Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er de fornuftige hen?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-16, 19:47   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er de fornuftige hen?

Jeg er så sint og så oppskjørtet.

Jeg er sint over skjebnen til alle de som er flyktninger og som trenger et trygt stedsvære og alle de som ikke vil at vi skal ta inn noen på grunn av hat og total mangel på empati og som hater alle som er noe annet enn en hvit mann. Jeg vil ikke ha dem i landet mitt! Jeg vil ikke at de skal være noen steder for de er et jævla problem!

Jeg er like sint over de flyktingene/immigrantene som nå driver med gruppeovergrep og som virkelig står for en ræva kvinnehatende kultur. Jeg vil ikke ha dem i landet mitt! Jeg vil ikke at de skal være noen stedet for de er et jævla problem!

Og jeg er sint over at man ikke kan innse at man _må_ ta inn en del flyktninger i anstendighetens navn. Og jeg er sint over at man ikke kan innse at man _kan_ ikke ta i mot fler enn hva samfunnet vårt tåler.

Hvorfor kan man ikke kjøre en fornuftig politikk som er tuftet på det som er pragmatisk og fornuftig? La vær å ta inn asylsøkere som i alt for stor grad dreier seg om unge menn som er fra en kultur hvor man blir styrt i stor grad av foreldre/slekt/religiøse overhodet og som gjenger seg opp uten moralsk kompass og går amok.

Jeg er så lei av at debatten er så polarisert!

Ta inn kvoteflyktninger istedet, de kan taes inn fra problemområdene, da kan man ta inn familier og kvinner og enslige jenter som ellers ikke tør den farlige reisen. Det er disse folka som trenger beskyttelse. Det er disse folka som sannsynligvis setter oppriktig pris på et samfunn som er nokså likestilt.

Sørg for kjønnsbalansert immigrasjon! Sørg for å ta inn de Bra Folka!

De Bra Folka er de som er for demokrati, for religionsfrihet, men nulltoleranse for diskriminering fra religiøse, for likestilling for velferd, men for at folk må få krav om å bidra. Og Bra Folk finnes det overalt. Men vi må ha guts nok til å plukke dem ut. Jeg mener det er helt greit, det skal være lønnsomt å være tolerant og demokratisk enn en religiøs og kvinnehatsk tulling.

Takk. Det hjalp å få det ut.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 20:28   #2
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Takk! Det hjalp å lese det.

Jeg fatter ikke hva som skjer i verden når 1000 + menn kan begå organisert overgrep. Og jeg griner blod over at det vil gjøre det vanskelig for alle de skikkelige menneskene som virkelig trenger hjelp.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 20:38   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Jepp. Enig. Helt enig. Så lett, men samtidig så uendelig vanskelig å få til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 21:09   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Jeg blir så provosert av slikt som skjer i Køln og store deler av meg har bare lyst til å kaste de ut med umiddelbar virkning.

Ja til flere kvoteflyktninger - helt enig!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 21:11   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Ja!

:what Esme said:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 21:14   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Jeg har toppet nyhetene med å lese om 1 verdenskrig med eldste (prøve på skolen), kjenner godt at det er ubehagelig å lese om sterk nasjonalisme før 1 verdenskrig og så lese om valget i Polen I aftenposten etterpå. Når det gjelder flyktninger er det blitt voldsomt polarisert I media - og listhaug (helt uavhengig av meningene sine) er definitivt ikke noen samlende diplomat.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 21:37   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Jeg kan ikke huske å ha opplevd en så tabloid og polarisert debatt som det siste halve året. Det er akkurat som om samfunnet kollektivt har mistet 10 IQ poeng. Er det noe i vannet? Lufta? Hvor er de kloke folka?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 21:55   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Det lurer jeg og på, hver eneste dag.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:15   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Enig, Esme. Hendelsene i blant annet Køln, Helsinki og i Stockholm (?) gjorde sitt til at tanken på at Europas flyktningstrøm primært har foregått etter Darwinistiske prinsipper (den sterkestes rett) fikk ytterligere rotfeste hos meg. Når jeg i tillegg leste i en britisk avis, at middelklassesyrere betaler seg trygt over den engelske kanalen, kjente jeg at det ikke føles OK i det hele tatt.

Enig med de som ønsker et større fokus på kvoteflyktninger!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:24   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Så enig!

Vi skulle heller reist dit å hentet de som trenger det. Da hadde vi kuttet ut ett fryktelig fælt mellomledd på veien til Norge også, nemlig menneskesmuglerene.

Jeg er dritt lei av at kritiske tanker skal likestilles med rasisme. Man må da greie å ha flere tanker i hodet samtidig her! De kritiske og reflekterende tankene handler jo ikke om at jeg ikke vil hjelpe. Det handler om å greie å være litt pragmatisk å tenke over hvordan man kan hjelpe på best mulig måte.

Også mener jeg at man må kunne stille krav til folk. Man kan stille noen krav til de som kommer hit også!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:29   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Så enig!

Vi skulle heller reist dit å hentet de som trenger det. Da hadde vi kuttet ut ett fryktelig fælt mellomledd på veien til Norge også, nemlig menneskesmuglerene.

Jeg er dritt lei av at kritiske tanker skal likestilles med rasisme. Man må da greie å ha flere tanker i hodet samtidig her! De kritiske og reflekterende tankene handler jo ikke om at jeg ikke vil hjelpe. Det handler om å greie å være litt pragmatisk å tenke over hvordan man kan hjelpe på best mulig måte.

Ikke sant? Man kan bli anklaget for rasisme på den ene siden dersom man ønsker å ta en debatt som i bunn og grunn ikke går på at man åpner grensene fullstendig.
Men siden man ønsker å ta i mot flyktninger, så blir man anklaget for å være en venstrevingtulling som kan ha det så godt når man blir voldtatt av en gjeng muslimer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:29   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Men altså, det er jo ikke sånn at asylantstrømmen (med mange unge menn, fordi de har ressurser, krefter og det er trygt nok for dem) vil avta selv om vi tar mange, mange flere kvoteflyktninger? Noe jeg absolutt mener vi burde ta. Masse. Gjøre som USA, med grundige bakgrunnssjekker og vurderinger av integrasjonsvilje og så rett på flyet. Men de andre kommer jo, og asylinstittuet er jo som det er, vi kan ikke droppe å vurdere Hussain på 18 år fordi Ahmed på 19 voldtok noen i Köln?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:32   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Så enig, så enig, Esme!

Dessverre så føler jeg at den enorme tilstrømmingen av flyktninger og immigranter har ødelagt for dem som virkelig trenger hjelp. Og mange av dem kommer seg aldri ut av Syria. Bildene fra Madaya viser jo den forferdelige virkeligheten som mange flykter fra.

Historier som dagens artikkel i Aftenposten om irakeren som forlot en jobb i et irakisk departement for å dra over Middelhavet, for så å synes at standarden og tilbudet var så dårlig at han reiste hjem, illustrerer veldig godt at vi sløser med ressursene og ikke minst oppmerksomheten, på folk som ikke trenger det.

Vet dere om disse 7-10.000 kvoteflyktningene forsatt skal hentes til Norge? De har ikke blitt fortrengt av immigrantene håper jeg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:32   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Også er det jo så dustete misforstått å underslå sånne overgrep - det bare fyrer jo opp under a) de crazybananas konspirasjonsteoriene i Folkedypet og b) den livsfarlige oppfatningen som åpenbart eksisterer i noen miljøer om at de kan gjøre hva faen de vil og komme unna med det. Tenk litt, for helvete, ikke bare i overskrifter!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:34   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Takk og amen Esme

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:35   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, det er jo ikke sånn at asylantstrømmen (med mange unge menn, fordi de har ressurser, krefter og det er trygt nok for dem) vil avta selv om vi tar mange, mange flere kvoteflyktninger? Noe jeg absolutt mener vi burde ta. Masse. Gjøre som USA, med grundige bakgrunnssjekker og vurderinger av integrasjonsvilje og så rett på flyet. Men de andre kommer jo, og asylinstittuet er jo som det er, vi kan ikke droppe å vurdere Hussain på 18 år fordi Ahmed på 19 voldtok noen i Köln?

Nei, men kanskje vil strømmen stoppe noe når man raskere sender ut de som IKKE har behov for beskyttelse eller trenger hjelp. Vi ser jo at enkelte også returnerer frivillig fordi tingenes tilstand ikke helt var som de hadde tenkt dit de kom.

Jeg er helt enig i at man ikke skal dra alle under en kam, selvsagt ikke, men problemstillingen med integrasjon blir mer reell og kommer mer frem når slike gjengtrakasseringer og slike gruppevoldtektsforsøk skjer. Vi MÅ snakke om det, vi må TØRRE å snakke om det. Integrasjon er ikke det samme assimilering, eller som at alle skal være like oss, men det handler om å respektere noen av de grunnleggende verdiene som våre samfunn er tuftet på og som vi har kjempet med nebb og klør for å få til.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:42   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Men hvordan i alle dager skal det å ta i mot flere flyktinger gjøre apparatet i stand til å vurdere asylsøknader enda raskere? De jobber jo det remmer og tøy holder allerede. Og tross at regjeringen (gudsjelov) hadde økt utsendelseskapasiteten dramatisk før flyktningekrisen så er man ikke i nærheten av å kunne transportere ut dem som får avslag heller.

Men ja, selvsagt skal man vurdere fort og effektivt, og jeg tror nok at noen av de innstramningene i for eksempel familiegjenforening er helt nødvendige - også fordi apparatet der også er helt sprengt. Det har jo blitt omtrent klin umulig for nordmenn i alle kulører å gifte seg med folk fra utenfor eu, fordi godkjenningsprosessen er rene kafkamarerittet. Det er utopisk at de skal klare å få unna noe særlig familiegjenforening for flyktninger de neste 5 årene, minst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:43   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvor er de fornuftige hen?

Takk, der sa du i grunnen det jeg tenker i denne sammenhengen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:45   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvordan i alle dager skal det å ta i mot flere flyktinger gjøre apparatet i stand til å vurdere asylsøknader enda raskere? De jobber jo det remmer og tøy holder allerede. Og tross at regjeringen (gudsjelov) hadde økt utsendelseskapasiteten dramatisk før flyktningekrisen så er man ikke i nærheten av å kunne transportere ut dem som får avslag heller.

Men ja, selvsagt skal man vurdere fort og effektivt, og jeg tror nok at noen av de innstramningene i for eksempel familiegjenforening er helt nødvendige - også fordi apparatet der også er helt sprengt. Det har jo blitt omtrent klin umulig for nordmenn i alle kulører å gifte seg med folk fra utenfor eu, fordi godkjenningsprosessen er rene kafkamarerittet. Det er utopisk at de skal klare å få unna noe særlig familiegjenforening for flyktninger de neste 5 årene, minst.

Har de gjort behandlingen av åpenbart grunnløse søknader raskere? Hence russisktalende flyktninger i retur på sykkel over Storskog.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 22:48   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Hvor er liker-knappen?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no