Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-09, 07:30   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Fyll og sex for alle penga.

Det kunne ikke ramle meg inn å sende Malin avgårde til syden med venninner som sekstenåring. Ikke i mine villeste fantasier. Kunne du sendt din sekstenåring hit?

http://www.vgtv.no/?id=23259

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=568767

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)


Sist redigert av HP : 16-07-09 kl 20:14. Årsak: Lenker i første innlegg.
Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 07:58   #2
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Det utgår med høye kneløft. Vi ville ikke sendt storesøster hverken dit eller andre steder alene. Hun får vente til hun blir minst 30

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:13   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Mine unger skal IKKE DIT. Ikke når de blir voksne heller. Og finner jeg dem i gang med sånn oppførsel som det beskrives fra disse stedene så skal jeg svinge kjevla så høylydt at det ikke gjentar seg.

Hvem er det forøvrig som sender småunger alene til Syden?

Husker at jeg reiste rundt selv da jeg var liten og hadde lite grenser, men det var jo i steinalderen og ingen har vel sagt at folka mine var ansvarsbevisste heller.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:29   #4
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Aldri i livet om jeg hadde sendte verken storesøster eller lillebror til syden i en alder av 16, nei, de får vente til de har blitt voksne

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:37   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine unger skal IKKE DIT. Ikke når de blir voksne heller.

Hvordan skal du kunne nekte de når de blir voksne?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:38   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Jeg har en 14 åring i hus nå og nei hun får ikke lov til å reise alene til "syden" når hun er 16.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:39   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Aiga Napa er egentlig en flott ferieplass og jeg synes at det er trist at det har blitt ødelagt av fest og fyll.

Jeg kunne ikke ha sendt 16åringer dit nei.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:40   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Da jeg var 16 år kunne jeg fint blitt sendt til "Syden" uten foreldre. (Bortsett fra at jeg ikke var/er interessert i strandliv og heller dro til storbyer.)

Jeg kjenner ikke Aya Napa - men er det utelukkende slik det fremstilles i avisene?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:42   #9
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

NEI! Kunne ikke falle meg inn å sende en 16 åring dit. Husker jeg hadde lyst når jeg var 16 selv, fikk ikke lov av foreldrene mine. Er veldig glad for det i dag.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....

Sist redigert av Tonjemor : 16-07-09 kl 08:47.
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:44   #10
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Aldri i verden om jeg hadde sendt en sekstenåring til et slikt partysted.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:50   #11
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Var på jentetur i Agia Napa som 19-åring (2003). Ja det er så ille som det står.....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:03   #12
Store-ulv
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 518
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Nei, det kommer de ikke itil å få lov til.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:04   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Jeg reiste Europa på kryss og tvers uten foreldre da jeg var 16 og 17. Men jeg tror nok ikke at jeg hadde fått reise til Agia Napa. Ikke hadde jeg hatt lyst heller. Jeg var aldri sånn som tenåring.

Jeg håper at mine unger også blir fornuftige nok til å ikke ville, og hvis de vil så vil jeg si nei. Men de kommer nok til å få lov til å reise et andre steder på egenhånd i den alderen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:06   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Nei, aldri i verden.
Mine får vente med å reise til de er 18, da er de liksom voksne.

Jeg var på tur til Thailand alene før jeg var 18, det gikk bra, var hos en vennefamilie, men var også noen dager ute på en av paradis øyene, og mamma og de skal nok være glad for at de ikke vet hva avkommet foretok seg der. Men da hadde jeg allerede bodd ett år alene på folkehøyskole i Finnmark, så jeg var ganske så selvstendig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:07   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.683
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Nå er mitt eneste barn 11. Måneder. Med andre ord eviglenge til det er aktuelt å la ham dra på "sydenferie" alene. Men jeg ser egentlig ikke for meg å la ham dra på noe slikt før han er voksen jeg. Det skal vel være vanskelig å nekte en 18-åring, som tross alt er myndig, men en 16-åring? Nei, han skal være veldig "moden og ansvarlig" før jeg lar ham feriere alene da, og om han ønsker å dra til en sånn party-plass, så er han ikke "moden og ansvarlig" nok

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:10   #16
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Nei. Absolutt ikke. Vår 16-åring er ikke interessert i sånt.


__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:17   #17
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Jeg var der som syttenåring sammen med mine like gamle venninner...

Jeg hadde ALDRI sendt min sekstenåring dit, nei

Det hører vel også med til historien at jeg fikk blindtarmsbetennelse der nede, og lå på sykehus i nesten en uke slik at jeg måtte reise hjem alene. Sykehusene er veldig gode, men allikevel vil jeg absolutt ikke anbefale noen å sende sine ungdommer ned dit med eller uten blindtarm. Jeg vet hva venninnene mine gjorde på kveldstid mens jeg var på sykehus

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:18   #18
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Jeg hadde ikke snedt 16 åringen min alene til "syden" uansett jeg da.

HAr nettopp vært med mann og barn 14 dager på Ayia Napa, og har hatt en flott ferie. God mat, hyggelige mennesker og rolige omgivelser. Hvis man holder seg unna bar-gata, som i grunnen var null problem siden spisestedene lå andre steder, så var det i grunnen som et hvilket som helst sted. Vi så ikke noe spesiellt fyll vi. Vi gikk nok inn tidlig da, vi var tilbake på leiligheten i ti-tiden, og frem til da var det barnefamiliene vi så mest av.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:24   #19
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Men etter å ha lest linkene må jeg få legge til at selv om vi drakk, så var det ikke i det hele tatt slike mengder eller i slike former som det er vist linker av. Vi var forholdsvis snille jenter, og vi la ikke igjen HELE hjernen hjemme, bare noe av den.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:26   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Nei, jeg hadde nok ikke det. Lillesøsteren min var forøvrig på språkreise på Malta da hun var 15, og det var visstnok ikke så mye bedre. Samme hva som står i katalogen. De festet sammen med lærerene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no