Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Oppvarming av sminke for å drepe bakterier?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-14, 21:56   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.120
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppvarming av sminke for å drepe bakterier?

Jeg har slitt med noe tilbakevendende øyeinfeksjon siden jul etter en runde hos lillesøster.
For en måneds tid siden kastet jeg alt av sminke og kjøpte nytt fordi jeg tenkte jeg kanskje reagerte på noe gamle greier i det jeg hadde, og at det rett og slett ikke var infeksjonen som var problemet.
Da jeg nok en gang våknet med verk i øynene sist uke, ble det legebesøk. Øynene ser bra ut (ingen skade på hornhinne etc), men jeg ble satt på en ukes kur med salve og øyedråper fordi det kan være noe som henger igjen.
Legen mente da jeg burde kaste all sminken igjen .

Jeg er ikke råflott i forhold til antall produkter, men jeg var ikke klar for en ny tusenlapp i sminke nå. Har noen forsøkt å varme opp sminke for å drepe bakterier? Eller har andre tips? Jeg tenkte jeg kunne spandere på meg nye koster, det er selve produktene jeg ikke har lyst til å hive.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 21:57   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppvarming av sminke for å drepe bakterier?

Det finnes desinfeksjonsspray for sminke, men våte produkter, som mascara osv, bør du nok kaste. Koster kan du bare vaske, og evt. også desinfisere, og det tar knekken på det meste av bakterier. Oppvarming vil nok ta knekken på sminken, og ødelegge den.

Sprayen jeg tenker på, heter BeautySoClean (e.l.), og jeg vet at Feelunique selger den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 23:08   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvarming av sminke for å drepe bakterier?

Jeg ville nok heller prøvd å putte det i fryseren, i alle fall øyenskygger og pudder, kremer og mascara tåler det sikkert ikke. Men om det er nok til å desinfisere, vet jeg ikke.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no