Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Komfyr - hvilken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-23, 15:03   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Komfyr - hvilken?

Jeg tenker jeg skal flytte komfyren vår på småbruket og kjøpe en ny til å ha hjemme. Jeg tenker induksjon med pyrolyse. Andre ting jeg ønsker meg? Damp? Annet? Ikke innebygd og må være standard bredde pga innredning. Tips?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 17:41   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Vi kjøpte induksjon med pyrolyse, som vi er fornøyde med. Men det viste seg at vi må ta ut all innmat (rillene på siden og ovnsbrett/-skuff) samt vaske innsiden av ovnsdøra, før vi starter pyrolyse-programmet. Så da blir det brukt mindre pyrolysering enn vi burde. Jeg tror andre komfyrer har systemer hvor man ikke må ta ut rillene og kanskje heller ikke trenger å vaske innsiden av ovnsdøra. Det hadde i alle fall jeg lett etter om jeg skulle skaffet meg en ny komfyr.

Det sagt - vi har omtrent sluttet med å bruke "den store" komfyren. Nå bruker vi i all hovedsak airfryer-ovnen (som fungerer som en mini-ovn) til "alt", det være seg steke ustekte rundstykker, varme opp pizza (må selvsagt være i mindre biter) eller egentlig alt som involverer steking av "småting". Den er enklere å rengjøre også.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-23, 17:44   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

I tillegg til induksjon og pyrolyse, så er uttrekkbare skinner et must for meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 01:11   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.880
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I tillegg til induksjon og pyrolyse, så er uttrekkbare skinner et must for meg.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 09:21   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I tillegg til induksjon og pyrolyse, så er uttrekkbare skinner et must for meg.

Det er genialt! Vi har damp, men har ikke brukt det så mye som vi trodde.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 09:32   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Usikker på om damp jeg også. Blir dyrere jo mere krav jeg har. Samtidig er jeg glad i være på kjøkkenet så ønsker noe jeg vil bli fornøyd med over tid. Induksjonen vi nå flytter på hytta er fra 2009 så de holder jo lenge.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-23, 09:51   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Jeg har enkle behov når det gjelder komfyr. Min har riktignok induksjon, men forøvrig er den temmelig strippet for funksjoner. Har ikke en gang varmluft, valgte den biten bort fordi jeg aldri brukte det på den gamle.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 21:01   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komfyr - hvilken?

Ble denne:
https://www.power.no/hvitevarer/matl...fyr/p-1187449/

Kjøpte med teleskopskinner.

Gleder meg til å prøve og ikke minst gleder jeg meg til å få nåværende på hytta. Den som er der har en stekovn ikke helt i orden.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no