Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan dere anbefale et kombiskap?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-18, 13:32   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kan dere anbefale et kombiskap?

Frittstående, 2m høyt, minst 4 hyller innvendig, gjerne to etasjer med skuffer. Bråker lite, hbitt eller stål spiller ingen rolle. Helst under 10000.-.
Må befinne seg i fysisk butikk i Oslo.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 11:50   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Ingen?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 11:56   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi hadde kombiskap tidligere, men jeg syntes alt ble lite og trangt. Så nå har vi kjøpt kjøleskap i full høyde, og så har vi fryseskap stående i boden. Så derfor har jeg ikke så mye fornuftig å komme med.

Fryseren vår har et sånt brett som man kan fylle med vann, og så blir det til isbiter. Det er helmanuelt, så man må ta brettet med til vasken. Men jeg forunderlig glad i den funksjonaliteten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:03   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har kjøleskap i full størrelse nå, men ønsker kombiskap. Er skapet 200cm syns jeg det er godt med plass i kjøledelen. Vi har sett oss ut et fra Grundig. Noen med erfaring med det merket?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:11   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Jeg har heller ikke så mye å komme med. Vi kjøpte et Samsung kombiskap i 2011, og var gjennom minst tre runder med reparatører før kjøletemperaturen ble sånn omtrent OK. Det jeg har vært fornøyd med, er at frysedelen aldri har trengt avtining. Akkurat den delen har vært fantastisk.

Det vi ikke har vært fornøyd med, er at det tok lang tid før vi fikk et stabilt kjøleskap hvor vi kunne stole på at temperaturen var riktig. Vi har nå, sju år etter kjøp, fremdeles et termometer stående i kjøleskapet ...

Håndtakene på dørene stikker ut, noe som gjør at vi har problemer med å få ting ut av øverste skuff på frysedelen, uten å samtidig måtte åpne kjøleskapet. (Kjøleskapet står inn mot en vegg.)

Jeg syns ofte jeg får god hjelp i butikkene, jeg. I alle fall om jeg kommer midt på dagen på hverdager, for da kan det være det er betjening i butikken som faktisk vet hva de holder på med.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:11   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har ett fra Samsung tror jeg. Er fornøyd, men det er noen år gammelt, så det selges sikkert ikke lenger.

Det ligner på dette: https://www.power.no/hvitevarer/komb...E&gclsrc=aw.ds

Greit med plass, er fornøyd.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:13   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har noe lignende som det Neket lenker til. Men de håndtakene, altså! Fine for å få opp døra, for all del, men om man har en vegg til høyre, så krever disse håndtakene altså ekstra plass. Så kan man nok hengsle om dørene, men da blir det veldig ofte en omvei når man skal hente ut ting fra kjøleskapet ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:16   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har sett på det fra Samsung også, men det har så teite bokser i døra.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:23   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Det har jeg aldri tenkt på. Hva er teit med boksene i døra, mener du? Hos oss fungerer de ganske greit, men vi har kanskje andre behov enn det dere har?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 12:40   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Det er vel mer at vi ønsker bokser med lokk i døra. Altså de små boksene.
Men Samsung er absolutt et alternativ, så kan hende vi ender opp med det allikevel

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 13:20   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Har et kombiskap hvor skapet kjøles ned via frysedelen. Husker ikke hva systemet kalles, men anbefaler det ikke. Hvis en fryseskuff står bare litt åpen (selv om fryseskapdøra er igjen), eller hvis noe står foran utluftingene med kald luft inni kjøleskapet, er det nok til at verken kjøl eller frys fungerer.

Det har egen plass til to brett for isbiter, sikkert samme opplegg som Thorven beskriver. Og det er kjekt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 13:34   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har det største vi kunne finne fra Siemens. Jeg tror det er dette. Edit: nei, vårt er 207 cm, tror jeg.

Vi liker det godt, men det er blir selvsagt fullt uansett. Det har to skuffer i kjøledelen; en til kjøtt (som vi bruker til pålegg) og en til grønnsaker man kan justere luftfuktigheten i. Det som er litt dumt er at det er ganske høyt, og jeg sliter litt med å komme til helt i toppen, innerst.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-07-18 kl 14:00.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 13:58   #13
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Jeg har dette https://www.elkjop.no/product/hvitev...hsr2dww-178-cm
Riktig nok ikke 2m men jeg er fornøyd

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 14:21   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Vi har et fra Samsung og er fornøyd. Det er noen år gammelt så modellen er sikkert ute.

Det eneste er at det fryser i kjøleskuffen. Vi burde klaget, men oppdaget egentlig problemet for sent.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-18, 17:22   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale et kombiskap?

Fikk god hjelp i butikken i dag og vi landet på dette
https://www.power.no/hvitevarer/komb...skap/p-575094/
Satser på at vi blir fornøyde

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no