Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 10:42   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Hva er det aller viktigste man skal tenke på når man skal innrede kjøkken? Hvilke dingser eller funksjoner MÅ man ha?

Og hverdagsspisestue i tilknytning til kjøkkenet, hva skal man tenke på? Hvordan bør den være? Hvordan sniker jeg inn mest mulig oppbevaring?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:45   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Jeg henger her sammen med deg, jeg. Vi skal også bytte kjøkken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:48   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

To oppvaskmaskiner, to oppvaskmaskiner og to oppvaskmaskiner. Beste kjøkkeninvesteringen ever.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:51   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Hvis du lager mye mat, så er det kanskje kjekt med to stekeovner?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:53   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvis du lager mye mat, så er det kanskje kjekt med to stekeovner?

Ja, det også! Vi har én vanlig stekeovn og en kombinert mikro og stekeovn over hverandre. Veldig kjekt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:56   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Om jeg kunne velge fritt er det første jeg kommer på at jeg ville hatt et bord som var fint som ganske lite, men som kan bli skikkelig langt. Ikke for ruvende stoler for de tar mye plass.

Jeg ville hatt en skikkelig god induksjonstopp og to stekeovner. Jeg ville hatt en stoor skuff med gode løsninger for kildesortering. Jeg ville prioritert å ha kaffemaskin og kjøkkenmaskinen på benken. Gode løsninger for dette med kjeler og lokk (blir fort kaos hjemme synes jeg). Aller helst ville jeg ikke hatt spisestuen sånn at man ser rett innpå kjøkkenet, men noe skjermet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:56   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Og sørget for at skapene gikk helt opp til taket og ned til gulvet sånn at det er lettere å rengjøre og ikke samler støv.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:59   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Vi skal også i gang med kjøkken/spisestue nå, med fokus på praktisk i forhold til oppbevaring og matlaging, og mest mulig gjenbruk/brukt. Jeg planlegger å bruke mye tid på dette kjøkkenet etter hvert. :fremtidig hobby/matauk:

En ting jeg garantert skal forbedre er tilgang til kjeler og panner. Jeg er altså såå lei av å bøye meg ned, grave i skap og løfte ut masse for å få tak i det jeg trenger. Jeg ser for meg kroker og redskap hengende fra tak/vegg, men har ikke fått det ned på plan enda.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:04   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Sokkelskuffer.
Det har jeg nettopp oppdaget at jeg burde hatt. Genialt. Men jeg har nettopp byttet kjøkken, så det får bli neste gang.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:04   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Vi skal jo gjøre det samme og jeg tenker
Komfyr med to stekeovner og 5-6 plater
En sone dedikert til frokostlaging med kaffeplass, brødlagring, toastee
En sone dedikert til matlaging og baking.

Vi skal ut med det store spisebordet på kjøkkenet og skal sette inn en spisekrok istedet

Skap til mopp og vaskegreier

Nok lagring til gryter og kjeler.

Skap opp til taket
Nok støpsel overalt, også i frokostkroken, jeg blir nok sittende en del der med laptopen

Peis? Usikker, har pipeløp i kroken, men ikke nyttig nok i forhold til plassen det tar.
Mullg ekstra kjøleskuff til grønnsaker/drikke i tillegg til kjøleskap.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (134,9 KB, 178 visninger)
__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 14-04-15 kl 11:09.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:12   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Jeg kan si noe om hva jeg savner, vi har gammelt kjøkken.

-Mye benkplass. Mer enn du tror.
-Nok stikk til dingser og kjøkkenmaskiner
-Stort kjøleskap
-Sånn dusj som kommer ut av vasken. Genialt til å skylle store ting - jeg hadde det før og savner det nå.
-Skap til taket
-Sentralstøvsuger og sånn smulelist
-Supersmart resirkuleringsløsning. Spør meg ikke hvordan.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:20   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Jeg henger her og prøver å få gode råd. Vi er i en langsom fase med planlegging av nytt kjøkken. Vi har skrekkelig liten plass, så vi må tenke lurt.

Det jeg har tenkt på, som også blir foreslått her, er to stekeovner. Det er ganske ofte at jeg ser at det hadde vært praktisk. Vi skal ha skuffer (vi har gammeldagse skapløsninger nå, og jeg er veldig lei av å ligge på kne og grave langt inni der). Og jeg vil gjerne ha tips om gode resirkuleringsløsninger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:21   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Mitt kjøkken er stort, men ikke så funksjonelt innredet. Så der kan jeg kun bidra med "don'ts". Av typen "Ikke klin komfyr og oppvaskmaskin inn i samme hjørnet på et digert kjøkken, sånn at det ikke er mulig å være en person ved komfyren og en som setter inn i oppvaskmaskinen samtidig"... Men jeg har mye benkeplass. Og det kan aldri bli for mye av det.

Men, spisestuen vår er jeg veldig fornøyd med. Vi har bare en spiseplass, så den skal fungere til både hverdag og fest. Kjøkkenløsningen er håpen. Vi har bord som kan trekkes ut til maksimalt 24 personer. Til hverdags står det til 10, og det dras lett ut i alle lengder mellom der. Spisebordet må være det møbelet jeg er mest fornøyd med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:25   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Gode fleksible løsninger for spisebord er gull. Slik at det ikke tar all plass til vanlig, men kan utvides.

Vi var heldig og fant et godt bord på salg for en del tid siden. Det har plass til åtte til vanlig, og så har vi to plater, så det kan raskt utvides til fjorten. I tillegg har vi det gamle spisebordet stående i garasjen og kan ta det inn og føye til ved behov. Det meste vi har dekket til på de to bordene er 20. Om vi blir flere enn det må vi dele opp i voksen og barnebord, og det liker jeg egentlig ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:30   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Jeg vurderer seriøst en industrioppvaskmaskin. Vi planlegger en hverdagsspisestue med plass til 6-12 personer og mulighet til å dekke til 40 personer i vår nye stue.
Jeg skal ha komfyr med seks plater og to stekeovner.

Jeg MÅ ha vask som er stor nok til å legge stekeplater nedi. Helst to ved siden av hverandre. Og så dype at det blir plass til mye oppi der uten at det synes.
Skap opp til taket.
Sokkelskuffer.

Her er litt fra pinnebrettet mitt:









__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 14-04-15 kl 11:38.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:32   #16
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vurderer seriøst en industrioppvaskmaskin. Vi planlegger en hverdagsspisestue med plass til 6-12 personer og mulighet til å dekke til 40 personer i vår nye stue.
Jeg skal ha komfyr med seks plater og to stekeovner.

Blir det at du går for Aga sin six-four? Eller har du funnet noen fine med god serviceavtale, 6 plater og induksjon?
Jeg lander på Falcon tror jeg.

Industrioppvaskmaskin. Hm. Må vaske av veldig nøye før man setter inn i maskinen. Tror ikke jeg går for det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:35   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Det kommer veldig an på rommet ditt. Vi har hatt veldig suksess med et smalt og langt spisebord.

I vårt nye kjøkken har vi planlagt to oppvaskmaskiner, dobbel vask (vurderer en på kjøkkenøya), kjøleskuffer til pålegg og drikke. Vi skal ikke ha overskap, velger skuffer (60cm, ikke bredere) og åpne hyller til kopper/glass og oppheng av kjeler. Mangler en god løsning for oppbevaring av lokk.

Vi har slått sammen to (tre) rom og laget et L-formet kjøkken. Det blir arbeidskjøkken i den ene enden av L-en, og spisestua med utgang til terrasse/hage er i motsatt ende.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:37   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Vi har vurdert AGA, men slått det fra oss. Jeg har hørt både positive og negative ting, men måten man lager mat på AGA tiltaler meg veldig. Falcon seiler opp som et godt alternativ, men vi forsøker å se det i sammenheng med oppvarming av huset også. I england bruker man også AGA koblet sammen med radiatorer, vi vurderer å teste mot gulvvarme.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:41   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue

Jeg lurer på SMEG sin 6-platers. Har også sett på varianter av Ilve. Falcon seiler opp som et alternativ, AGA er nedstemt fra mannen, vi har ikke noe system å koble den mot.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 12:03   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue





Skuffer med alt av dekketøy, vendt mot spisestuen.



__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no