Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den ultimate klubbmat!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 21:24   #161
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Jeg lager spinatpai. Ferdig på forhånd, og er det mot formodning noe til overs, er det pop i matpakka. Pleier å lage og steke paiskallet kvelden før. Fyll er vanlig fløte/ ost/ egg- blanding og spinatputer fra frysedisken.

Bruker bare sammalt fint hvetemel, det smaker faktisk veldig mye bedre enn vanlig fint hvetemel.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:15   #162
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Skal ha klubb i morgen og hadde tenkt til å lage kremet pastasalat og foccacia men nå ble jeg usikker. Noen som har laget noe knakende godt og sånn passe lettvint i det siste?

Ser gjerne oppskriften din på kremet pastasalat jeg altså

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:19   #163
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Ser gjerne oppskriften din på kremet pastasalat jeg altså

Jeg har ikke smakt denne selv, men ser veldig god ut. Tror det blir den i kveld.

Jeg har laget brownies iskake til dessert og den ser i hvert fabelaktig god ut.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:34   #164
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg har laget brownies iskake til dessert og den ser i hvert fabelaktig god ut.

Denne så jo helt fantastisk ut, bortsett fra at jeg ikke liker antydning til kaffesmak på noe. Kanskje en kan ha noe karamellekstrakt isteden for kaffe ekstrakt i kremen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:10   #165
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Du trenger ikke kaffe, Elisabeth. Like godt uten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:12   #166
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Du trenger ikke kaffe, Elisabeth. Like godt uten.

Bare droppe hele kaffe ekstrakten og ikke ha i noe annet isteden? Bare daimen som står i oppskriften?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 13:13   #167
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Jepp, jeg har laget daimiskake mange ganger uten kaffe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:28   #168
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Denne kyllinggryten er superduperfantastisk!


1 1/2 kylling
champinjong
1 rød og gul paprika
1 løk
1 hønsebuljong
Spe med 1 1/2 dl fløte og 1 1/2 dl vann
3 ss chilisaus
1/2 ts estragon
smak til med salt & pepper

Den skal jeg lage neste gang jeg skal ha jentekveld her.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:00   #169
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Denne kyllinggryten er superduperfantastisk!


1 1/2 kylling
champinjong
1 rød og gul paprika
1 løk
1 hønsebuljong
Spe med 1 1/2 dl fløte og 1 1/2 dl vann
3 ss chilisaus
1/2 ts estragon
smak til med salt & pepper

Den skal jeg lage neste gang jeg skal ha jentekveld her.

Hvor mange er denne beregnet til? og hva bruker du som tilbehør?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:17   #170
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hvor mange er denne beregnet til? og hva bruker du som tilbehør?

Ja, det er akkurat det da. Jeg spiste den borte og fikk med oppskriften. Vi var fire damer, og det var rikelig med mat.
Vi fikk ris til. Og brød mener jeg å huske.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:49   #171
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Mjau: Chilisaus? Sånn søt eller noe annet?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:53   #172
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Sånn vanlig søt chillisaus ja.

Jeg lagde av en kylling når jeg lagde den her forleden, og det ble mer enn nok til meg og mannen. Mannen spiste av den dagen etter også, og enda var det en del til overs.
Vi spiste bare salat til.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:18   #173
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Drar opp igjen denne, kanskje nye tips noen?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 15:45   #174
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Hvor mange skal dere være? Denne formen holder til ca 6-8 personer om du serverer med ris og salat til.

Flyvende Jakob med min vri

6 kyllingfileter (i biter, brunes lett og legges i bunnen av en smurt ildfast form)

1 løk
1 paprika
Champignon
Alt dette hakkes i mindre biter, stekes lett på panna og helles over kyllingen.
Pinjekjerner (ristes litt på stekepanna)

3 dl kremfløte
½ flaske sweet chilisaus (Heinz sin, hvis ikke brukes ca 1,5 dl, men smak til da det lett blir for sterkt avhengig av flaskestørrelsen)
3 ½ ts karri
Hvitløksfedd (presses)
Salt og pepper
Alt dette ristes sammen og helles over formen

Smårettbacon (egentlig bacon i skiver, men jeg synes det kan bli for seigt, stekes og has oppå formen)
Cashewnøtter på toppen og
Revet parmesan helt øverst.

Stekes på 180 grader, nederste rille i 30 min. Serveres med ris og salat.

I utgansgpunktet er oppskriften uten cashewnøtter, pinjekjerner og hvitløksfedd, men jeg liker den best med. I tillegg bruker jeg smårettbacon i stedet for skivet bacon.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:58   #175
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Jeg må få laget meg en klubb!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 17:25   #176
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Noen som har nye retter å tilføye?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 18:32   #177
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Jeg laget denne sist

Blomkålsuppe med lime og chili.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 19:18   #178
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Så veldig godt ut, Nessie!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 19:20   #179
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Så veldig godt ut, Nessie!

I følge gjestene så var det veldig godt og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 11:30   #180
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate klubbmat!

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Hvor mange skal dere være? Denne formen holder til ca 6-8 personer om du serverer med ris og salat til.

Flyvende Jakob med min vri

6 kyllingfileter (i biter, brunes lett og legges i bunnen av en smurt ildfast form)

1 løk
1 paprika
Champignon
Alt dette hakkes i mindre biter, stekes lett på panna og helles over kyllingen.
Pinjekjerner (ristes litt på stekepanna)

3 dl kremfløte
½ flaske sweet chilisaus (Heinz sin, hvis ikke brukes ca 1,5 dl, men smak til da det lett blir for sterkt avhengig av flaskestørrelsen)
3 ½ ts karri
Hvitløksfedd (presses)
Salt og pepper
Alt dette ristes sammen og helles over formen

Smårettbacon (egentlig bacon i skiver, men jeg synes det kan bli for seigt, stekes og has oppå formen)
Cashewnøtter på toppen og
Revet parmesan helt øverst.

Stekes på 180 grader, nederste rille i 30 min. Serveres med ris og salat.

I utgansgpunktet er oppskriften uten cashewnøtter, pinjekjerner og hvitløksfedd, men jeg liker den best med. I tillegg bruker jeg smårettbacon i stedet for skivet bacon.

Prøver denne i dag tror jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no