Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 08:55   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg signerer m^2. Mange tror at de har gode dekninger gjennom arbeidsgiver, men det viser seg ofte at dette er forsikringer som kun gir utbetaling ved død. Ufør-delen er minst like viktig.

En av årsakene til at det er store prisforskjeller, er at det er i hovedsak 2 ulike ufør-dekninger. Uførekapital gir en engangsutbetaling på en gitt sum fra du blir erklært mer enn 50% ufør i 2 år sammenhengende.
Tidsbegrenset uførerente utbetales månedlig dersom du har vært arbeidsufør mer enn 50% i over 12 måneder. Noen selskaper tilbyr også premiefritak, som gjør at du ikke betaler for forsikringen dersom du er i ferd med å bli erklært ufør.

Legeforeningens avtale er veldig god - MEN - den har ikke uførerente inkludert. Det bør man tenke på dersom man har høyere inntekt enn 6G - og har lagt opp livet etter den inntekten.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 08:58   #22
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Har ikkje og får ikkje.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:02   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg tror jeg fikk avslag å privat forsikring. Jeg fikk høyt stoffskifte som 17-åring og opererte bort skjoldbruksjertelen, og fikk ikke uføre forsikring pga dette, tror jeg det var. :usikker: Nå har jeg nyresvikt og får garantert ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:06   #24
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Kjipt at du må oppleve dette.

Jeg har uføreforsikring ja, skaffet meg det samtidig som vi tok opp huslån. Sure 700,- pr mnd, men greit å ha en kriseløsning i bakhånd dersom noe skulle skje.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:06   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De færreste barneforsikringer kan videreføres etter voksen alder. Da må man tegne nytt, så akkurat i denne sammenhengen hjelpe ikke barneforsikring allverdens. (Det er kjekt å ha likevel, altså.)

Dette sjekket jeg da ungen skulle forsikres, fordi det var viktig for meg. Vi endte med Gjensidige, og der kan forsikringen videreføres uten ny legerklæring.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:14   #26
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Vår barneforsikring gjelder til ungene er 25 år, så jeg håper de har vett nok til å skaffe seg uføreforsikring selv før de bikker den alderen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:18   #27
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Det får jeg ikke, så det kan jeg ikke bruke mer energi å tenke på og bekymre meg over.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:20   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Vi har uføreforsikringer, ja. Gubben har et unntak på venstre skulder siden den har vært ute av ledd en gang (eller to ganger, men en gang før forsikringspapirene ble skrevet). Jeg synes det er viktig, og kommer til å tviholde på de i trangere tider og, selv om jeg synes det er mye penger.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:24   #29
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Har ikke. Har ikke kvalifisert til å få siden jeg ble gammel nok til å kjøpe en.

Derfor har ungen en barneforsikring utelukkende fordi den garanterer muligheten til å videreføre uføredekning uten ny godkjennelse av helse som voksen.

Det samme har ungene her.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:24   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.828
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Mannen og jeg ordnet det rett etter at vi gifta oss. Da var vi et par og tjue. Glad for det, for nå hadde det nok vært vanskeligere for meg å få, etter diverse helseplager.

Jeg vet neimen ikke om ungenes forsikringer kan videreføres. Det må sjekkes opp. Jeg tror mellomsten har noen begrensninger rundt astma/allergi/eksem i sin forsikring, men ellers skal det være greit der.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:27   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Har hatt siden midten av 20-årene, og bra er det for rett etterpå har jeg fått påvist høyt blodtrykk som jeg nå behandles for.

Både jeg og mannen fikk i sin tid reservasjoner på visse områder, men vi klaget det inn begge to og fikk gehør for klagen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:27   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Takk for at du deler. For dette er viktig.

Jeg synes uføredekning for privatpersoner er dyrt, men grunnen er jo at det er så mange som tegner den som trenger den. Skremmende mange blir nemlig uføre.

Vi har en god ordning gjennom jobben. I tillegg til alderspensjon (som alle har nå) dekker den uførepensjon samt en gruppelivsdekning dom går både på ulykke og sykdom. Men min arbeidsgiver har ordninger svært langt utover minimumskravet. Det er fordelen med å jobbe i et selskap hvor samtlige eiere også er ansatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:32   #33
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Veldig grei påminnelse!
Vi utvidet faktisk uføreforsikringen vår tidligere i år. Vi var veldig dårlig dekket på ufør pga sykdom og det har vi gjort noe med. Dyrt, ja, men absolutt greit å være føre var.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:33   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!



Jeg har forsikret meg mot alt som tenkes kan, tror jeg.

Men jeg er ikke enig i at det er billig altså. Jeg betaler femhundre per måned for den i if, og sekshundre per måned for den i fagforeningen. Den har da riktignok også innbo, reise og noe småtteri.

Det som koster er forsikring mot uførhet som følge av sykdom. Ufør etter ulykke og dødsfall er billig - for det rammer ikke så mange. Uførhet etter sykdom rammer mange og koster mye å forsikre seg mot.

Bæret - de gir påslag i pris opp til bmi 40, det er først over det at det er avslag. Får man avslag der, så er gjerne forsikringer gjennom LO smart da de ikke sorterer på helsegrunnlag.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:34   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette sjekket jeg da ungen skulle forsikres, fordi det var viktig for meg. Vi endte med Gjensidige, og der kan forsikringen videreføres uten ny legerklæring.

Ja, men den delen av forsirkingen som kan videreføres gir bare 1G i året utbetalt, og det er jo ikke allverdens å leve på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:35   #36
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har. Det som irriterer meg at jeg koster 1800 i året og mannen koster 800. :grmpf:
Vi har barneforsikring på barna, jammen glad vi tegnet på minsten rett etter han var født, for etter alt han var gjennom i høst med betennelse i kneet og operasjon er det mulig at han ikke hadde fått full dekning om vi hadde tegnet nå. Så folkens dropp shopping og shop heller uføreforsikring.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:39   #37
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Takk for påminnelse. Jeg har gjennom jobben, men er sannelig ikke sikker på om mannen har, det må sjekkes. Mini har barneforsikring, det fikk hun da hun var 2 og vi flyttet til Norge.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:46   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men den delen av forsirkingen som kan videreføres gir bare 1G i året utbetalt, og det er jo ikke allverdens å leve på.

Nå har jeg ikke vilkårene forran meg, men det stemmer kanskje. De var de eneste jeg fant da forsikringen skulle tegnes som garanterte videreføring uten ny legerklæring. Så om 1G er maks, er det i hvert fall bedre enn ingenting, så får jeg heller krysse alt jeg har for at han holder seg frisk slik at han får tegnet ny forsikring uten problemer når han blir voksen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:51   #39
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men den delen av forsirkingen som kan videreføres gir bare 1G i året utbetalt, og det er jo ikke allverdens å leve på.

Dette så jeg nylig i vilkårene, og lurer på hvor lenge det har vært der. Må finne vilkårene på mine to, de hadde vilkårsendring i 2007 tror jeg så de har forskjellige dekninger. (er født 2006 og 08). De er forsikret i Gjensidige.

Jeg har for øvrig uførekapital. Ikke uførepensjon. Jeg tjener såpass lite at uførekspital er bedre for meg. 20 g. Nedbetale hus, leve fint videre på uførepensjon.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:52   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Jeg har. Det som irriterer meg at jeg koster 1800 i året og mannen koster 800. :grmpf:

Det var veldig billig. Sikker på at det er ved uførhet pga sykdom? Jeg tror vi samlet betaler type 15000 i året for full uføredekning. Og vi har ikke spesielle risikofaktorer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no