Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 13:50   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Fly? Katamaran? Da jeg var der (for 12 år siden ) gikk det bare små, gamle putrebåter dit. Ikke var det veier heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:55   #22
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Var ikke veier eller trafikk når vi var der heller. (Og det er 8 og 5 år siden gitt) Men flyplass hadde de fått.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:06   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Fly? Katamaran? Da jeg var der (for 12 år siden ) gikk det bare små, gamle putrebåter dit. Ikke var det veier heller.


Det går små putrebåter fra Mersing, og så går det katamaraner fra Singapore. Det går fly også, faktisk. Men jeg vet ikke fra hvor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:12   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Jeg slår et slag for Vietnam. Jeg drømmer meg fremdeles tilbake til HoiAn. Fantastiske strender, god mat og hundrevis av butikker som lagde de lekreste skreddersydde klær langt billigere enn hos H&M. Det begynner å bli noen år siden (2002), men opplevelsen sitter i. Ønsker man litt storby også, så er det ikke evig langt til HoChiMihn-byen (men ingen dagstur heller).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:23   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Beste sted i verden jeg har vært som kunne passe til kriteriene er Sør-Brasil.
En kombinasjon av disse tre reisemålene må være fantastisk:
1. Foz do Iguassu- Verdens mest fantastiske fossefall. (Niagara er noe dritt til sammenligning). Det ligger midt i jungelen og er et av verdens underverker.
2. Ilha do mel eller en annen øy ved kysten. Ilha do mel har ikke fancy hoteller, bare små bungalower og gjestehus. Det er ingen biler der, men flotte strender.
3. Rio de Janeiro for shoppingens skyld.

Brasil

Jeg har også vært på nydelige strender i Mellomamerika, men det anbefaler jeg ikke for avslapnings og shoppingreise.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 16:37   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Cruise... Litt action ombord i båten, kanskje ta en uke på en nyyydelig karibisk øy, og shoppe i Miami.

Dette (foruten uke på karibisk øy) skal vi på i november/desember.

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nå er ikke jeg ingrid-lille, men jeg tar meg den frekkhet å svare.
Kuala Lumpur er fantastisk og etter min mening enda bedre enn Singapore. Der kan man gjøre alt mulig, kanskje bortsett fra å bade i sjøen. Det kan man til gjengjeld gjøre på Malaysias østkyst, der det kryr av små og større øyer. Her er noe for enhver smak, både for de som vil ha en bungalow og ferdig med det, og for de som vil ha mer tilrettelagte opplevelser. De store byene på østkysten er imidlertid ingenting. Verken Kuantan eller Kuala Terengganu var noe særlig, heller ikke Kota Bahru, men sistnevnte er inngangsporten til nydelige Pulau Perhentian.

På vetskysten har man Melakka, men jeg ble skuffet. Penang kan være interessant, men har en del utbygt turisme, det samme tror jeg gjelder Langkawi, men der har jeg ikke vært.

Reis gjerne inn i verdens eldste regnskog, nasjonalparken som man kommer til med buss et par timer fra Kuantan. Her kan man også overnatte.

Byen tvers over Singapore, Johor Bahru, er absolutt ingenting.

Takk for veldig utfyllende svar. Johor Bahru har jeg vært i, eneste grunnen var at mannen ville kjøpe rimelige DVD og CD. Ikke noe hyggelig sted.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Signerer Kristin, men østkysten har til gjengjeld noen fantastiske øyer. Tioman Island, f.eks., er kanskje det mest perfekte stedet jeg har vært.

:drømme:

Ja, Tioman Island har jeg hørt mye godt om.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg slår et slag for Vietnam. Jeg drømmer meg fremdeles tilbake til HoiAn. Fantastiske strender, god mat og hundrevis av butikker som lagde de lekreste skreddersydde klær langt billigere enn hos H&M. Det begynner å bli noen år siden (2002), men opplevelsen sitter i. Ønsker man litt storby også, så er det ikke evig langt til HoChiMihn-byen (men ingen dagstur heller).

Det jeg føler meg usikker på når det gjelder Vietnam er sykehusstandarden. Ikke for min egen del, men når man reiser med barn.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Beste sted i verden jeg har vært som kunne passe til kriteriene er Sør-Brasil.
En kombinasjon av disse tre reisemålene må være fantastisk:
1. Foz do Iguassu- Verdens mest fantastiske fossefall. (Niagara er noe dritt til sammenligning). Det ligger midt i jungelen og er et av verdens underverker.
2. Ilha do mel eller en annen øy ved kysten. Ilha do mel har ikke fancy hoteller, bare små bungalower og gjestehus. Det er ingen biler der, men flotte strender.
3. Rio de Janeiro for shoppingens skyld.

Brasil

Mmmmm høres interessant ut!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:31   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk for veldig utfyllende svar. Johor Bahru har jeg vært i, eneste grunnen var at mannen ville kjøpe rimelige DVD og CD. Ikke noe hyggelig sted.

Det kan jeg være enig i. Johor Bahru må være et av de minst sjarmerende steder jeg noensinne har besøkt, og jeg synes i grunnen det er merkelig at det er så stygt og usjarmerende her når det nærmest ligger i direkte kontakt med Singapore, som jo er helt motsatt på alle måter.
Det er mulig jeg har et litt VEL subjektivt syn på byen. Vi havnet midt i horestrøket, på et lugubert hotell, og det krelte av rotter rundt forbi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:19   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det jeg føler meg usikker på når det gjelder Vietnam er sykehusstandarden. Ikke for min egen del, men når man reiser med barn.

Her er jeg faktisk enig med deg. Jeg var ikke riktig sikker på om ferien deres skulle være med eller uten barn. Sykehusstandarden i Vietnam er visst heller dårlig. Som voksen er det greit nok, men jeg vil heller ikke ta med meg små barn til Vietnam.

Men det er innmari fint der, altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no