Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tar dere snøen av biltaket?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 09:52   #41
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Vi har så høy bil at jeg når ikke og koste taket på den. Er veldig obs på dette når mildværet kommer og den har et tykt lag på taket og jeg tar et par bråstopp i den lille veien vår sånn at jeg får det av før jeg kjører ut på trafikert vei.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 10:10   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

For de som har høy bil kan det vel bli at snøen ikke løsninger og kommer framover før bilen har blitt skikkelig oppvarmet og det smelter nederst mot taket.

Det finnes en del spesielt tilrettelagte koster for store biler. Ser naboen med en Caravelle har en litt spesiell kost har bruker på bilen.

En del har også såpass mye på snø på taket, og med tungden våt snø og is gir, er det ikke sikkert vinduspusserne klarer å fjerne det...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:48   #43
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

For de som har høy bil kan det vel bli at snøen ikke løsninger og kommer framover før bilen har blitt skikkelig oppvarmet og det smelter nederst mot taket.

det var det som skjedde for meg.
Et tykt lag med snø og is la seg så fint foran frontruta.
Gudskjelov skjede det ikek på motorveien : skrekk og gru:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:28   #44
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Koster av hele bilen ja, ellers har jo snøen tendens til og komme ned i frontruta når det passer sånn dårligst..

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:40   #45
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Også jeg koster av så mye som jeg klarer, men bilen er en del høyere enn meg, så det er ikke alt jeg får med meg, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg er også opptatt av at det ikke kommer ned masse snø, og tenker på sikkerhet. Nå som jeg ser tipset om spesialkost, skal jeg skaffe meg det. Visste ikke om at dette er botbelagt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:32   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Biltema har noe kost/sprape med teleskopgreie som vel i hvert fall kan være praktisk for dem som har meget stor og høy frontrute. Men uten en "vinkel" kan det vel fortsatt være vanskelig å komme opp på taket med den. Kan imidlertid være praktisk nok hvis man kan stå på dekk eller innsteg til dør når man koster av taket.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:03   #47
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Jeg har en teleskopkost som jeg kjøpte på Obs. Kosten kan vries slik at kosten ser ut som en T. Da er det mye lettere å dra snøen eller skyve den, i stedet for å koste sideveis.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 00:11   #48
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Jeg er flink å koste ta alt uten om taket. Tar fremste del, men bakerste er ikke alltid. Men så har vi bratt vei ned fra huset, så alt faller som regel av på den veien, viss det er fare for.

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no