Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 13:52   #61
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har fått med meg at du er uenig i "oiekoret", men uansett hvordan du vrir og vender på det forsvarer Joika, mens andre okker og muligens (har ikke lest hele diskusjonen) anklager.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:55   #62
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har fått med meg at du er uenig i "oiekoret", men uansett hvordan du vrir og vender på det forsvarer Joika, mens andre okker og muligens (har ikke lest hele diskusjonen) anklager.

Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?

Muligens en teoretisk diskusjon, men ofte blir det oppfattet slik på nett. Har kanskje noe med diskusjonsformen å gjøre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:59   #63
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?

Nettopp. Nå skrev du det jeg tenkte. Takk.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:07   #64
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man okker seg over de som anklager? Er man da nødvendigvis enig i alt den som blir anklaget gjør?

Muligens en teoretisk diskusjon, men ofte blir det oppfattet slik på nett. Har kanskje noe med diskusjonsformen å gjøre.

Hvis man sier seg uenig i anklagene basert på at det vet vi ikke, er jeg enig med deg. Jeg synes Joika tok den steget lenger ved å komme opp med motargumenter som at det kanskje var et engangstilfelle osv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:24   #65
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det er virkelig sykt.

MEN, det man burde hatt var en liten ferdigprintet lapp i bilen man kunne puttet under vindusviskeren på frontruten. En liten informasjonsfolder eller noe.

Jeg tror også at bhg og skole kan gjøre endel forebyggende der. Ha besøk fra NAF eller noe på foreldremøter osv. Jeg foreslo dette for vår forrige bhg, men de sa faktisk nei til dette.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 16:08   #66
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hva med dette?

En mann og kone på snøscooter med to barn mellom seg. Barna er 1,5 år og 3 år.
Jeg sa ifra. Fikk svar tilbake at "han kjørte forsiktig".

Hjelpe meg, i dag vet vi da bedre enn dette.

Alikevel så slår tanken meg, selv kjørte jeg traktor da jeg var 10, suste rundt på snøscooter fra jeg var 12, nærmest bodde i lettbåten og hoppet fra isflak til isflak på fjorden om vinteren. Det gikk jo bra jo, alikevel ville jeg aldri latt mitt barn holde på slik.


Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg tror også at bhg og skole kan gjøre endel forebyggende der. Ha besøk fra NAF eller noe på foreldremøter osv. Jeg foreslo dette for vår forrige bhg, men de sa faktisk nei til dette.

På skolen jeg jobber ved har vi trafikkopplæring, det er viktigere å lære ungene å ferdes i trafikken når de har blitt såpass store enn å lære opp foreldrene. Jeg ville synes at det var en rar sak dersom vi skulle ha opplæring av foreldre i forbindelse med barnesikring.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:18   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ting jeg faktisk tillater meg å virkelig ergre meg over når det gjelder bilsikring er det signalet de gir ungene når de konsekvent bryter en trafikkregel, så åpenbart. Jeg registrerer at de foreldrene som slenger 6-åringen i forsetet bak airbag og uten belte, er de samme som har som har små drittunger som ikke bryr seg om regler på skolen heller. Det er de som lugger, bråker, slåss og er rett og slett slemme. Det er jo slett ikke rart. Unger gjør som vi gjør, ikke som vi sier. Bryter du regler selv så kan du akkurat like godt henge opp en plakat på rommet til ungene der det står "DRIT I REGLENE! DE GJELDER IKKE OSS!".

Så helt uavhengig av risikovurderingen, så er det en uting å bryte regler, i seg selv.

Og siden det går ut over oss og vårt barn hver bidige dag (ikke bare bilsikringen, selvsagt, men holdningen det er et symptom på), så ergrer det meg, ja.

Her vil jeg sette navnet mitt.

mvh,

safran

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.

Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.
Og så er det jo ikke noe i veien for å få i gang en litt livlig diskusjon en gang i mellom.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:23   #68
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ser det ofte jeg å!

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:08   #69
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke alltid bare-bare å si fra til folk om sånt. Noen av oss har hatt litt vel dårlig erfaring med det (les: omtrent blitt spyttet etter). Og jeg synes bilsikring er et såpass viktig og hett tema at det aldri kan bli ferdig diskutert, og jeg skjønner ikke hvorfor HH skal bli "angrepet" for dette. Det er et særdeles viktig tema hun tar opp!

Jeg syntes vel bare ikke at det er ok å kritisere noen for en enkelt hendelse, når man ikke vet så mye mer enn det, og trekke konklusjoner om hva slags person det er snakk om (det virker bare hovmodig). Samtidig som man kaller seg selv en slags forkjemper, som da denne gangen, bare stiller seg på sidelinjen. Det er selvmotsigende om individet faktisk betyr noe, noe jeg ville tro var det viktigste?

Jeg ville faktisk støttet hele diskusjonen fullt om den var laget for å foreslå "tiltak" eller hjelp til denne damen av noe slag, og ikke bare ble skrevet for å velte seg i andres dumheter fordi man vet bedre selv. For det er helt sikkert noen som ikke helt har skjønt viktigheten av bilsikring også.


Så mitt konstruktive svar i denne tråden blir da:

Jeg ville nok sagt i fra om jeg ble så grådig provosert jeg. Eller jeg ville lagt en haug med info i en adressert konvolutt i postkassen til vedkomne om jeg kjente henne. Da gjerne med en liten hilsen festet på med binders. På den måten får hun en kraftig hint om at hun er observert, og samtidig så kanskje hun lærer viktigheten av bilsikring om hun ikke allerede vet det. Da gjør man noe aktivt heller, og noe som er mye mer konstruktivt enn å trekke konklusjoner om hvor dårlig denne moren dette må være, mener jeg da.

Ellers så er jeg enig i at dette er et veldig viktig tema.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:44   #70
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.


Synes virkelig at du spissformulerer deg på en måte som er litt ufin jeg. Hadde vi alle inntatt din holdning hadde det vært få som sa fra om noe som helst.

Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:47   #71
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Joika: Det er helt greit at du synes okke- og oiekoret blir for dumt, men du trenger ikke forsvare handlingen fordet. So what om det er et engangstilfelle.

Jeg har vel aldri forsvart handlingen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:52   #72
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv.

Det er nok flere enn du aner som gjør det, jeg skjønner godt at man vegrer seg dersom man vet at vedkommende har et sinneproblem.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:55   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har såpass dårlig erfaring med å si direkte fra til folk, at jeg sjelden tør å gjøre det nå. Enkelte er rett og slett helt syke når de blir konfrontert med noe på en konstruktiv måte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:57   #74
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har såpass dårlig erfaring med å si direkte fra til folk, at jeg sjelden tør å gjøre det nå. Enkelte er rett og slett helt syke når de blir konfrontert med noe på en konstruktiv måte.

Kan si for min egen del at jeg noen ganger sier fra, men de fleste gangene anser jeg risikoen som for stor og la det være. Får nok av dette i jobben min til at jeg vil utsette meg for sånt på privaten.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:59   #75
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror så absolutt det kan ha noe for seg å ta dette opp på nett. Det var og er på nett jeg har hentet informasjon om bilsikring og myyyye annet.

Ja, det er selvfølgelig et greit emne å ta opp. Mener det var Pelen som skrev et utrolig interessant innlegg om bilsikring etter at hun hadde vært på foredrag. Det er jo ren folkeopplysning. Men jeg synes ikke HI var i den kategorien. Jeg oppfattet HI mer av typen "få ut steam" fordi man har sett noe som har opprørt en. Jeg skjønner at det er greit å få ut litt damp, men hvorvidt det er konstruktivt er jeg mer usikker på. Mulig jeg tar feil?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:11   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ting jeg faktisk tillater meg å virkelig ergre meg over når det gjelder bilsikring er det signalet de gir ungene når de konsekvent bryter en trafikkregel, så åpenbart. Jeg registrerer at de foreldrene som slenger 6-åringen i forsetet bak airbag og uten belte, er de samme som har som har små drittunger som ikke bryr seg om regler på skolen heller. Det er de som lugger, bråker, slåss og er rett og slett slemme. Det er jo slett ikke rart. Unger gjør som vi gjør, ikke som vi sier. Bryter du regler selv så kan du akkurat like godt henge opp en plakat på rommet til ungene der det står "DRIT I REGLENE! DE GJELDER IKKE OSS!".

Så helt uavhengig av risikovurderingen, så er det en uting å bryte regler, i seg selv.

Høh? Er det bare jeg som reagerer på dette? Er du lærer Polyanna? Eller har du nettopp gjennomført et forskningsarbeid på sammenhengen mellom dårlig bilsikring og atferdsproblemer i skolen? Hvis ikke, må jeg bare si at det der var en utrolig merkelig, for ikke å si dustete, påstand.
For ikke lenge siden hadde vi en tråd her inne med noenlunde samme tema. Det var mange som innrømmet at de av og til hadde slurvet med bilsikringen. Ikke fordi man ikke brydde seg, eller ikke visste bedre, det bare ble slik, av ulike årsaker. Jeg var en av de som "sto frem" og fortalte at mine barn en sjelden gang hadde sittet i forsetet. (Riktignok med belte) Vil bare opplyse deg om at mine gutter er særdeles veloppdragne, så teorien stemmer nok ikke helt. Går ut fra at jeg ikke er unntaket som bekrefter regelen heller.
Det jeg vil si: Klart det er viktig med bilsikring! (finnes det overhodet noen som er uenig i det?) Men å dra paralleller mellom røyking, uoprdragne unger og manglende bilsikring? Hallo! Jeg får en uggen følelse av å lese slike tråder. Rett og slett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:16   #77
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Høh? Er det bare jeg som reagerer på dette?

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom disse tingene, men det finnes jo folk som er "best på bunn" (<- glitrende uttrykk, ikke sant? ). De er gjerne dårligst på alt mulig. Sånn statistisk sett er det faktisk slik også. Ikke hvis man en eller annen gang gjør noe feil med bilsikringen, men hvis man generelt gir seg f, så gir man seg gjerne f i litt mer enn bare bilsikringen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:20   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

hvis man generelt gir seg f, så gir man seg gjerne f i litt mer enn bare bilsikringen.

Nemlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:24   #79
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom disse tingene, men det finnes jo folk som er "best på bunn" (<- glitrende uttrykk, ikke sant? ). De er gjerne dårligst på alt mulig. Sånn statistisk sett er det faktisk slik også. Ikke hvis man en eller annen gang gjør noe feil med bilsikringen, men hvis man generelt gir seg f, så gir man seg gjerne f i litt mer enn bare bilsikringen.

Poenget mitt var vel at man ikke kan dømme noen etter hvordan man sikrer barnet sitt. Jeg liker bare ikke slikt:
-Jaha, Nugatti på skiven? Sikkert ikke sikra i bilen, får være oppe så lenge han vil også, tipper jeg.
Jeg vet vel bedre enn de fleste (mange her i alle fall) hvordan det er stelt i de 1000 hjem (ikke at jeg har hatt elever fra alle 1000 da) men dette lukter fordommer lang vei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:27   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg sa bare at JEG REGISTRERER dette. Jeg snakker ikke om en gang ved spesielle omstendigheter. Jeg snakker om de som konsekvent lar ungene kravle rundt uten belte i forsetet. Det VET jo ungene at er ulovlig. Og så ser de at det driter foreldrene i.

Det er stor forskjell på å ikke makte å gjøre alt optimalt, og på å bevisst bryte lover. Og min hardnakkede påstand er at du sender ut et fordømt tydelig signal til ungene dine når du gjør det. (Det samme gjelder i og for seg også foreldre som kaster søppel på gata så ungene ser det, langer alkohol til dem før de er 18 og åpenlyst skryter av at de snyter på skatten. Unger gjør som vi gjør og gir stort sett blaffen i hva vi sier, sånn i forhold. Hvis de åpenlyst driter i lover og regler, så får du unger som gjør det samme).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no