Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nennes rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-19, 12:39   #341
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Morsomt, Pelen! Takk for tips. Hvordan steker du dem som brød? Iform? Hvor lenge og på hvilken temperatur?

Jeg har akkurat satt to doble deiger med grove rundstykker til heving. Vi er igang med julebakst her nå. I dag hadde jeg i havregryn, havremel, sammalt rug, byggmel, linfrø, solsikkefrø, helkorn hvete og til slutt hvetemel til passe konsistens.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 13:09   #342
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

180 grader og jeg bruker gjerne formen i linken og har heller deigen litt løs enn for fast. 40-45 min. https://www.jernia.no/kjøkken/baking...SAAEgKyh_D_BwE

Denne deigen elter jeg som vanlig i maskin, men den formen kan også brukes til løse deiger som ikke krever elting. Noen ganger gjør jeg også uten form.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 13:10   #343
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Har du sett denne? https://www.aperitif.no/oppskrifter/...tykker/1463844

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 00:00   #344
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du sett denne? https://www.aperitif.no/oppskrifter/...tykker/1463844

Wow! Nei, den hadde jeg ikke sett. Makan!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 13:56   #345
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg baker aldri, kan ikke bake, men har nå prøvd disse og de ble kjempegode.

Hvordan tiner dere de? I ovnen eller romtemperatur?
Hvor mange grader og hvor lenge i ovnen om dere gjør det? *newbie*

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 16:16   #346
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du sett denne? https://www.aperitif.no/oppskrifter/...tykker/1463844

Fant også denne når jeg søkte etter oppskriften. Og lurte på om Nenne hadde forbindelse med aperitif.no

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 16:48   #347
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Fant også denne når jeg søkte etter oppskriften. Og lurte på om Nenne hadde forbindelse med aperitif.no

Nei, jeg aner ikke hvem som har lagt dem ut. Men det er jo litt morsomt da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 18:19   #348
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Her er fryseren full av både grove og fine rundstykker ala Nenne. Den viktigste julebaksten her i huset.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-20, 20:36   #349
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Her har jeg bakt to runder med Nennes rundstykker nå før jul, så nærmere 100 rundstykker ligger i fryseren klare til å nytes, minus litt svinn på veg til dedfrysing!

Jeg pleier å varme dem i 8-10 min på 180 grader når de skal spises, da blir de som nybakte igjen! :-)

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 09:39   #350
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg baker aldri, kan ikke bake, men har nå prøvd disse og de ble kjempegode.

Hvordan tiner dere de? I ovnen eller romtemperatur?
Hvor mange grader og hvor lenge i ovnen om dere gjør det? *newbie*

Tiner dei i romtemperatur. Så 6 minutt i ovnen på 210 grader.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 09:47   #351
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Hvor stor boks cc? Og to hele pakker fersk gjær? Hva tilsvarer det i tørrgjær forøvrig? :gjærbakstangst:

Og så stor deig i kjøkkenmaskin ... tror jeg må halvere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 10:17   #352
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Tiner dei i romtemperatur. Så 6 minutt i ovnen på 210 grader.

Takk.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 10:19   #353
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor stor boks cc? Og to hele pakker fersk gjær? Hva tilsvarer det i tørrgjær forøvrig? :gjærbakstangst:

Og så stor deig i kjøkkenmaskin ... tror jeg må halvere.

Jeg brukte den store boksen og 1 pakke tørrgjær, kjøkkenmaskinen min har aldri vært så full. Det sier sikkert mer om meg enn deigen da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 10:27   #354
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor stor boks cc? Og to hele pakker fersk gjær? Hva tilsvarer det i tørrgjær forøvrig? :gjærbakstangst:

Og så stor deig i kjøkkenmaskin ... tror jeg må halvere.

Samme mengde tørrgjær, men får du tak i fersk blir rundstykkene enda luftigere. Stor boks CC bruker jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 09:18   #355
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Eg bruker liten boks cc. Mangler eg det supplerer eg med litt nøytral jogurt. Gode blir dei uansett.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 09:41   #356
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg brukte halv oppskrift og halv stor boks cottage cheese. Og så brukte jeg bare lite gjær (en teskje tørrgjær) for jeg har latt deigen stå siden i går kveld og skal bake de ut i dag.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 10:47   #357
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Jeg bruker en liten boks/250 gram CC (det er det som står i oppskriften min, mulig jeg har veid opp selv en gang). Har halvert gjærmengden, og det holder lenge med 1 pk tørrgjær.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 11:02   #358
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg bruker en liten boks/250 gram CC (det er det som står i oppskriften min, mulig jeg har veid opp selv en gang). Har halvert gjærmengden, og det holder lenge med 1 pk tørrgjær.

Oppskriften er fra den gang det kun var en type CC på 250 gr, eller var det 3dl. Jeg bruker Kesam original, det er ferskost til baking.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 11:23   #359
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Oppskriften er fra den gang det kun var en type CC på 250 gr, eller var det 3dl. Jeg bruker Kesam original, det er ferskost til baking.

Ja, det stemmer nok. Jeg har sikkert veid eller sjekket hvor mye innholdet i en liten boks veier for å vite hvor mye jeg skal bruke av de store. Synes det holder med 250 g, så vil ikke bruke hele av de store.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 13:31   #360
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Oppskriften er fra den gang det kun var en type CC på 250 gr, eller var det 3dl. Jeg bruker Kesam original, det er ferskost til baking.

Det stemmer. Da var boksen på 300 gram.

Jeg har bare gått opp en størrelse jeg og synes det fungerer fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no