om ting i ett kjør. Ganske mye for- og etterarbeid også, rydding, vask av sengetøy etc.

I tillegg et par vennefamilier som kom på dagsbesøk til hhv middag og lunsj. Jadda. Neste sommer må jeg legg en plan for å redusere omfanget noe. Koselig med gjester altså, ungene har hatt tidenes sommer, mens ferie er det ikke for meg...

Ikke bare redusere omfanget, men bedrive litt forventningsavklaring på forhånd også. Sett krav - sett ned foten.

Jeg har ikke familie som driver med sånt overhode, men de vennefamiliene vi f. eks. er på ferie med (typ hverandres hytte), så er vi enige om at en familie tar med middag til lørdag, den andre til fredagen, alle tar med noe til felles frokoster, hytteeier står for sengetøy men gjester tar med egne håndklær. F.eks.

Jeg hadde tørna fullstendig med det opplegget der, og ligget i fosterstilling på dag 4 av den første pulja.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 16:55   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Slike besøk blir mye lettere hvis man fordeler arbeidet litt. Det innebærer ofte en del kjøkkentjeneste for vertskapet (og kanskje særlig kvinnen i forholdet?) og det er helt lov å spørre gjester om de kan lage noen av måltidene i løpet av tiden de er der. Det kan jo ikke være slik at gjester bor hos dere så lenge og forventer at det skal være som et hotell hvor de får alt servert og ordnet uten å løfte en finger selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 19:07   #23
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Slike besøk blir mye lettere hvis man fordeler arbeidet litt. Det innebærer ofte en del kjøkkentjeneste for vertskapet (og kanskje særlig kvinnen i forholdet?) og det er helt lov å spørre gjester om de kan lage noen av måltidene i løpet av tiden de er der. Det kan jo ikke være slik at gjester bor hos dere så lenge og forventer at det skal være som et hotell hvor de får alt servert og ordnet uten å løfte en finger selv.

De som var hos oss I 11 dager var ikke på "helpensjon" altså, vi har en tom leilighet så de lagde en del mat sjøl etterhvert De kom med fly og syns det er lettvint å reise med kun håndbagasje. Lettvint for dem. Jeg låner gjerne bort litt solkrem og plaster altså, men da må jeg jo reise meg og hente det da, når jeg for en gangs skyld har satt meg nedpå. Og når jeg har henta plaster så må jeg gå en ny tur og hente pyrisept, for sår, uansett hvor små de er, må jo renses! Den nest siste dagen var det bare såvidt jeg klarte å holde maska, da svoger, som kom hit med sine 3 barn, for å treffe svigerinne m fam som var på besøk hos oss, spurte meg om hver eneste ting han pakka ned i bagen da han skulle hjem: er dette vår badebukse, svømmebriller osv ( ungene hadde bada).
Godt å få blåst ut litt! Neste år blir det definitivt en forventningsavklaring.


Sist redigert av Galathea : 10-08-21 kl 20:43.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 19:15   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

3 uker på all inclusive til neste år!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 20:36   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.553
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Galathea - du er virkelig en heltinne. Jeg hadde klikka i vinkel.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:32   #26
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Galathea - du er virkelig en heltinne. Jeg hadde klikka i vinkel.

Me and you both! Det hadde virkelig ikke vært aktuelt her.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:34   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Galathea - du er virkelig en heltinne. Jeg hadde klikka i vinkel.

Herlighet! Jeg også. Det er jo helt vilt med så mye besøk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:40   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Jeg hadde klikket!!! Jeg elsker å ha gjester og å lage til, men i så lang tid og så mange hadde vært fullstendig uaktuelt. Fisk og gjester blir dårlig etter tre dager!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:43   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Jøss. Hvis en er på ferie med en ungeflokk i 11 dager så kan en vel igrunnen kjøpe seg en solkrem og andre nødvendige ting for å bruke opp på stedet, om en absolutt vil reise med bare håndbagasje. Forventningsavklaring på plass før neste sommer ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:43   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

3 uker på all inclusive til neste år!!

Høres deilig ut.

Jeg som ble litt frustrert av våre feriegjester trenger ikke å klage når jeg ser hvordan Galathea har hatt det.

Vi har hatt 2 voksne og 2 barn i helpensjon nesten 2 uker i ferien. Barn på 2 1/2 år og 5 måneder. Kjenner jeg er ferdig med småbarn. De sov noen dager andre steder, men var mest hos oss i de 3 ukene de var her. Ikke kunne de si fra når de kommer, så ene dagen de dukket opp på ettermiddagen hadde jeg planlagt familiebursdag med min familie. Når de så 8 kg reker til tining så dro de et annet sted og sov den natta. De hadde vært avgårde i 4-5 dager og ikke gir beskjed om når de kommer tilbake så kan de skylde seg selv. Jeg er så lei av å planlegge etter andre, så måtte bare slutte med det. Ta ting litt som det kommer.

Jeg jobbet på dagtid ene uka de var der, og det var veldig deilig egentlig. Men ble jo litt handling, middagsstyr og rydding, så var ikke å slappa av i sola når en kom hjem da. Og ikke minst hvor mye dusjhåndkler det går når vi er mange i hus. Mine unger sov ikke hos oss når vi hadde besøk og de dusjet ikke der, men det var da 5 stykker som vanligvis ikke bor i huset, og jeg orker ikke våte håndkler overalt, og mange tar nytt hver gang uansett. Så jeg bare satte på en hånklevask hver kveld for å bli kvitt alt som lå rundt. Fjernet det gjerne med en gang så det lå i kjelleren. Badet blir så fuktig og rått når det skal tørke 7 store håndkler der når det ikke er plass. Også skulle de jo på stranda, også var det vannski. Så ikke uvanlig at hver person hadde minst 2 hånkler om dagen siden de da dusjet når de kom hjem.

Ikke ville de ha med seg bagasje på flyet heller, så vi måtte hente og fikse både barneseter og vogn de lånte fra venner. Og de måtte hentes og kjøres til flyplassen siden de hadde kjøpt billige billetter til en flyplass 2 timer unna og ikke til den som er 10 minutter unna. Hadde gladelig betalt de 2000 ekstra for at vi hadde sluppet og organisert alt av kjøring og bilseter. Og ikke minst all den tiden det tar for andre tenker de ikke på. De hadde jo tenkt å ta toget egentlig, men det er jo også dyrt for dem og det gikk jo ikke nå på sommeren. Og de kunne jo ikke ta buss for tog, for da fikk de ikke barnesete til minste. Betal heller litt mer for billetten da og kom dit du skal med en gang.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:45   #31
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Neste sommer kan dere vurdere å ha bortleid leilighet, i hvertfall store deler av tiden

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 11:03   #32
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

For en jobb! Og all ære til dere!
Men er dette folk i nær famile?! Jeg kan på et vis skjønne servicen dersom det er barn og barnebarn som kommer på besøk, men hvis jeg hadde dratt med meg familien for å besøke f.eks et søsken eller en vennefamilie, så hadde jeg prøvd å være minst mulig belastning! Iallfall spurt på forhånd hvordan vertene ønsket det.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 11:22   #33
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Men er dette folk i nær famile?! Jeg kan på et vis skjønne servicen dersom det er barn og barnebarn som kommer på besøk, men hvis jeg hadde dratt med meg familien for å besøke f.eks et søsken eller en vennefamilie, så hadde jeg prøvd å være minst mulig belastning! Iallfall spurt på forhånd hvordan vertene ønsket det.

De langtidsboende er hhv min bror og mannens søster, med familier. Jeg tenker også at det er litt forskjell om det er barn og barnebarn man oppvarter, el søsken/nevøer/nieser. Og så bør det være en balanse. Mannens søster har invitert oss på hytta mange ganger og vært raus og spandabel, så da koster det mindre å varte opp, men min egen bror er ikke like serviceinnstilt, sist vi var over hos dem var det minimalt med servering. Så legger meg på et annet nivå heretter, tror dealen blir at de får bo her og bruke bil, hage og alt som hører til, men kosten må de holde sjøl.

Vi har tatt over familiegården, og det er mange slektninger som har ferieminner herfra, som de ønsker å videreføre til sine. Jeg har også noen søskenbarn som er glad i stedet og som kommer på sommerbesøk. Det er veldig hyggelig, men et blir mye folk etterhvert når alle har partnere og 2-3 unger og seniorene også gjerne slenger seg med. Puh

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 11:45   #34
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Jeg har selv overtatt familiegården, så det punktet kan jeg forstå. Heldigvis bor familien min såpass nært at dagsbesøk rekker.

Lurt å legge seg på et annet nivå ja, du skal jo også ha ferie! Og så håper jeg virkelig alle besøkende skjønner hvor heldige de er som får komme til dere!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 13:07   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Imponert over både servicenivået voksne folk forventer på ferie hos slekt, og over deg som har holdt ut. Dette minner meg veldig om tråden som utarta seg til å bli Knertens utmerkede julaftenfest, så nå regner jeg med FP-folket tar jula hos Knerten og sommerferien hos deg heretter, Galathea?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 13:13   #36
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

At du holdt ut! Sånn kan dere ikke ha det hvert år, nei.

Jeg blir helt månebedotten over at noen med barn finner på å reise med bare håndbagasje. Her må nok broren din realitetsorienteres noe, ja.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 13:27   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg blir helt månebedotten over at noen med barn finner på å reise med bare håndbagasje. Her må nok broren din realitetsorienteres noe, ja.

Ikke overrasket. Vår familie/venner tenker på samme måten. Jeg bestiller bestandig koffert, og når vi er på tur med noen så er det bestandig noen som må ha noe i kofferten min. Fordi de bare har håndbagasje. Feriebesøket vårt kjøpte ny koffert når de var her nede så de hadde med ekstra koffert hjem, så de måtte i alle fall kjøpe litt underveis.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 18:51   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer du til sommergjester?

Bare håndbagasje.... Særlig lite aktuelt, gitt.

Vi reiser med bil. Stappfull smax (stappfull er jo fordi vi har med er stort telt, sovepose og liggeunderlag til alle fem, grill, kjøleboks, bord, et par stoler, og et par kasser med camping - stuff (en med ledninger og utstyr som går på strøm, og en med "kjøkkengreier")

Så uten alt dette hadde vi hatt god plass i bilen, men ikke så lite! (og vi har med solkrem og plaster, ha, fullt reiseapotek)

Jeg synes VI er invaderende på ferie. Men i forhold er vi jo ganske beskjedne, fakrisk.

Realitetsorienteting og begrensning er nok lurt, ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no