Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er nasjonalitet noe negativt?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 19:09   #161
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er nasjonalitet noe negativt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, jeg må innrømme at jeg tenker mitt når jeg leser svar ala "jammen, hva skal vi kalle dem, da? "

Det skjønner jeg godt, men det er jo allikevel bra at de som lurer spør. Det var en gang jeg heller ikke visste at det ikke var greit å si neger. Jeg er veldig glad for at noen fortalte meg det og i samme slengen sa hva jeg kunne bruke.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:24   #162
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Er nasjonalitet noe negativt?

Artig ordskifte det her. Det har jo vært båser og kulturelle fordommer i alle kulturer i alle år. Det tok en stund før jeg innså at det var nedsettende å ikke tlhøre en bestemt religion. Jeg fant ut at noen mener maten jeg spiste ikke var ren og at hunden til naboen gjorde ham til skitten. Er det ok å være en vantro og s.k. haram dersom noen som mener dette, snakker om det til hverandre på et språk man selv ikke forstår? Har man krav på tolk slik at man kan innkassere retten til å bli likestilt fornærmet? Komplekse saker dette


Sist redigert av Brutus_ : 12-05-09 kl 07:30.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no