Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sigende persienner - hva gjør man?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-18, 14:34   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sigende persienner - hva gjør man?

Vi kjøpte oss spesialtilpassede persienner til flere av vinduene våre for ganske nøyaktig ti år siden. Nå har noen av disse persiennene begynt å sige. Altså at den ene siden siger (typisk den siden som er lengst unna stopp-mekanismen). Det er selvsagt de bredeste persiennene som siger.

Er det noe som helst å gjøre med slikt? Det var som sagt spesialbestilte persienner, og vi fikk noen til å både måle opp og montere disse. Det er snakk om metall-persienner på innsiden av vinduet. Det er ingen synlig endring eller feil på persiennene. Annet enn at de siger, selvsagt.

(Vi har forøvrig en persienne som vi ikke byttet, som er forholdsvis bred den også. Den virker fremdeles. )

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-18, 14:43   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sigende persienner - hva gjør man?

Jeg forsøkte å bestille slike persienner til stuevinduene mine for noen år siden. Da fikk jeg beskjed om at på grunn av bredden på det ene vinduet, så ville det begynne å sige etter noen år. Så vi ble anbefalt lameller isteden. Det ser jo fullstendig annerledes ut, men de har fungert fint som solskjerming.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 09:52   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sigende persienner - hva gjør man?

Men hvorfor begynner de å sige? Er det en del man kan smøre eller bytte ut, eller er persiennene nå ødelagte og må byttes?

Jeg syns også det er veldig merkelig at noen persienner siger, og andre ikke. Det ene vinduet hadde allerede persienner, så der er persiennene en del eldre. Vinduet er ca 175 cm bredt. Her siger altså ikke persiennene. Et av vinduene hvor den nye (og skrekkelig dyre!) persiennen har begynt å sige, er bare 155 cm bredt. Hvorfor?



Må vi bare gi opp og skaffe oss ny solskjerming?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 10:06   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sigende persienner - hva gjør man?

Jeg ville tatt kontakt med leverandøren. Vil tro det er noe oppi mekanismen som bare er litt slitent og enten kan justeres/strammes eller byttes ut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-18, 18:04   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sigende persienner - hva gjør man?

Nei, ikke gi opp med det samme, det må være noe som kan strammes. Har du prøvd å slippe den helt ned, justere alt som kan juseres, strekke litt på nylontrådene, lirke ting på plass igjen på en måte.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no