Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har du hørt på podcasten "To hvite menn"?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-18, 19:52   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt på podcasten "To hvite menn"?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mitt inntrykk er at de aller fleste synes at de (gutta) "bare kunne ha det så godt når de var så ulidelig dumme" og at Norge har brukt alt for mye ressurser på saken. Jeg tror det skal mye til å snu det, egentlig. Jeg kan ikke se for meg at det hadde vært annerledes om det var Moland som kom hjem.

Jeg tror det er veldig delt, og i veldig avdelte "leire". FP-konsensus er vel det du sier, mens "folk flest"-konsensus har vært mer "få de stakkars, norske, hvite guttene hjem fra det jungellandet!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-18, 20:11   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hørt på podcasten "To hvite menn"?

Ja, nå har jeg endt opp med å høre nesten hele podcasten. Den fremstiller dem absolutt ikke som helter, men jeg tror heller ikke den endrer noen synspunkt på dem. De som tenker at det de gjorde var greit vil høre podcasten med helt andre ører enn meg.

Jeg får bekreftet hva jeg har ment har vært holdningene deres til verden, Afrika, afrikanere, liv, og at de syns de fikk for lite hjelp av Norge. De er vel omtrent de som har fått mest.

Selve podcasten syns jeg er greit laget. Behagelig stemme på journalisten, men problemet er jo at historien faktisk ikke er spesielt spennende. Selv om French nå har endret forklaring, så er det ingen avsløringer, eller interessante vendinger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-18, 21:36   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hørt på podcasten "To hvite menn"?

Enig der, Tallulah. Men det synes jeg nesten ingen slike podder er. Jeg forventet ikke så mange overraskelser, de hadde nok kommer frem i media. Men jeg endret heller ikke synet mitt på dem. Men interessant å høre om livet i fengselet og mer om bakgrunnen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no