Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-18, 20:40   #241
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Då er vår konfirmasjon også overstått. Hadde ei flott feiring i går, i fint ver og fine omgivelsar, med ein strålande konfirmant. Hadde alt for mykje mat og alt for mykje kaker, men sånn er dette berre. Søtt og salt til 56 gjestar i konfirmasjonen i går, og etterselskap for omtrent det same i dag, men det er framleis mykje att. Har fryseren full for ei stund framover.

Konfirmanten er strålande fornøgd med dagen! Mora er også fornøgd, og sliten. Jammen har det vore ein jobb med bunadsyiing, matlaging og alt anna, men det har vore kjekt også!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-18, 19:58   #242
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vår konfirmasjon er også overstått. Heldige med været, med maten (som var bestilt) og med kakene som vi lagde selv. Eller, jeg er en slik person som har behov for litt hell når jeg lager kaker... Bordet var pyntet etter alle kunstens regler, konfirmanten var fornøyd og vi fikk lovord fra flere gjester for flott "arrangement." Det deiligste av alt var egentlig å Bli Ferdig, og jeg er veldig fornøyd med at jeg kan si Aldri Mer.
Selv om det var en kjekk dag og altdetder...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 18:12   #243
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

2 dager igjen. Tror jeg har kontroll. Blir litt konfirmasjons-zilla, så gleder meg til det er overstått. Eller til det er i gang, egentlig.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-18, 01:14   #244
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi skal ikke ha konfirmasjonen før i september, men er kommet godt i gang. Er det noen av dere som har kjøpt mørk rosa sizoweb løpere, og som vil selge dem videre? Trenger en del. Hadde vært kjekt med gjenbruk, tenker jeg.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-18, 19:31   #245
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Søt konfirmant?

Her om dagen kom vår kjære konfirmant heim med gåve til mor og far. Innramma bilete av henne og oss på konfirmasjonsdagen, ein stor pose twist og eit kort der ho takka for at vi hadde laga så fin konfirmasjonsfest for henne. Ho er ikkje verst denne jenta vår!

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-18, 12:07   #246
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2018

3 dager igjen, og det begynner å ligne på noe nå.

Jeg har konfirmant, liste, gjester, mat, drikke, kaker, lokale, og duker.

Jeg har takket ja til dem som har tilbudt seg å hjelpe.

Det blir så bra, så.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-18, 17:31   #247
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

3 dager igjen, og det begynner å ligne på noe nå.

Jeg har konfirmant, liste, gjester, mat, drikke, kaker, lokale, og duker.

Jeg har takket ja til dem som har tilbudt seg å hjelpe.

Det blir så bra, så.

Husket blomster?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 16:20   #248
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Husket blomster?




Ja, takk - far og sønn skal på Pllantasjen og handle i ettermiddag.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 16:48   #249
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

I mai ønsket jeg at vi hadde konfirmasjon i september, nå er jeg overlykkelig- over at det er overstått.



Lykke til til dere som har høstkonfirmanter!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 19:47   #250
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

15 dager til konfen her. Jeg tror jeg har noenlunde kontroll på det praktiske, men jeg gruer meg som en hund til å skulle omgås ex og hans familie. Jaja, det viktigste er at det blir en fin dag for frøkna.

Jeg har skrevet tale og laget quiz og lysbildeframvisning. Til sistnevnte har jeg tenkt å bruke «Ingen som du» med Ingeborg Bratland og «Slipping Through my fingers» med Meryl Streep/ABBA. Men jeg trenger én låt til. Noen som har forslag til fin/egnet låt?

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 04:11   #251
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

15 dager til konfen her. Jeg tror jeg har noenlunde kontroll på det praktiske, men jeg gruer meg som en hund til å skulle omgås ex og hans familie. Jaja, det viktigste er at det blir en fin dag for frøkna.

Jeg har skrevet tale og laget quiz og lysbildeframvisning. Til sistnevnte har jeg tenkt å bruke «Ingen som du» med Ingeborg Bratland og «Slipping Through my fingers» med Meryl Streep/ABBA. Men jeg trenger én låt til. Noen som har forslag til fin/egnet låt?

Halvdan Sivertsen har en fin en. «Som en engel»

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 09:30   #252
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2018

15 dager igjen her også. Jeg tror det meste er klart utenom at vi fortsatt er litt usikre på noen gjester pga sykdom.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 18:46   #253
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi hadde konfirmasjon forrige søndag og det er sååå godt å være ferdig! Selv om det ble en kjempefin og vellykket dag på alle måter.
Da er det bare å hoppe videre i konfirmant 2019-tråden.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 21:22   #254
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Grattis med overstått, Guttemammis!

Jeg har konkludert ift musikk! Starter med «Slow down», fortsetter med «Slipping through my fingers» og avslutter med «Ingen som du». Synes de passer kjempegodt til konfirmasjon alle tre og i den rekkefølgen Den midterste særlig er vel mest til jente, men den siste er jo kjønnsnøytral og den første funker også for både gutter og jenter.

Jeg må handle drikkevarer og sjekke om snuppa har bunadssko som duger + kjøpe sorte strømper, men ellers begynner det meste å falle på plass ift det praktiske. Har kjøpt dressjakke og skjorte til junior, bukse er på veg i posten for de var utsolgt i riktig str her. Han har aldri hatt på seg dress, så jeg håper han takler det pent. Det er jo bare å begynne å øve, dor han er konfirmant 2020 Må vel grave litt i skape og finne en kjole til
Minstemor også, men ift henne legges lista lavt.

Ja, og så må jeg ordne noen langstilkede blomster til bordene.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 22:03   #255
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Takk, Tuddelu.

Mannen brukte disse tre sangene i filmen til konfirmanten: "Happy", "Your song" og "Evig ung"(forever young).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-18, 23:56   #256
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi skal ha konfirmasjon neste søndag, og jeg tror vi har alt på stell. Alle gjester har svart, mat er bestilt og kaker er i boks.

Vi startet med å bytte vinduene i 2. etg. i dag så det er greit vi ikke skal ha denne konfirmasjonen hjemme.

Det eneste som ikke er sjekket ut er hvor vidt bunaden min passer.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-18, 01:31   #257
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I mai ønsket jeg at vi hadde konfirmasjon i september, nå er jeg overlykkelig- over at det er overstått.



Lykke til til dere som har høstkonfirmanter!

Signerer veldig!!
Her er takkekortene levert og vi kan dermed si case closed til konfirmasjoner i kjernefamilien.
«Artige» familiemedlemmer påpekte at neste gang er det bryllup eller dåp og hintet til eldste (24) og kjæresten. Vel, jeg er heldigvis ferdig med begge deler, men er gjerne gjest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 15:17   #258
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Halvdan Sivertsen har en fin en. «Som en engel»

Det finnes også en fin, svensk sang. Tåler ikke slike sanger, jeg. :hulk:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 15:23   #259
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Besvärjelse, med Oscar Danielson.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 15:57   #260
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Konfirmasjon på søndag.

Alt i rute, tror jeg. Har bare en meterlang liste med ting å gjøre først.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no