Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 14:28   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg er enig med Esme og Teo. Det at den som sier det ikke mener det nedlatende, betyr jo ikke at det er greit. Ref. barnehagetante, neger, kjerring osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:30   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg er enig i at det er nedlatende hvis man bruker det "seriøst", altså, og jeg synes det er lurt å være bevisst på ord- og språkbruk. Samtidig bruker jeg ofte "useriøse" ord i "useriøse" sammenhenger, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Men det er viktig å være bevisst på hva man gjør da også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:33   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i at det er nedlatende hvis man bruker det "seriøst", altså, og jeg synes det er lurt å være bevisst på ord- og språkbruk. Samtidig bruker jeg ofte "useriøse" ord i "useriøse" sammenhenger, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Men det er viktig å være bevisst på hva man gjør da også.



Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre med deg jeg altså.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:36   #44
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig i at det er nedlatende hvis man bruker det "seriøst", altså, og jeg synes det er lurt å være bevisst på ord- og språkbruk. Samtidig bruker jeg ofte "useriøse" ord i "useriøse" sammenhenger, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Men det er viktig å være bevisst på hva man gjør da også.

Jeg har tygget litt på det forrige svaret ditt Skilpadda. Selv om du bruker ordet i en "useriøs" sammenheng så er du med på å spre begrepet. Vaskeengel er kanskje til dels et ny-ord, jeg ser det er flere som har møtt det første gang her på forumet. Jeg synes det vil være uheldig om det sprer seg, nettopp av de grunnene som bl.a. Esme og Teo har gitt uttrykk for, og derfor synes jeg ikke det er greit i f.eks. kaffebloggen heller. Grunnen til at jeg tar diskusjonen her og ikke når det blir brukt i kaffebloggen er likevel at kaffebloggen er en såpass uformell og useriøs arena at det å pirke på sånn språkbruk der blir nettopp pirkete og masete.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:44   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig med Esme og Teo. Det at den som sier det ikke mener det nedlatende, betyr jo ikke at det er greit. Ref. barnehagetante, neger, kjerring osv.

Nettopp.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:29   #46
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg har ikke hørt utrykket før, og har ikke lest tråden, men jeg ser for meg at meningen må være at man er så UTROOOOLIG takknemlig for jobben som er gjort. Det ville være den meningen jeg la i ordet. Jeg kjenner jeg blir varm inni meg av tanken på å komme hjem til strøkent rent hus.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:38   #47
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg skjønner at intensjonen er god, men grøsser likevel litt når jeg ser sånne uttrykk. Jeg blir ofte omtalt som engel selv, i jobben min som sykepleier. Flott at folk setter pris på jobben jeg gjør, og omsorgen jeg gir. Jeg tar gjerne imot ros som går på kompetanse og trygghet i måten jeg utfører jobben min på. Men jeg er ikke noen engel, og jeg gjør ikke jobben av godhet, men for penger. Faktisk. Antar at det samme gjelder vaskehjelpen.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:49   #48
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg har aldri hørt om dette uttrykket før. Etter å ha lest hovedinnlegget må jeg jo si at det var litt tankevekkende og at jeg langt på vei er enig i mye. Jeg synes likevel at det er en ganske betydelig forskjell på måten man bruker slike betegnelser på i forhold til om det er ok eller ikke.

Det er forskjell på årsaken til at Tjorven bruker uttrykket om akkurat personen som jobber hos henne, og på andre som kanskje bruker uttrykket mer generelt og/eller i en nedlatende tone. Og det synes jeg det må gå an å skille på. Det går fint an å uttrykke takknemlighet over en jobb som blir gjort selv om den er betalt, og måten man velger å gjøre det i hver enkelt situasjon synes jeg bør være litt opp til hver enkelt.

Samtidig ser jeg, som sagt, poenget i hovedinnlegget på mange måter, og uten tvil når det gjelder generell/nedlatende bruk (sistnevnte bevisst eller ubevisst). At "engel" oftest brukes om kvinner er jeg derimot ikke helt med på, som vel også er påpekt tidligere. Er det andre eksempler på at kvinnelige yrkesutøvere blir kalt noe med "-engel" eller tilsvarende? Jeg har aldri hørt om det før. Selv hadde jeg nok aldri kalt noen for verken strømengel () eller vaskeengel, men jeg synes altså at det bør skilles litt på tanken bak her. Faktisk. Jeg blir ikke det spor fornærma om noen skulle kalle meg ei kjerring og mene det nøytralt/positivt.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:49   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har tygget litt på det forrige svaret ditt Skilpadda. Selv om du bruker ordet i en "useriøs" sammenheng så er du med på å spre begrepet.

Ja, jeg ser den. (Dessuten er det ikke noe morsomt ord lenger hvis det blir mer utbredt i bruk. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:52   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg har aldri hørt om dette uttrykket før. Etter å ha lest hovedinnlegget må jeg jo si at det var litt tankevekkende og at jeg langt på vei er enig i mye. Jeg synes likevel at det er en ganske betydelig forskjell på måten man bruker slike betegnelser på i forhold til om det er ok eller ikke.

Det er forskjell på årsaken til at Tjorven bruker uttrykket om akkurat personen som jobber hos henne, og på andre som kanskje bruker uttrykket mer generelt og/eller i en nedlatende tone. Og det synes jeg det må gå an å skille på. Det går fint an å uttrykke takknemlighet over en jobb som blir gjort selv om den er betalt, og måten man velger å gjøre det i hver enkelt situasjon synes jeg bør være litt opp til hver enkelt.

Samtidig ser jeg, som sagt, poenget i hovedinnlegget på mange måter, og uten tvil når det gjelder generell/nedlatende bruk (sistnevnte bevisst eller ubevisst). At "engel" oftest brukes om kvinner er jeg derimot ikke helt med på, som vel også er påpekt tidligere. Er det andre eksempler på at kvinnelige yrkesutøvere blir kalt noe med "-engel" eller tilsvarende? Jeg har aldri hørt om det før. Selv hadde jeg nok aldri kalt noen for verken strømengel () eller vaskeengel, men jeg synes altså at det bør skilles litt på tanken bak her. Faktisk. Jeg blir ikke det spor fornærma om noen skulle kalle meg ei kjerring og mene det nøytralt/positivt.

Som Filippa sier så tror jeg det er rimelig vanlig at sykepleiere blir kalt "engler". Og selv om det er godt ment, som i betydningen av at "du er en snill person som gjør sånt for meg" så er det en feil betegnelse, da tillegger man en profesjonell person egenskaper som er personlige, ikke profesjonelle.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:53   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Kjærring er et hedersord her!

Påstår mannen i allefall

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:54   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjærring er et hedersord her!

Påstår mannen i allefall

Han lurer deg. Kjerring er et skjellsord.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:55   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg har aldri sett uttrykket før jeg så det i går her inne, og jeg tenkte at det var da et snodig uttrykk å bruke på vaskehjelpen. Her i huset kaller vi (inkludert ungene) henne ved navn når vi snakker om henne

Vaskeengel gir meg assosiasjoner til at det som gjøres ikke er en jobb, og sånn sett er jeg enig i at det er ca like nedlatende som barnehagetante, selv om det kan være aldri så kjærlig sagt.

Men med tanke på å spre ordet ved å bruke det, så er det ingen sjanse i havet for at jeg skal ta det i bruk, altså. Men dere som bruker det - brukes det muntlig også? Sier dere "i dag kommer vaskeengelen" til venner/mann/barn?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:58   #54
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Aldri hørt uttrykket, så nei - jeg bruker det heller ikke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:58   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

I tillegg til at det er nedlatende, så høres det utrolig snålt ut da, å si at man har hatt besøk av vaskeengelen. Jeg får litt Fjordland-reklame-vibber. Tannfeen, Ole Lukkeøye og vaskeengelen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:59   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

I tillegg til at det er nedlatende, så høres det utrolig snålt ut da, å si at man har hatt besøk av vaskeengelen. Jeg får litt Fjordland-reklame-vibber. Tannfeen, Ole Lukkeøye og vaskeengelen.

Bruker du aldri de andre ordene der heller? Jeg kan godt finne på å referere til tannfeen og Ole Lukkøye hvis det faller seg sånn og jeg synes det er morsomt i sammenhengen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:01   #57
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bruker du aldri de andre ordene der heller? Jeg kan godt finne på å referere til tannfeen og Ole Lukkøye hvis det faller seg sånn og jeg synes det er morsomt i sammenhengen.

Ja. Context is usually everything.

(Se, nå fant jeg på et nytt ordtak, så da kan jeg gå hjem for dagen.)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:01   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bruker du aldri de andre ordene der heller? Jeg kan godt finne på å referere til tannfeen og Ole Lukkøye hvis det faller seg sånn og jeg synes det er morsomt i sammenhengen.

Jo, men jeg bruker dem ikke om mennesker. (Ole Klemmetsen er unntaket, men det har ikke jeg funnet på.)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:03   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jo, men jeg bruker dem ikke om mennesker. (Ole Klemmetsen er unntaket, men det har ikke jeg funnet på.)

Ah, så hos dere er det faktisk tannfeen som kommer og henter tennene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:03   #60
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bruker du aldri de andre ordene der heller? Jeg kan godt finne på å referere til tannfeen og Ole Lukkøye hvis det faller seg sånn og jeg synes det er morsomt i sammenhengen.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jo, men jeg bruker dem ikke om mennesker.

Men hva kaller du tannlegen din og privaturboen din da?

(Sorry, jeg har kommet over i fjasemodus.)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no