Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-12, 01:50   #21
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Her er hvertfall én video som viser hvordan det ser ut å ikke ha på bilbelte:


(Kilde: youtube.com)

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 02:12   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Er ho over 14? I så fall er ho ansvarleg for å betale bota sjølv, dersom de blir stoppa i kontroll. Eg veit ikkje om det er noko som bit på, i større grad enn sikkerheit?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 06:35   #23
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Jeg hadde sjekket om selene var på. Altså gjerne lent meg bakover og fysisk forsikret meg, ebentuellt gjort det under bilturen også, kjørt til siden og kjent etter. Himling med øynene er noe jeg tåler og enten tåler mine barn venners himling eller så bli det en naturlig slutt på kjøringen.
Jeg har vært i akkurat samme situasjon selv, sønnen min hadde en kompis som konsekvent nektet å bruke belte. I min bil brukte han det likevel.
Dette kan jo overføres til andre situasjoner der ungdommer utenfra opponerer mot mine regler og grenser, vi har hatt åpent hus her i mange år for tenåringenes venner og jeg har lært så mye underveis. Enkelte regler har vært urimelige og jeg har blitt konfrontert med det meste. Ikke sjelden har jeg måttet gi meg. Men klare sikkerhetshensyn trumfer uansett alltid argumentasjonsflinke eller supersta ungdommer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 07:41   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

En ting er at hun kan skade seg, men det er jo minst like ille for den som sitter foran henne. Jeg ville insistert på at hun satt foran. Da hadde du hatt bedre kontroll også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:14   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Jeg hadde gått for fakta- og kanskje i tillegg lagt på "jeg vil ikke ha deg som et prosjektil ut av frontruta med hode først om noen kjører inni oss". -

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:27   #26
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Jeg hadde heller ikke kjørt om ikke alle hadde på belte. Det samme gjelder snuppa på 8 år sine venner; hos oss må de sitte på pute selv om de ikke gjør dette i egen bil.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:29   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde ikke hatt henne med i bilen, og hadde forklart henne hvorfor.

Jeg også.

1. Du har ansvar for hennes sikkerhet, juridisk. (Til de er 15? 18?)
2. Det er livsfarlig for deg å ha en usikret unge bak deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:32   #28
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Kan du forlange at hun sitter foran? Da vil det bli lettere å se om hun åpner spenna igjen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:35   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Jeg har kjørt en del taxi i Asia, også langdistanse. Jeg blir helt forundret. Der kjører de med selen hengende løst over seg, men ikke fastspent. De som ikke gjør det, griper selen idet de ser en politibil. En gang kjørte vi 13 mil med en sjåfør som hadde alarm som pep kontinuerlig hele turen. Det plaget ham visst mindre enn å ha sele på.

Hva er greia? Jeg skjønner ikke tankegangen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:45   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Hva er egentlig problemet med å ha på seler?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:56   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har kjørt en del taxi i Asia, også langdistanse. Jeg blir helt forundret. Der kjører de med selen hengende løst over seg, men ikke fastspent. De som ikke gjør det, griper selen idet de ser en politibil. En gang kjørte vi 13 mil med en sjåfør som hadde alarm som pep kontinuerlig hele turen. Det plaget ham visst mindre enn å ha sele på.

Hva er greia? Jeg skjønner ikke tankegangen.

13 mil i en bil hvor selealarmen piper? Jeg hadde blitt gal og tvunget sjåføren til å ta på seg sele!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:59   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

W har en venn som får lov til å sitte i bilen uten seler, om mor ikke bryr seg eller hva det vet jeg ikke. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet da W skulle sitte på til en fotballkamp. W sitter fastspent(han tørr ikke annet, selv når han sitter på med andre).
Jeg har hatt denne gutten i bilen, og jeg har gitt beskjed om at de som sitter i vår bil MÅ ha seler på og jeg sjekker det fysisk. Dvs at jeg kjenner på om beltet sitter fast.
Nå vet W og vennene hans at jeg mener det når jeg sier at jeg stopper bilen dersom reglene ikke blir fulgt. :mor-fra-helvete:

W får heller ikke lov til å sitte på med denne mammaen lenger. Jeg stoler nemlig ikke på at hun tar godt nok vare på ungen min i bilen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:10   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Det at hun sitter usikret i bilen er en sikkerhetsrisiko også for dere andre. Hvis hun blir kastet omkring i bilen ved en ulykke kan hun skade dere andre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:26   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

13 mil i en bil hvor selealarmen piper? Jeg hadde blitt gal og tvunget sjåføren til å ta på seg sele!

Vel. Det var i Malaysia. Jeg tror ikke han skjønte, eller ville skjønne, det pøkk engelsk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:29   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Jeg forstår bare ikke problemet med å dra en sele over seg og klikke den på plass. Det tar 2-3 sekunder og er ikke slitsomt i det HELE tatt. Hvorfor, hvorfor finnes det mennesker som synes dette er "stress"? Forresten, en bekjent av meg forklarte sitt manglende bilbeltebruk med at hun kunne jo risikere å kjøre utfor et stup og ut i vannet, og da kom hun seg ikke løs osv. Jadda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:32   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Jeg ville ha prøvd å se om jeg fant en britisk reklamesnutt på YouTube som omhandler manglende bruk av belte i baksetet. Den er helt jævlig, og starter med noe à la "Today John will kill his mother". Det er lagt på litt sånn skummel musikk, så du tror det skal skje noe kriminelt når familien setter seg i bilen, men poenget er at John sitter i baksetet, og han har ikke bilbelte på. Filmen er skikkelig realistisk og fryktelig, fryktelig å se på. Det er over ti år siden jeg så den, men jeg glemmer den aldri.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:37   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Jeg har noen ganger vært nødt til å ha med meg elever i bilen, noe jeg ikke liker, nettopp pga. det enorme ansvaret det er. En gang nektet en av dem å ta på seg sele med det resultat at han måtte gå ut av bilen igjen og ikke fikk bli med. (Spesiell elev, obviously...) Han må forsåvidt gjerne omkomme i trafikken om det er det han vil, men ikke på min vakt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:43   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde ikke hatt henne med i bilen, og hadde forklart henne hvorfor.

Det var min første tanke også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:45   #39
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Hvis du er usikker på om hun har på selen, sett henne foran ved siden av deg foran og minste tegn til tull, stopp bilen og forklar at du vil ikke ha hennes liv på samhvittigheten ved en kræsj.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:11   #40
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler

Det første jeg tenkte var å ta en kraftig oppbremsing en gang du mistenker at hun ikke har på beltet. Eller når som helst, slik at hun kjenner at beltet stopper henne.

Og hva med å ta en alvorsprat med henne? Gjør det klinkende klart at du krever at hun har på beltet, og hvis hun ikke har det på kan hun ikke sitte på med dere. Hvis du allerede maser litt om bilbelte til henne, trenger du ikke å "avsløre" datteren din i det hele tatt. Bevisstgjør henne på hvilke krefter som er i sving, hvis hun ikke skjønner det (men det er kanskje andre issues som er noe av årsaken til oppførselen hennes så vidt jeg forsår). Spør henne om hun vet at en kollisjon i 50 km/t uten belte tilsvarer et fritt fall på 10 m, i 70 km/t et fritt fall på 19 m. Ville hun virkelig tatt sjansen på å falle så høyt? Og hvis hun ville det, hvorfor er det så viktig for henne å utsette seg for en slik risiko? Og ikke minst andre?

Jeg vet det finnes slike "bråstopp"-rigger, hvor man kan prøve en bråstopp i 10 km/timen. Kanskje du kunne finne en mulighet til å ta med både datteren din og henne og få prøvd en slik. Forhåpentligvis skjønner hun da poenget med å bruke bilbelte.

Hvis du etter en alvorsprat med henne tar henne i å ikke bruke beltet, er beste løsning å nekte henne å sitte på. Du kan ikke stole på henne, og siden det er ditt ansvar kan du ikke la henne sitte på. Det er veldig enkelt og greit. Det er beste løsning for deg, og på sikt også beste løsning for henne tenker jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no