Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan kjøre i rundkjøringer

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-13, 23:24   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Merkelig, min erfaring er at rogalendinger kjører likt i rundkjøringer. Og det funker så det suser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:25   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Her har vi både store og små rundkjøringer, og jeg føler at det har blitt en endring i de små rundkjøringene, hvor ganske mange har begynt å blinke før rundkjøringen hvis de skal til venstre. I de store gjør vi ikke det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:27   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg gir beng i hvorfor man synes man ikke skal gjøre det, det er påbudt og trafikken glir mye bedre når alle gir tegn.

Ja, helt klart.

Vi har en rundkjøring rett nedenfor her hvor jeg ofte kommer slik at jeg må til venstre. Da fra hovedvei inn på sideveier inn i boligfelt.

Denne rundkjøringen er relativt trang, og hovedveien går rett frem. Er 60 sone på hovedveien, så tempoet er relativt høyt.

jeg har mange ganger opplevd at biler som kommer i mot må bremse ganske hardt ned når de omsider oppdager at jeg faktisk skal til venstre der, og at de må stoppe for meg. Noe som igjen medfører situasjoner hvor biler bak også må bråbremse.

Det er jo så klart oppmerksomhet fra de som kommer i mot, så lenge jeg både plasserer meg riktig og ikke minst har en lav hastighet, men etter at jeg nå har begynt å bruke blinklys i tillegg, så er det ingen tvil lengre om hvor jeg skal.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:29   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Tror veldig mange bilister generelt har glemt at de har blinklys på bilen.

Og jeg irriterer meg så GRENSELØST over idiotene som ikke kan blinke til høyre når de skal til høyre i en rundkjøring hvor det står en lang kø av biler som skal inn i rundkjøringen og må vente i tilfelle TULLINGEN skal rett frem.

For ikke å snakke om alle som kutter svingen i rundkjøringer.

Også har man jo de som bare setter på blinklyset for å ha gjort det virker det som. Blinker til høyre selv om de skal rett frem eller enda verre, til venstre.

Jeg har funnet ut at dersom jeg ønsker å få opp pulsen og irritere meg over andre mennesker er en dag i trafikken midt i blinken for nettopp det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:29   #25
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg står hver dag og venter og venter og venter i en rundkjøring fordi folk ikke gidder å blinke. Jeg gir beng i hvorfor man synes man ikke skal gjøre det, det er påbudt og trafikken glir mye bedre når alle gir tegn.

Ja! Det handler om kommunikasjon!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:32   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Noen rundkjøringer her i Oslo har markeringer som går på tvers av hva jeg har lært, og forskjellig fra hvilken side du kommer inn, bare for å gjøre forvirringen komplett. på den ene siden skal du ligge ytterst om du skal til høyre og rett frem, på andre siden skal du ligge ytterst om du skal til høyre, og innerst om du skal til venstre eller rett frem.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingen gjør det. Og man rekker det jo ikke, rundkjøringene er for små. Og det er sykt irriterende med de som blinker ut for tidlig slik at man misforstår totalt hvor de skal.

Jeg rekker helt fint å blinke meg både inn og ut av rundkjøringer. Å blinke deg inn er nyttig, men ved å blinke deg inn og ikke ut skaper farlige situasjoner. Om du bytter når du er rett forbi veien før du skal av er det ikke mye rom for misforståelser. Jeg hater at folk ikke blinker i rundkjøringer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:35   #27
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Jeg rekker stort sett å blinke meg ut i de rundkjøringene jeg kjører i daglig i Stavanger. Eneste jeg har litt problemer med å rekke det er den bittelille oppe på Åsen.

Men ja, ALLTID blinke ut, til og med når man skal rett fram.

Og hva er det alle som skal skifte fil midt i rundkjøringen der det er to felt inn og to felt ut fordi h*n ligger i feil fil.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:39   #28
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Her er en god oppsummering:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...r-2923219.html

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:40   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Ja! Det handler om kommunikasjon!

Ja, så enkelt kan det sies... Kommunikasjon!!

Virker ofte som det er et fremmedord i trafikken. Her kommer jeg, jeg eier veien, og alle leser tankene mine...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:41   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Tally. I de små rundkjøringene rekker man faktisk ikke det. Jeg er tidenes regelrytter på de fleste felt, det kan de fleste bekrefte. Jeg har ikke lært at man er nødt å blinke ut før i dag. Og det må vel være grunner for at ingen gjør det i mitt fylke, ihvertfall?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:41   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Kommunikasjon er jo nettopp grunnen til at jeg gjør som jeg gjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:42   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dixie: De fleste rundkjøringer i Stavanger er delt i flere felt.

Ja nå har de jo bygget opp de fleste rundkjøringene her, det er ikke mange årene siden de fleste var som små flekker på asfalten og ikke noe oppmerkede felt. Man la seg der det passet, liksom.
Jeg synes det er viktigst å blinke seg UT i større rundkjøringer med tydelige, oppmerkede felt. I de minste rundkjøringene der man ikke helt har oversikt hvor man skal ligge omtrent, er det jo nesten meningløst å blinke seg ut, man rekker det jo ikke. Den på Åsen er jo sånn. Ser overhodet ikke poenget med å blinke meg ut av den, kun inn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:44   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Helt merkelig at du ikke har hørt om det, hyacinth. Jeg hadde fått hjerteinfarkt eller nervesammenbrudd hvis jeg hadde bodd et sted hvor ingen blinket ut av rundkjøringen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:44   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tally. I de små rundkjøringene rekker man faktisk ikke det. Jeg er tidenes regelrytter på de fleste felt, det kan de fleste bekrefte. Jeg har ikke lært at man er nødt å blinke ut før i dag. Og det må vel være grunner for at ingen gjør det i mitt fylke, ihvertfall?

Uansett hvor små rundkjøringene er, så må man da ha tid til å blinke både inn og ut, all den tid det kun er når man skal til venstre at man skal blinke inn. Man blinker jo til venstre FØR man kjører inn i rundkjøringen, og når man så har passert avkjøringen rett frem, så svipper man spaken over så man blinker ut. Det er bare snakk om et vipp på fingeren, og en vanesak.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:45   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Den på Åsen er jo helt på trynet. Alle ligger i venstre der når de skal rett fram.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:46   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Helt merkelig at du ikke har hørt om det, hyacinth. Jeg hadde fått hjerteinfarkt eller nervesammenbrudd hvis jeg hadde bodd et sted hvor ingen blinket ut av rundkjøringen.

Det er slik jeg har lært det og slik alle kjører her. Jeg sier ikke Agder riktig av den grubn, jeg bare konstaterer fakta.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:48   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er slik jeg har lært det og slik alle kjører her. Jeg sier ikke Agder riktig av den grubn, jeg bare konstaterer fakta.

Nei, tenk om man både lot være å blinke seg ut av rundkjøringer, OG sa Agder feil! I verdens rikeste land!



__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:48   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Rogalendinger best på rundkjøringer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:49   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Ikke sant carrera, det er ikke snakk om at alle rundkjøringer i Oslo er særlig digre altså. Jeg snakker om bittesmå i boligfelt, ikke sinsenkrysset med flere filer. Før jeg skal ut setter jeg blinkeren på venstre og når jeg har passert midten flipper jeg den opp. Det tar ikke et kvart sekund en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:49   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kjøre i rundkjøringer

Hyacinth har i allefall delvis rett. En del av rundkjøringene i Stavanger er i praksis bare en bitteliten rund malt flekk i midten av et kryss (hvor det eneste som gjør at du skjønner at det er en rundkjøring er skiltet). Man rekker ikke engang å kjøre rundt noe, men kjører mer over flekken. Da er det ofte mest hensiktsmessig å blinke inn og jeg vet at selv politiet i Stavanger tar hensyn til størrelsen på rundkjøringer i forhold til om man har blinket riktig eller ikke.
Det som er problemet i Stavanger er at veldig mange (kanskje til og med de fleste for alt jeg vet) rundkjøringer også er av "normal" størrelse, hvor det da er mest hensiktsmessig å blinke ut, slik de fleste av oss er lært opp til å gjøre. De fleste som bor i Stavanger skiller imidlertid ikke på hva slags rundkjøring de kjører i, og ender dermed opp med å blinke inn i alle. Det kan være ganske forvirrende når man ikke er vant til det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no