Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-21, 19:52   #741
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker julegaver.
Tovede votter med forskjellige mønstre.



Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har henta tre plastikkbokser med garn/prosjekter, og fant intet mindre enn sju ferdige gensere/jakker til meg selv - umontert. Nå har jeg tatt meg sammen og bestemt meg for å gjøre ferdig disse før jeg begynner på noe nytt. Den åttende genseren er halvferdig, men jeg finner altså ikke oppskriften, verken i papirform eller i e-posten min. Skikkelig irriterende.

HvilKen enser er det a?
Kanskje noen av oss kan hjelpe deg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 31-10-21, 20:01   #742
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ta bilder av den halvferdige genseren og legg ut her, jeg er sikker på at noen kjenner den igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 31-10-21, 21:41   #743
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.695
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg fant den! Det var en Kumulus-genser.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 05:24   #744
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.754
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er nettopp ferdig med «Dicte» genser i lys jeansblå og natur, nå holder jeg på med «Terrazzo slipover» fra PetiteKnit i fargen chai. Sistnevnte skal bli julegave.

1D56BFDA-8C29-4E5B-B8E2-54AC2782ACEA.jpg A8EE4DE3-68BC-4E9A-9ABC-AA407A50283F.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-11-21, 07:25   #745
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg ble ferdig med en marius med rundfelling i går. Min søte svigerdatter spurte forsiktig for en stund siden om jeg kunne strikke en slik om hun betalte garnet. Jeg sa selvfølgelig ja, men jeg tenker hun får den i julegave.

Nå har jeg så mye restegarn etter disse genserne at det blir noen pannebånd og luer som blir fine små juleoppmerksomheter. Tenker også å strikke noen sitteunderlag. Jeg har en del Fritidsgarn som skulle passe til toving.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 19:30   #746
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med PetiteKnit ballongcardigan og den ble så myk og god og passet helt perfekt til frøkna, så jeg fortsatte trofast videre på PetitKnit-kjøret og prøver meg nå på French market bag. Har rekket opp 6 ganger før jeg endelig knekket koden på bunnen av veska. Avventer å revurdere medlemskap i fanklubben inntil jeg ser hvordan det går videre…

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 02-11-21, 22:12   #747
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med hvit PetiteKnit balloon sweater. Syns det er veldig gode oppskrifter, med lite montering og smarte teknikker. Spent å å se hvordan passformen blir.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 07:00   #748
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Bærling til barnebarnet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 03-11-21, 07:43   #749
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg strikker Bærling til barnebarnet.

Nommin.. Så skjønn da

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 08:06   #750
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.754
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det går i julegaver nå. Terrazzo slipover, islender, Stjernedrys hue:

75CBF611-FB67-409C-B3FB-726B63D65550.jpg

9D8F85E3-B1CE-401B-9C6B-E7F02AD9FDF6.jpg

9461A465-10C4-4F5F-A4DF-133BB0910EFE.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 08:19   #751
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Selmas sovedrakt til en kollega som snart skal ha barn, og Louisiana sweater til eldste. Og litt Sunday socks innimellom, hvis jeg har strikketid utenfor hjemmet. :-)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 08:55   #752
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Snart ferdig med Islender i Vams til yngstedatter Har strikket et par Oslo-luer innimellom. Neste på lista mi er en Terrazzo-hals. Jeg har også garn liggende til enda en Novise-genser

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 09:10   #753
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er halvveis i raglanfellinga på Valldalen min. Tror det blir bra, selv om jeg angrer litt på at jeg valgte to masker i bunnfarge mellom. Tror det hadde blitt enda finere med bare ei maske. Men men - jeg rekker ikke opp.

Når jeg er ferdig, skal jeg strikke Min høstgenser i grønn- og gulltoner til Frøkna.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 09:37   #754
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Stompa: Hvor har du funnet oppskrift på Valldal med raglanfelling? Jeg synes den er så fin, men har bare funnet den med isydde ermer (og sånt driver jeg ikke med ).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 11:23   #755
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Stompa: Hvor har du funnet oppskrift på Valldal med raglanfelling? Jeg synes den er så fin, men har bare funnet den med isydde ermer (og sånt driver jeg ikke med ).


Jeg har laget selv. Har brukt ei anna oppskrift med raglan i garn med samme tykkelse, som jeg allerede hadde (nærmere bestemt Helle Siggeruds jakke Sofie). Strikker i Finull.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 11:38   #756
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.562
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bregnegenser strikker jeg nå. Så fin og så myk og varm den blir.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 09-11-21, 11:51   #757
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Garntopia hyggegenser. Og vant garn til en genser til. Men spørs om jeg vil ha to.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 16-11-21, 08:28   #758
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Høstens prosjekter.

Kjole til meg selv i kongeblå. Tenkt å bruke i jula. Kan hende den blir litt varm da.

Nordkalottgenser i bursdagsgave til samboer

Salama-lue til minstesnupp, strikket i helga mens vi var hos min bror på sørvestlandet. Strikket dobbelt, med innerlue i svart finull og ytterlua med hullmønster i rester av Kauna. Synes den ble skikkelig kul. Ante ikke hvilke farger som ble med helt til slutt. Festet tråder i går kveld, så hun har ikke prøvd den ennå. (Siste bildet er før jeg festet innerlua på plass)

Så nærmer jeg meg ferdig med snurrekjole til 17 åringen som blir julegave. Så får jeg se om det blir større eller mindre prosjekt etterpå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20211116_081637_resize_74.jpg (440,0 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg 20211116_081419_resize_74.jpg (582,9 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg 20211116_074738_resize_18.jpg (535,3 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 20211116_074721_resize_91.jpg (603,1 KB, 7 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 16-11-21, 09:15   #759
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Og der våknet den forkjølte mottaker. Stor nok, men da har hun den lenge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20211116_085055_resize_55.jpg (195,4 KB, 32 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 16-11-21, 09:20   #760
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Svanen

Den kjolen var utrolig fin!!

Jeg driver å fullfører UFO’er. Nå et skjørt i myk bris. Lilla og grått. Frihåndsstrikk. Skal bare strikke en løpegang til strikken i livet så er jeg i mål. Veldig spent på str. Er mange år siden jeg startet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no