Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Velkommen til Knertens julaftenfest!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 10:44   #21
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kjenner jeg allerede de 14 første innleggene er bekymret for Knertens mentale helse.

Knerten har diskutert dette med psykologen sin faktisk. Nytt av året er psykologtimer en gang i uken inntil videre. Hvertfall til over jul.
Røyner det på, kjører vi på med piller.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:46   #22
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Vi kommer! To store, og to små.
Jeg vil ha ribbe. Husk brunsaus, og hjemmelaget surkål. Mannen vil gjerne ha sossisser ved siden av ribba si, rosenkål, og mandelpoteter. Ungene spiser bare svor så det må du ha mye av. Vi kommer tidlig for jeg vil se tre nøtter til Askepott, og etter det nekter jeg å røre meg av flekken. Vil du være søt og droppe å ha frukt i julestrømpa mi, er du grei?
Poden er forresten asmatiker, så det er viktig å ikke ha det for varmt inne. Mannen er allergisk mot katter, hunder, kaniner, og støv, så vær grei å dra over en ekstra runde med støvsugeren før vi kommer da, Knerten.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:46   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Altså! Hvis ming skal ha grillet pinnekjøtt så får du grille det ute, Knerten. Jeg vil ikke ha røyklukt fra grillen i penkjolen min.

Du husker at minsten må ha plastjuletre så han ikke blir tett, sant?

  Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:46   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Julefest. Svigers har jeg sendt til Spania i år, så de slipper du å huse. Men jeg kommer med mann, 3 barn, kanin, 2 marsvin og hamster, også må søsteren min, mannen hennes og 2 barn fra dem, hvor ene sitter i rullestol og må ha handicapvennlig bolig og god boltreplass til den digre elektriske rullestolen. Moren og faren min kommer også. Vi er ikke så kresne på maten så lenge det enten er pinnekjøtt eller ribbe, men vi må ha multekrem av årets multer til dessert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:47   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!



Vi kommer alle sammen! Rusket er så glad i dyr, så det blir artig. Vi har allerede invitert svigers til jul, så de må være med.

Jeg vil helst sitte et sted der det drikkes rødvin/øl/div, så kan svigers passr barna og sånn. Det blir så bra!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:47   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Hvem skal være julenisse?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:47   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Knerten har diskutert dette med psykologen sin faktisk. Nytt av året er psykologtimer en gang i uken inntil videre. Hvertfall til over jul.
Røyner det på, kjører vi på med piller.

Godt å høre at du får hjelp.


(Jeg har visst satt verdensrekord i bortglemte ord. )

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:50   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvem skal være julenisse?



Hva mener du nå? Julenissen er julenisse?

  Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:50   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Å jeg glemte bikkja. Den som søsteren min har overtatt, men som vi skal passe for søsteren min reiser til Brasil. Hun er en 8 år gammel, ekstremt lydig, men noe nevrotisk.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:53   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

JA!!

Jeg vil være med, vi blir bare 16, 8 voksene og 8 barn, 4 hunder og 4 katter.
Vi er stort sett altetende, men vi spiser MYE altså.
Kuene må også være med, men det fikser du? De er bare 87 stk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:45   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Vi er med! Vi skal egentlig ha vår første hjemmejul, men da kan jeg bare ta med svigers, mine foreldre, mann og pjott og ymse hunder og katter til deg i stedet! Vi er ikke så kravstore bare vi får pinnekjøtt og ikke ribbe/ribbe og ikke pinnekjøtt, og Pjotten trenger et sted å sove. Han må strykes på til han sovner eller trilles i søvn, men det regner jeg med du fikser så jeg får litt fri. Vi vil ha riskrem med bringebærsaus til dessert, og pakkene skal ikke åpnes før oppvasken er tatt etter middagen. Min mor er den som er verst å holde igjen når det gjelder gaver, så fint om du kan finne noe å aktivisere henne med.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:53   #32
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

og og

Dette er den beste juletradisjonen. Vi kommer, alle 30. Vi forventer at du selv gjetter deg til alle vår ønsker. Ut over det er vi ikke spesielt kravstore.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:54   #33
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Vi kommer selvsagt! Vi tar gjerne både ribbe og pinnekjøtt, og storebror kan gjerne tenke seg Gilde pølser (han kan sikkert dele en pakke med Minnis sønn, som jeg ser ønsker det samme). Mannen vil gjerne ha hvite kakemenn, så det hadde vært fint om du kunne ordne det.

Barnevakt til lillemor hadde vært kjekt, så det må vi ha. Også har vi med katt, men han er ikke så kravstor. Mulig jeg stiller med foreldre og en gammel onkel også, men du trenger sikkert ikke beskjed i god tid, regner med mannen din bygger på uten å trenge mange dagers forvarsel.

Vi gleder oss, dette blir kjekt!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 11:59   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Vi stiller! Jeg får mannen til å ta med bandet med familier, også rigger dere til en scene sånn at alle som ønsker å være med kan bli med å spille og synge. Når jeg tenker meg om tar jeg med meg onkelen min også, som med tårevåte øyne synger "deilig er jorden" når det drar på kveld og han har fått nok under vesten.
Jeg har nok sannsynligvis nettopp født lite knøtt da, så jeg må nok ligge så mye som mulig mens noen andre underholder mann og barn, men det fikser du vel, Knerten? Også regner jeg med at jeg blir servert mat der jeg ligger for jeg orker nok ikke sitte ved bordet.

Vi gleder oss!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:04   #35
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Vi kommer! Vi blir 7 voksne og 2 barn. Vi ønsker pinnekjøtt og ribbe med alt av tilbehør. Disse bør dog ikke tilberedes på samme kjøkken, da min far ikke liker lukta av pinnekjøtt. Hjemmelagde kjøttkaker i hopetall er forresten et must!

Vi trenger en avdeling for oss selv. Et oppholdsrom med 6 tilstøtende soverom, og eget bad til hvert rom, selvfølgelig. Alle rommene må være rikelig utstyrt med TV, PC og spillkonsoller. Og på fellesrommet trenger vi en mengde brettspill og eget juletre.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:05   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Fantastisk!

Det blir litt komplisert fra min side denne gangen, men du fikser det, sant?

Vel. Vi kommer lille julaften. Det blir meg, to barn, hund, kjæreste. Det er fint om vi får litt privatliv på morgenen julaften, ok? Men servering regner jeg med. Midt på dagen kommer eksmannen med sin kjære og deres tre barn, kaffe og kaker, kanskje? Og så tar de med seg barna, og da kommer kjærestens familie. Det er, skavvise, søster, svoger, to sønner, om jeg har riktig uflaks - begge sønnenes mødre, kult om du sørger for noen som kan holde de to adskilt, (jeg har nr. til et bra vekterfirma), mor, mors kjæreste, far, fars kjæreste, to nieser. Og ja, en hund til.

Jeg blir derfor nødt til å kreve et visst nivå på allsangen, men kan sende deg et spesialkomponert arrangement over de vanligste, og vi kommer til å trenge et flygel. Og en cello. Og en fiolin.

Gleder meg!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:13   #37
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.289
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Jeg er nødt til å ha et piano! Mav har sagt at hun skal lære meg å spille, og jeg trenger et å øve meg på. Så det må stå et på rommet der jeg skal sove.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:14   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Jeg har gledet meg stort til knertens juleparty. Det begynner jo å bli en tradisjon.

I år kan jeg dessverre ikke komme. Vi har nemlig invitert oss selv bort i år.

MEN; min mor får ikke bestemt seg for hva hun vil gjøre i jula. Hun har fått tilbud om å komme til oss, men det ville hun tydeligvis ikke. Derfor kan hun komme til deg. Hun vet ingenting om matlaging, og synes maten er bedre jo tørrere den er. Hun er mester i å komme med spydige kommentarer, men blir heldigvis fornærmet hvis man tar igjen. Hun er svært glad i julesanger og synger HØYT, så gang rundt juletreet er sikret med henne som deltaker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:28   #39
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!

Knertens juleparty!

Vi kommer, vi blir 10 voksne (hvorav en alkoholiker) og 1 barn. Vi vil ha ribbe, pinnekjøtt og smalahove. Øl, akevitt, cognac, Pepsi Max. Riskrem til dessert. Og flamberte pannekaker.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 12:53   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.405
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!



Lista kommer når jeg får tenkt meg om.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juleselskap, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no